• qti88

Sticka?

Hej allesammans!

Är helt ny i världen med stickor, rät maskor, aviga maskor och allt där till.

Skulle gärna vilja diskutera lite med likasinnande angående just stickning. T ex garner, mönster, priser osv.

Skriv gärna!

Just nu håller jag på med en tröja till sonen i Akryl, första tröjan någonsin, melerat garn. Är på bakstycket men fan vad petigt det är!!

Mamma till världens finaste lilla kille
  • Svar på tråden Sticka?
  • grabbarna

aha var det så enkelt men då måste jag ändå gör amig dom och fråga en grej till ÖVER 42-44m vadå över?

• Trogga

42 maskor om det är en liten storlek upp till 44 beroende på storlek. Säg minsta storleken borde vara 1 rm, 3 am, resår 2 rm/2 am i 42 maskor

över ett antal maskor är att sticka dessa maskor med det "mönster" som man ska göra

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Trogga

Ska fortsätta med muddarna till syrrans vantar, imorgon ska jag hämta tunt ullgarn hos min mamma.

• Sagofe

Nu vet jag inte om det är jag som är trött eller inte, ska du göra muddar till vantarna efter mönstret till handledsvärmarna?

Jag stickade klart den första av mina igår. Hann med att sy ihop den också. Nu ska bara kanterna virkas och så ska jag sy dit några pärlor så är den första klar. Får se om jag hinner med det idag kanske, i så fall lägger jag upp en bild ikväll.

• Trogga

nej muddar till min systers vantar, mamma brukar göra dem. Men min mamma stickar en tröja till sin mans son och jag får garn till pulsvärmare som tack för att jag stickar muddar. Det roligaste är att jag betalat ullgarnet först men lämnade över det till mamma med mönster på barntröjor.

• qti88

Jag har lagt tröjan på hyllan ett tag.. gör en halsduk till mig själv.. provar med lite slätstickning och byter håll i bland så den ser lite randig ut, blir skit snyggt :)

• grabbarna

jag rekomenderar inte att man tappar en maska när man håller på med glansigt långhårigt garn..shit vilket jobb att fiska upp den igen och tappade på en gång en ny så jag fick tillslut riva upp flera varv innan jag fått ordning på alla maskor igen...tror jag i alla fall ser än så länge inte konstigt ut

• Trogga
    grabbarna skrev 2008-11-08 15:47:52 följande:
    jag rekomenderar inte att man tappar en maska när man håller på med glansigt långhårigt garn..shit vilket jobb att fiska upp den igen och tappade på en gång en ny så jag fick tillslut riva upp flera varv innan jag fått ordning på alla maskor igen...tror jag i alla fall ser än så länge inte konstigt ut
    virknål brukar fungera bäst
  • grabbarna

jo jag använde det men garnet är så förbaskat glatt att det glider ur skitlätt och det är svårt att se när det är fluffigt också

Svar på tråden Sticka?