• qti88

Sticka?

Hej allesammans!

Är helt ny i världen med stickor, rät maskor, aviga maskor och allt där till.

Skulle gärna vilja diskutera lite med likasinnande angående just stickning. T ex garner, mönster, priser osv.

Skriv gärna!

Just nu håller jag på med en tröja till sonen i Akryl, första tröjan någonsin, melerat garn. Är på bakstycket men fan vad petigt det är!!

Mamma till världens finaste lilla kille
  • Svar på tråden Sticka?
  • Trogga

Oh ska sticka vantar efter mönster från 1930, hittade mormors gamla bok hemma hos min mamma

Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Trogga

Har som jag brukar 4 stickningar på G och en hög med tyg som ska bli gardiner

• Asereht
    Trogga skrev 2008-11-18 21:53:23 följande:
    Typ samma här, har allt som oftast flera projekt på gång som jag skiftar mellan. Tycker det blir så tråkigt annars.
    ♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥
  • stenfalk
    Trogga skrev 2008-11-18 21:53:23 följande:
    Och jag skulle vara glad om jag fick ner min hög till 4 jag. Inventerade min projekthög för ett tag sen och hittade inte mindre än 15 pågående projekt. Har minskat den högen lite sen dess, men över tio är de ju fortfarande. Visst är det trevligt med flera projekt pågång samtidigt. Men det kan ju gå lite till överdrift också
  • Trogga

Kommer bli fler om jag inte lämnar dem till mamma för att  göra klart

• Sagofe

Vad kul med lite nytt folk i tråden

Här har jag virkat en nalle de senaste dagarna. Min brorson ska få den i julklapp och nu håller jag på med en nalle till min dotter. Det känns lite småjobbigt att min son säger att det är en katt bara

Sen ska jag nog ta tag i att sticka något igen. Det jobbiga är att jag vill ge bort grejerna nu på en gång. Det är ju över en månad kvar till jul, det känns som en evighet!

Det där med många projekt lär nog aldrig hända här. Jag är en sån där som MÅSTE göra klart saker innan jag börjar på något nytt, även om jag tycker att det är tråkigt. Jag är likadan med böcker, kan aldrig läsa flera böcker samtidigt som en del gör

• stenfalk
    Sagofe skrev 2008-11-19 00:55:29 följande:
    Vad kul med lite nytt folk i tråden Här har jag virkat en nalle de senaste dagarna. Min brorson ska få den i julklapp och nu håller jag på med en nalle till min dotter. Det känns lite småjobbigt att min son säger att det är en katt bara Sen ska jag nog ta tag i att sticka något igen. Det jobbiga är att jag vill ge bort grejerna nu på en gång. Det är ju över en månad kvar till jul, det känns som en evighet! Det där med många projekt lär nog aldrig hända här. Jag är en sån där som MÅSTE göra klart saker innan jag börjar på något nytt, även om jag tycker att det är tråkigt. Jag är likadan med böcker, kan aldrig läsa flera böcker samtidigt som en del gör
    haha. Evigheter till jul. Kan du dela med dig lite av den känslan tack :-P Jag tycker att det är jul alldeles för snart med massor av tentor och allt vad det innebär. Stickade julklappar lär det inte bli några alls iår. När ska jag hitta tiden till sådant.

Du får för den delen gärna dela med dig av din göra-klart-ådra. Jag är alldeles för dålig på sådant och har hur många projekt på gång som helst. Och för den delen flera böcker också.
  • Sagofe

stenfalk: Jag kan skicka över lite, men det är inte så kul. Tänk dig att hålla på med en bok som är det tråkigaste du någonsin läst och ändå inte kunna lägga undan den för att du får skuldkänslor om du inte läser klart den Vad pluggar du?

Ska tag tag i mitt pluggande nu. Ikväll blir jag nog klar med den andra nallen, så under dagen måste jag hitta något nytt att sysselsätta mig med om kvällarna.

• qti88
    Sagofe skrev 2008-11-19 00:55:29 följande:
    Vad kul med lite nytt folk i tråden Här har jag virkat en nalle de senaste dagarna. Min brorson ska få den i julklapp och nu håller jag på med en nalle till min dotter. Det känns lite småjobbigt att min son säger att det är en katt bara Sen ska jag nog ta tag i att sticka något igen. Det jobbiga är att jag vill ge bort grejerna nu på en gång. Det är ju över en månad kvar till jul, det känns som en evighet! Det där med många projekt lär nog aldrig hända här. Jag är en sån där som MÅSTE göra klart saker innan jag börjar på något nytt, även om jag tycker att det är tråkigt. Jag är likadan med böcker, kan aldrig läsa flera böcker samtidigt som en del gör
    Har du nån bild på nallarna så man kan se hur dom blev? Jag är snart klar med bakstycket och ena armen till tröjan..
  • Sagofe
    qti88 skrev 2008-11-19 12:03:06 följande:
    Har du nån bild på nallarna så man kan se hur dom blev? Jag är snart klar med bakstycket och ena armen till tröjan..
    Jag kan lägga upp en om en stund. Den andra hållet jag fortfarande på med. Tänkte fixa klart den medan jag kollar på Grey's Anatomy sen.
Svar på tråden Sticka?