• qti88

Sticka?

Hej allesammans!

Är helt ny i världen med stickor, rät maskor, aviga maskor och allt där till.

Skulle gärna vilja diskutera lite med likasinnande angående just stickning. T ex garner, mönster, priser osv.

Skriv gärna!

Just nu håller jag på med en tröja till sonen i Akryl, första tröjan någonsin, melerat garn. Är på bakstycket men fan vad petigt det är!!

Mamma till världens finaste lilla kille
  • Svar på tråden Sticka?
  • Trogga
    qti88 skrev 2008-11-06 21:57:02 följande:
    dom var riktigt snygga!!!
    blir muddar så länge till vantar som min syster gör www.mollas.se (jag får ingen vinst eller något annat för den hjälpen)
    Vi ska bita dem i benen, och binda fast dem vid den stora stenen
  • Trogga

man får inte länka sidor om man själv tjänar på det ex. egen firma, sina objekt på tradera mm

• Sagofe

DOLCE FAR NIENTE skrev 2008-11-06 21:39:41 följande:

Hej alla stickare, jag håller på och lär mig att sticka och det går ju jättebra . Lär mig sticka på olika sätt så jag ska sticka små lappar på ca 15*15 cm och sedan göra ett litet lapptäcke av det är det tänkt. Ngn som gjort detta innan och kan tipsa om hur ni fick ihop allt eller visa kanske.
    Nej, jag har bara virkat lapptäcken av mormorsrutor. Men de sydde jag helt enkelt ihop och virkade en kant om sen. Funderade på att sy fast ett tyg på baksidan, men det kändes inte som att det behövdes i alla fall.

qti: Känner igen din beskrivning lite smått. Jag har ju maskat av när jag gick i skolan och hade syslöjd, så jag ska nog få ihop det. Snart dags, inte mycket kvar att sticka på den första nu. Hinner nog med det ikväll. Ska man fästa trådarna sen, eller är det bara att klippa av?

Trogga: De där var riktigt snygga! Ska du köra i samma färg? De såg jätteavancerade ut jämfört med mina som jag gått och varit så stolt över

Är det bara jag som tycker att det går fruktansvärt segt att ta sig in på garnstudio.com förresten?
  • grabbarna

jag slänger in mig här men ni är så otroligt mkt duktigare än mig allihopa..jag lärde mig för 3 veckor sedan och är liksom på halsduksstadiet ännu men jag använder sånt där fluffigt garn så jag tycker det är fasligt avancerat ..nu skulle jag vilja göra benvärmare till dottern också och sticka in ngr ränder med det fluffiga garnet så att dom matchar halsduken men jag hittar inget mönster.

gjorde en fuskpolo av biten jag övade på i ullgarn och håller nu på med min andra barnhalsduk, der är ju skitkul det här än så länge i alla fall helst av allt vill jag lära mig sticka vantar och sockar

• Sagofe

mariemarran: Nejdu, jag lärde mig att sticka på nytt för mindre än en vecka sen så på samma stadium som du Jag kan i stort sett bara räta och aviga maskor. Virka kan jag, men när det kommer till stickning är jag en nybörjare

Nu ska jag slå mig ner framför tvn och sticka medan jag kollar på Idol.

• Trogga
    grabbarna skrev 2008-11-07 19:52:50 följande:
    jag slänger in mig här men ni är så otroligt mkt duktigare än mig allihopa..jag lärde mig för 3 veckor sedan och är liksom på halsduksstadiet ännu men jag använder sånt där fluffigt garn så jag tycker det är fasligt avancerat ..nu skulle jag vilja göra benvärmare till dottern också och sticka in ngr ränder med det fluffiga garnet så att dom matchar halsduken men jag hittar inget mönster.gjorde en fuskpolo av biten jag övade på i ullgarn och håller nu på med min andra barnhalsduk, der är ju skitkul det här än så länge i alla fall helst av allt vill jag lära mig sticka vantar och sockar
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=108&d_id=36&lang=se

och ta muddarna med det andra garnet
  • Trogga

v=varv
    rm=räta maskor
    am= aviga maskor
    resår 2rm/am= resår stickning rät, rät, avig, avig (bredare mönster på resåren)
    0-2 och 42-44= beroende på vilken storlek man valt att sticka i

Svar på tråden Sticka?