• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979
    majsanna skrev 2008-11-06 10:44:01 följande:
    Nu är jag tillbaka på dag 1 igen. Mensen kom i morse.GRAVIDAHenlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, HöganäsMars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, ÄngelholmCatt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, ÖrebroFlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. StockholmAMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, UmeåVirra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, UmeåAnnika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, MalmöMimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholmGustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsundDisa D, bf ca 6 mars, första barnet!Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, GöteborgZalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. GöteborgLillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. BorlängeLightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. StockholmKanske en dag: BF 18 april. Inga barn MariestadYoysen: BF 20 April, son född -05 GBKanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro********************************I VÄNTAN PÅ +:Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totaltEva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junselemajsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Men va faaan!
  • BejbyBoo

God morgon tjejer,
    nu ska ni få höra något roligt!
    I förra veckan avslutade jag en del konton hos min fd bank, via telefon. Igår fick jag så hem en bibba med papper som bekräftelse på vad jag gjort. När jag bläddrade igenom bibban såg jag plötsligt något som jag reagerade på. Vid en närmare titt såg jag att det var en annan persons papper; med fullständigt kontorummer, personnummer och saldon.
    I höstas råkade jag ut för nästan samma sak; men då var det att jag beställt min journal från sjukhuset och fick tillsammans med min även en annan kvinnas journal... Då ringde jag till den ansvariga på sjukhuset och anmälde det hela.
    Så nu ringde jag till någon slags kundombudsman hos banken och förklarade bara vänligt vad som hänt. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt och ville tacka mig för att jag hört av mig. Ja, sa jag, det är väl ingen fara för mig, jag tänker mest på den stackaren som fått sina uppgifter utlämnade. I alla fall så ville hon tacka mig och det med att sätta in 1000 kr på mitt konto!!!!
    Och idag sitter mycket riktigt pengarna där!! Nu ska jag gå och unna mig det där fårskinnet jag velat köpa till vagnen men som jag tyckt var för dyrt!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-06 10:44:16 följande:
    Haha, du får nog lägga sånna saker åt sidan om du inte vill bli mera illamående! Kex kan vara bra Hoppas att det fungerar med dessa råd och inte blir värre... Och komihåg att äta ganska ofta... Annars kan du även bli illamående av det
    Får helt enkelt prova sig fram vad som passar bäst. Kex eller någon frukt kanske man ska ha vid sängen.
    Men vet ju inte om det kommer vara något ihållande. De kanske bara var idag *hoppas*
    Så jobbigt att kräkas på morgonen också för man har verkligen ingenting i magen. (förlåt för detaljer).
  • henlin

Här händer inte ett SKIT skall jag be och få berätta.......är sååååå trött på detta. Det känns lite vemodigt att säga så då en del av oss inte ens blivit gravida än men ni kommer att förstå i slutskedet ni med!

Igår var jag hos BM och kollade så att allt var OK, vilket det var. Bebis ligger väldigt långt ner. Besökte sedan mitt jobb och alla barnen blev förstås glada av att se mig men undrade om inte jag skulle få den där bebisen snart?? Det känns konstigt att vara ifrån dem såhär, när man är så van vid att följa dem varje dag!

Idag är Lukas hemma med mig. Han fick en spruta förra veckan som skulle kunna ge hög feber efter en veckas tid och igår kom den som ett brev på posten. Men idag ligger han bara på 38,1 så han är pigg! Vilket man alltså inte kan säga om han stora, tjocka, svullna och oviga mamma! Känner mig hemsk för tillfället!

Nu skall vi förbereda lunch och sedan skall vi sova!

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-06 10:48:28 följande:
    Får helt enkelt prova sig fram vad som passar bäst. Kex eller någon frukt kanske man ska ha vid sängen.Men vet ju inte om det kommer vara något ihållande. De kanske bara var idag *hoppas* Så jobbigt att kräkas på morgonen också för man har verkligen ingenting i magen. (förlåt för detaljer).
    Ne, inte speciellt. Det visar sig hur det blir. Hoppas att du slipper *peppar peppar*
    Själv mådde jag illa på morgonen, var illamåendefri ca 3-4 timmar för att sedan må päck på eftermiddagen/kvällen igen...
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-06 10:56:16 följande:
    Ne, inte speciellt. Det visar sig hur det blir. Hoppas att du slipper *peppar peppar*Själv mådde jag illa på morgonen, var illamåendefri ca 3-4 timmar för att sedan må päck på eftermiddagen/kvällen igen...
    Ja vi får väl hoppas.
    Är det bara på morgonen så ska de väl gå att handskas med. Men bara man slipper det på jobbet.
  • Lillajag1979
    henlin skrev 2008-11-06 10:53:23 följande:
    Här händer inte ett SKIT skall jag be och få berätta.......är sååååå trött på detta. Det känns lite vemodigt att säga så då en del av oss inte ens blivit gravida än men ni kommer att förstå i slutskedet ni med!Igår var jag hos BM och kollade så att allt var OK, vilket det var. Bebis ligger väldigt långt ner. Besökte sedan mitt jobb och alla barnen blev förstås glada av att se mig men undrade om inte jag skulle få den där bebisen snart?? Det känns konstigt att vara ifrån dem såhär, när man är så van vid att följa dem varje dag!Idag är Lukas hemma med mig. Han fick en spruta förra veckan som skulle kunna ge hög feber efter en veckas tid och igår kom den som ett brev på posten. Men idag ligger han bara på 38,1 så han är pigg! Vilket man alltså inte kan säga om han stora, tjocka, svullna och oviga mamma! Känner mig hemsk för tillfället! Nu skall vi förbereda lunch och sedan skall vi sova!
    Åh, va jobbigt du måste ha... Stor kram! Hoppas det händer något snart, så du slipper gå och ha så jobbigt länge till....
  • Lillajag1979
    BejbyBoo skrev 2008-11-06 10:46:23 följande:
    God morgon tjejer,nu ska ni få höra något roligt!I förra veckan avslutade jag en del konton hos min fd bank, via telefon. Igår fick jag så hem en bibba med papper som bekräftelse på vad jag gjort. När jag bläddrade igenom bibban såg jag plötsligt något som jag reagerade på. Vid en närmare titt såg jag att det var en annan persons papper; med fullständigt kontorummer, personnummer och saldon.I höstas råkade jag ut för nästan samma sak; men då var det att jag beställt min journal från sjukhuset och fick tillsammans med min även en annan kvinnas journal... Då ringde jag till den ansvariga på sjukhuset och anmälde det hela.Så nu ringde jag till någon slags kundombudsman hos banken och förklarade bara vänligt vad som hänt. Hon bad så hemskt mycket om ursäkt och ville tacka mig för att jag hört av mig. Ja, sa jag, det är väl ingen fara för mig, jag tänker mest på den stackaren som fått sina uppgifter utlämnade. I alla fall så ville hon tacka mig och det med att sätta in 1000 kr på mitt konto!!!! Och idag sitter mycket riktigt pengarna där!! Nu ska jag gå och unna mig det där fårskinnet jag velat köpa till vagnen men som jag tyckt var för dyrt!
    Vilka klantskallar... Men det var väl bra för dig!
  • Catt

Såja då var man hemma igen efter att ha varit en sväng hos bm. Bebis ligger med huvudet ner, fixerad och redo. Fina hjärtljud (mellan 135-145) och sf måttet ligger på 32 nu i 35 fulla veckor. Hade 129 i blodvärde och 4.9 i blodsocker. Blodtryck normalt och pinkeriet normalt det med :).

• Mimmi P

FlakeZ, vilken present! Fast borde det inte vara den person vars uppgifter du fick som fick ersättning för att de gjort fel? Gissar att den personen aldrig kommer få veta att det hände.

Majsanna, nej vad tråkigt!!

Henlin, hoppas bebsien tittar ut snart, jag förstår verkligen att det måste kännas segt nu på slutet. Tycker man känner sig otymplig och dan redan nu.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!