• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

majsanna skrev 2009-01-26 18:20:16 följande:

Det stämmer att vi har svart kök från ikea. Applåd heter luckan och den är högblank. Bilder finns här: majsanna.blogg.se/category/koksrenovering.htm...
    Tack för ditt svar. Då passar det nog perfekt till vårat badrum. Då spar man nog in några kronor på att köpa en färdig lucka istället för att köpa en annan och lämna väg för lackering.

Grattis Lillajag1979!!!
  • Mimmi P

Grattis Lillajag! (ryggvärken är nog åldersrelaterat ;) )

Henlin, vad skönt, hoppas ni slipper sätta dit den igen.

Majsanna, klart att det finns hopp!! Hoppas även att du slipper febern snart.

Virra, ja kondisen är ju inte direkt vad den var innan graviteten, ska bli intressant att se hur lång tid det tar att "återställa" den, har tänkt springa midnattsloppet i augusti, får se om det är helt orimligt. Konstigt att flåset blir så dåligt av att ligga i soffan och äta choklad hela dagarna...

Kallo, hehe, en 10-liters hink med kiss alltså, lite udda packning..

• lightfish
    Grattis Lillajag på din 30-årsdag! Hoppas du fick någon riktigt trevlig present! Jag ser fram emot min egen med fasa (mindre än 2 månader kvar....)

Ego om mig
    så var jag hos min alldeles egen underbara BM idag med magen och maken. Allting var jättebra och hon ville inte väga mig ... William låg och sov med huvudet neråt så vi fick känna huvudet både jag och maken...så himla häftigt! Jag kommer få ett tillväxt UL enbart pga mitt graviditetsillamående och för att lugna mig eftersom jag oroat mig över att han inte fått tillräckligt. Idag var SF 28 så jag följer min egen kurva . Nu har jag inte nästa tid hos henne förrrän den 16 feb.
  • Mimmi P

LF, vad skönt att du fått en så bra BM och skönt att allt ser bra ut. När blir det tillväxt-ul?

• lightfish

Mimmi P

Ska på tillväxt UL i v.32 så om två veckor innan jag ska tillbaka till BM. Tror ju inte att han kommer vara någon bjässe men är lite orolig över att han är lite mindre.....
  • Mimmi P

Lightfish, skönt att det är rätt snart ändå så ni slipper vänta så länge på besked, han mår säkert kalas! Fick ni nån viktuppskattning på 3d-ulet?

• Kallo

Grattis till de 30-åren Lillajag1979! I september är det min tur att bli hela 30 år.... =)

Lightfish: Underbart med en bra barnmorska som man känner tilltro för!!

Ego: För mig började dagen inte alls som tänkt i morse. Skulle vara hos BM kl. 10.00 men strax innan jag skulle åka till jobbet fick jag ett samtal från en BM på ett närliggande MVC som talade om att min BM var sjuk o att tiden var tvungen att avbokas. Min tanke var: "Jaha, allt mitt jobb med att fylla den där jävla hinken gick åt skogen. Vad gör jag nu?".

Vill inte dra hela historien här, ni kommer somna isåfall. Men jag fick inlämnat min hink på vårdcentralen - där skrattade de åt mig och hinkens storlek.....
    + 2kg i vikt sedan i torsdags, lite lite ökat blodtryck och en ny läkartid på torsdag.

• Mars2007

Hej allihop!!

Nu är jag tillbaka.. flytten gick i helgen så vi bor bland flyttlådorna men nu ska jag väl iaf kunna hänga med i skrivandet! Har skummat igenom allt för ni har ju skrivit så mycket!!

Trodde ju helt klart att det skulle ha dykt upp någon bebis nu men inte Envisa rackare!!

Hade ju hoppats att alla skulle vara över strecket nu men kan bara säga att hoppas verkligen att det är dags nu! Håller tummar och tår och allt annat för att det går vägen NU!!

Själva är vi nästan klara.. saknar tapet till en fondvägg.. och så har vi fått för oss att renovera köket oxå... Vad gäller ålder som det skrevs om för länge sedan så är jag 77:a, dvs jag blir 32 i år och det blir min sambo oxå. Emma är superduktig och älskar sin lillebror. Hon stormtrivs i huset så det är toppen. Elias, han är ett riktigt matvrak och väger redan över 6 kg (!!!) hans födelsevikt var 3 425g. Det var lite snabbt om oss.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!