Eva Marianne skrev 2009-01-29 15:26:15 följande:
Virra: Härligt! Super-duper grattis! Skönt att höra att allt gick bra. Vi väntar med spänning på lite mer detaljer om hur det gick till, när du än känner att du orkar och har tid att delge oss det.Rauur: Så tråkigt med huset! Men hur mycket känslor man än har för sitt föräldrahem, är det nog sunt att låta bli att flytta dit om det är i så dåligt skick. Som sagt, renoveringar kostar!Lillajag: vad jobbar du med? Även ni andra som fått/troligen kommer få beviljad HP, har ni några bra tips vad som gärna får vara med i ansökan för att den "garanterat" ska bli godkänd? Alla på mitt jobb har fått beviljad HP men med de nya FK-reglerna blir man ju tveksam... Har hört att t ex tunga lyft och att dra tunga saker framför sig, är något som man gärna ska framhålla att man gör, om man gör...Personligen hoppas jag den låga boräntan som vi har nu iaf i 3 mån, håller i sig betydligt längre för då kan vi ta ut mycket mindre föräldrapenningsdagar och på det sättet vara hemma ett bra tag "extra".
Jag jobbar som personlig assistent och där är man ju ensam. Och klarar man inte arbetsuppgifterna så har man ju inget där att göra... Liksom... Men tunga lyft/förflyttningar samt konstig belastning/konstiga ställningar... Vad jobbar du med? Och din chef har säkert hjälpt de andra och vet vad som ska tryckas på.