• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • gustafssons
    Axels mamma Sanna skrev 2009-01-29 21:46:10 följande:
    Vet inte om jag vågar hoppas längre men har haft onda sammandragningar sen halv sex ungefär, inte jätte täta och regelbundna dock. Men var iväg till en kompis en sväng ikväll och sen jag åkte därifrån för en halv timme sedan har de kommit med som mest fem minuters mellanrum, nu är det nere i tre minuter ungefär. De är dock inte så långa utan knappt en minut men usch så ont det gör.B har varit iväg och tränat så han ska duscha och äta lite sen tänkte jag ringa in till förlossningen och kolla om vi kanske kan få komma in och kolla läget.
    välkommen till klubben! har haft så här länge nu, efter i måndags när min läkare gjorde gyn undersökningen blev de värre.
    Men inget händer..
    å de vill inte kolla dagen efter heller när ev. slemmproppen gått..
    Så vem vet.... Krystvärkarna kommer kanske snart
  • Kallo

Inom samma bransch som mig då! Kul med kollegor!
    Jag hade tänkt jobba heltid tills den 20 feb, men snubblade på mållinjen idag kändes det som. Får ta dagen som den kommer och inte "planera" så mycket. Allt löser sig.

A L T A skrev 2009-01-29 21:52:35 följande:
    Såg att några pratade om HP. De kan jag nog glömma efter de nya reglerna. Jobbar inom transportbranschen o sitter på kontor framför datorn hela dagarna. Så jag lär ju inte få något sådant beviljat. Har räknat med att jobba till 1 och en halv vecka innan bf. Men april o maj brukar vara väldigt tuffa med massor att göra o hög stress. Så man får se hur man klarar det. I värsta fall måste de väl kunna sjukskriva mig? Men hoppas slippa det.
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-29 22:11:04 följande:
    Inom samma bransch som mig då! Kul med kollegor! Jag hade tänkt jobba heltid tills den 20 feb, men snubblade på mållinjen idag kändes det som. Får ta dagen som den kommer och inte "planera" så mycket. Allt löser sig.
    du behöver nog ta det lite lungt.. man måste nog försöka med det i alla fall..
  • Kallo

Ja, du har rätt! Jag får passa på att träna på andning och avslappningsövningarna som vi lärde oss på profylaxkursen.

gustafssons skrev 2009-01-29 22:15:01 följande:
    du behöver nog ta det lite lungt.. man måste nog försöka med det i alla fall..
  • gustafssons
    Kallo skrev 2009-01-29 22:19:52 följande:
    Ja, du har rätt! Jag får passa på att träna på andning och avslappningsövningarna som vi lärde oss på profylaxkursen.
    du har inte testat dykmetoden?

vi har testat den jag med doulan, hon nöp mig så jag hade blåmärken. men det kändes inte allls när jag "fick till det" med dykningen..
  • Mimmi P

AMS, håller tmmarna för att det är din tur nu!

Kanelbulle, ja, om inte annat så finns ju en risk att du får problem pga stress, hade inte jag varit så stressad på mitt jobb hade jag nog kunnat fortsätta jobba ett bra tag till.

Majsanna, tjusigt!

Själv hade jag ett gäng täta förvärkar igår, inte jättejobbiga men jag fick andas igenom dem, men de släppte tillslut och jag somnade och nu är det lugnt igen. Blä om man ska ha det så här en månad till!

• Yinsan

AMS, hoppas du snusar nykläckt bebis nu eller snart iaf! Hoppas allt går bra!

• A L T A

Kallo skrev 2009-01-29 22:11:04 följande:

Inom samma bransch som mig då! Kul med kollegor! Jag hade tänkt jobba heltid tills den 20 feb, men snubblade på mållinjen idag kändes det som. Får ta dagen som den kommer och inte "planera" så mycket. Allt löser sig.
    Jasså? Vad kul! Då kanske vi är inom samma företag eller kanske konkurrenter.
    Får man fråga vad du sitter med? Om du vill så kan du inboxa. Kanske sitter med ungefär samma saker också
  • Lillajag1979

Hmm, jag var in och spanade hos AMS... Det verkar som att tråden har fått en till bebis! En OLIVIA

GRATTIS AMS!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!