• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Yinsan

Serafine och Majsanna, hoppas att era män inser vilken nytta de kan göra och att ni snart får ert fina plus också! Håller tummarna för er att det tar sig nu!!!

• majsanna

Vi får hoppas att din man inte behöver några tabletter utan att det tar sig den här månaden.

Min mens är inte helt regelbunden nu och då börja äta något som kan rubba den ännu mer känns inte så bra. Dessutom har jag läst att rosenrot kan framkalla missfall och det vill man ju verkligen inte riskera. Nä, vi kör naturligt ett tag till, förutom mannens tabletter då.

Serafine skrev 2009-01-27 21:47:57 följande:
    Majsanna: Jag har också pratat med mannen om zink, men inte kommit längre är prat. Jag har äl idag, så det är lite sent att ändra några vanor nu. Jag hoppas att det inte behövs, men om det inte går den här gången heller, så blir det piller till maken! Jag har också funderat på rosenrot och borago, men jag har hört att det kan störa menscykeln och ägglossningnen och det vill jag verkligen inte.
  • Mars2007

Hej hopp!

Läste era inlägg om fp. Min arbetsgivare fick gå en kurs om det när jag gick hem första gången och jag snokade lite i papperna. Lagen säger att de 3 första månaderna är semesterlönegrundande. Får man mer ska man nog tacka och ta emot!

Vad gäller semester så är det precis som Yoysen skrev vanligast med semesteråret 1/4-31/3. Själv har jag 1/1-31/12 men så jobbar jag i ett litet familjeföretag.

Imorgon kommer det en leverans av möbler!!! Soffa, soffbord, fotpall samt matbord! Underbart, nu väntar vi bara på tapetern till en sista fondvägg. Sedan är det "bara" alla lådor kvar.. ja och så måste vi ta ett beslut om vi sak göra köket eller inte..

• v i r r a

Tjingeling!

Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova.

Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.

• Lillajag1979
    v i r r a skrev 2009-01-27 23:28:17 följande:
    Tjingeling! Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova. Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.
    OJ!! Va spännande! Hoppas allt går bra!
  • Kallo

Åhhhhh!!! Lycka till!

Tjingeling! Nu ni har vattnet gått. Jag har inga värkar eller sammandragningar som jag känner men vi ska precis in på förlossningen för att kolla att allt är ok, bara för att. Vi kommer med all säkerhet åka hem igen och försöka sova. Jag är nervös som aldrig förr! Jösses. Ska JAG fixa detta? Overkligt.
  • Rauur
    Va kul! Lycka till :P
  • A L T A

Åh, vad spännande Virra!

Min kompis ligger också just nu på förlossningen i Umeå och har havenskapsförgiftning. Så hon bara väntar på att få besked om när de ska sätta igång henne.
    Då kanske ni springer på varandra i korridoren

Håller tummarna för er båda och lycka till

• Mars2007

Härligt Virra! Hoppas du har en liten en nu!

Kram

• Mimmi P

Virra, vad spännande!! Då kommer det inte dröja länge innan bebisen är här!!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!