• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Rauur
    Grattis AMS!

Här händer det mycket medans man är ute och gör vägarna osäkra:)
    Körde min 3e lektion idag (6e egentligen iomed att jag kör dubbla)
    Tro då man ska få det där jäkla kortet nångång!

Läste att ni pratar kön också:) Ja var stensäker på att sonen var en grabb enda ifrån då jag plussade. :P Men denna gång har jag inte fått någon känsla än..
    Går in i v14 idag förresten
  • Kallo

Grattis AMS! Nu börjar bebisarna komma en efter en.

Själv sitter jag här och väntar på att maken skall komma hem från jobbet. Vi skall hoppa på flyget upp till Sundsvall om 2,5 timme för att fira min syster som har sin 40-års fest i morgon.
    Skall bli roligt att få träffa släkten, blir ju inte så ofta eftersom det är nästan 100 mil emellan.
    Ha en trevlig helg alla!

• AxelOlivia

Ja nu är hon äntligen här, tio över ett i natt tittade hon ut. :) Har dkrivit om förlossningen på min blogg om någon vill läsa. wappling.blogg.se/vardagslivet

Tack för alla grattis.

FÖDDA
    Mars2007: Emma född 30/3 - 07, Elias 21/11 - 08 (BF enl. RUL 4/12), Ängelholm
    Henlin: , Lukas född 29/4 - 07, Elise född 25/11 - 08 (hade BF 17/11), Höganäs
    Catt: Tuva född 10/12 -08 (BF enl. RUL 11/12), Örebro
    FlakeZ: Eleonora född 28/12 (BF 26/12), Stockholm
    Virra: Pojke född 28/1 (BF 5/2), Umeå
    AMS: Olivia född 30/1 (BF 28/1), 1 son född augusti 06, Umeå

GRAVIDA

Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL), Tore, Wilmer eller ?
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund (väntar en till tjej!)
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: 27/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)William
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke) William
    Kanske en dag: BF 14 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland (kön, kommer ej kolla) Namn: Indra / Troy
    Rauur: BF 6 Augusti, andra barnet, Junsele

I VÄNTAN PÅ +:
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 30/1, BIM 13/2 försök 4 efter mf, försök 8 totalt
    majsanna: ÄL ca 3/2 BIM ca 17/2 inga barn sedan tidigare. Försök 11. Norrköping

• Eva Marianne

Jättekul och stort grattis, Axel OCH Olivias mamma Sanna

Kanelbulle: nästan halva tiden nu, ju! Jag är bara ett par veckor efter dig så jag är också långt påväg. Ändå känns det som nyss man plussade...

Vi var i stan idag och handlade och då hittade jag ett par mammajeans med 30% rabatt som jag dels kan ha redan nu utan att det ser för konstigt ut (det är mest skönt ) och framför allt även senare i graviditeten. Hon som sålde dem tipsade om att de nog är bekväma även efteråt, utan att se stora eller konstiga ut. Sen fanns det lite justeringsmöjligheter här och där. Jag är nöjd med mitt köp
    Hittade också "Stora boken om barn" för 10 kr på second hand...

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • henlin

Vad fin hon är lilla Alice Olivia Alexandra:)

• Yinsan

EvaMarianne, själv hittade jag tre par mammabyxor i London för 5 pund styck, så himla skönt då mina från förra grav är för stora och de jag lånat av grannen har nu blivit för tajta och inte så kul att töja ut någon annans byxor och inte speciellt bekvämt heller...

• Yinsan

A(O)MS, jättesöt, å vad det suger i tarmen att få träffa liten i magen nu!

• Mars2007

Stort grattis till Virra och AMS!! Har bara precis läst ikapp.. igen! Nu kallar Elias.. dags för mat igen.
    Inatt sover Emma för första gången i sin stora säng! Går över förväntan! Somnade på ca 30 min och har inte vaknat nåt ännu!

• Mimmi P

AMS, vad fin hon är och storebror ser nöjd ut också :). Jag läste på din blogg, det låter verkligen som att du haft en bra förlossning. Hoppas man själv får nåt liknande när det väl är dags.

Mars2007, det låter skönt, hoppas hon fortsatte sova.

Nån som har nån aning om nån annan anledning till huvudvärk på slutet än havandeskapsförgiftning? Jag har haft ont i huvudet i snart en vecka men sist jag var hos BM (i tisdags) såg både blodtryck och urinprov bra ut.
    Det är säkert spänningshuvudvärk, som vanligt, men jobbigt är det.

• lightfish
    Axels mamma Sanna
    Lilla Olivia är jättefin, grattis igen! Och storebror Axel ser så stolt ut! Jag hoppas jag ser lika pigg och fin ut spm du gör på bilderna när jag klämt ut min .

Mimmi P
    Jag fick ganska duktig huvudvärk igår som inte har släppt än men eftersom jag hade 100/65 i blodtryck i måndags liksom bra urinprov känns det inte särskilt troligt att det det skulle vara havandeskapsförgiftning här heller.... Spänningshuvudvärk känns ju troligt men det gör ju inte mindre ont för det.... (speciellt inte när man spyr). Jag saknar Ipren...alvedon gör absolut ingenting för mig; tror jag är immun.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!