• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • hopee

FlakeZ: Stor jättevarm kram till dig. Kan bara tänka mig hur det känns, det är nog ändå tusen gånger värre. *kramar om*

• Rauur

Jobbigt med begravningar FlakeZ :( Skickar en stor kram!

Men Henlin! Du ska ju vara på förlossningen nu! :)
    Hoppas det drar igång snart.

Här hemma håller jag mig sysselsatt med att renovera Lillemans rum.
    Får mig att tänka på något annat fram till BIM.
    Idag har jag fått första lagret på taket klart.

• lightfish
    FlakeZ
    De varmaste kramarna till dig och K och ärtan... Jag vet hur det är att begrava en nära anhörig och det är så tungt och otroligt sorgligt! Man hoppas att begravningen ska ge en någon form av avslut men det gör det dessvärre inte...inte mig i alla fall. Jag förväntar mig nästan att personen ändå ska dyka upp ibland eller bara finnas på kalas och högtider även om jag vet att det är omöjligt. Det kommer komma dagar när det känns lättare...men att säga att det går över...det gör det inte. Hoppas begravningen blir vacker och en bra plats att ta farväl!
  • Eva Marianne

Flake Z: finns inga bra ord men vi tänker iaf på dig!

Lillajag: Härligt med halvvägs! Hoppas inte du känner något oroväckande nu, bara...

Majsanna, Rauur och Serafine: Tro mig, när jag säger att jag också, aldrig trodde att jag skulle hamna ovanför strecket! Men, nu är jag ju där ändå! (Och hoppas hänga kvar, också). Er tid kommer, förr eller senare! Det låter klyschigt men till sist stämmer det in och den dagen (som min gårdag) är värd att vänta på!

Henlin: jobbigt att bara vänta och vänta! Så tråkigt!

Nu när jag vet att jag har nåt i magen behöver jag inte spekulera i om det känns som det känns, för att det kanske är nåt. Förmodligen beror det mesta som är konstigt i min kropp, faktiskt just på den lilla millimetersindividen i min mage Det är rätt coolt!
    Hade jag inte plussat igår, hade jag varit övertygad om att jag hade haft mens fast utan att blöda. Magen kändes som en ballong och ont precis som mensvärk, hade jag. Men, som sagt, nåt blod kom det ju inte
    Har ringt BM nu men inte fått nån tid än. Det gäller att hitta en som både jag, maken och BM kan på och det är nog inte alltför enkelt...

Blir mamma i juli -09!
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-19 15:52:25 följande:

Flake Z: finns inga bra ord men vi tänker iaf på dig!Lillajag: Härligt med halvvägs! Hoppas inte du känner något oroväckande nu, bara...Majsanna, Rauur och Serafine: Tro mig, när jag säger att jag också, aldrig trodde att jag skulle hamna ovanför strecket! Men, nu är jag ju där ändå! (Och hoppas hänga kvar, också). Er tid kommer, förr eller senare! Det låter klyschigt men till sist stämmer det in och den dagen (som min gårdag) är värd att vänta på!Henlin: jobbigt att bara vänta och vänta! Så tråkigt!Nu när jag vet att jag har nåt i magen behöver jag inte spekulera i om det känns som det känns, för att det kanske är nåt. Förmodligen beror det mesta som är konstigt i min kropp, faktiskt just på den lilla millimetersindividen i min mage Det är rätt coolt!Hade jag inte plussat igår, hade jag varit övertygad om att jag hade haft mens fast utan att blöda. Magen kändes som en ballong och ont precis som mensvärk, hade jag. Men, som sagt, nåt blod kom det ju inte Har ringt BM nu men inte fått nån tid än. Det gäller att hitta en som både jag, maken och BM kan på och det är nog inte alltför enkelt...
    Nejdå, inget sånt... Men ibland blir ju livmodern stenhård... Om det är bäbisen som rör sig eller om det är livmodern som tränar...

Du då! Har du hunnit smälta det STORA??
    Och man kan bli svullen, det var jag... Och mensvärken som du känner, är växtvärk. Ditt mirakel i magen växer!!
  • Eva Marianne

Jo, jag tror att jag har smält det. Även om det fortfarande är ganska ofattbart. Hela livet förändras efter att ha kissat på en rosa/vit liten pinne, liksom. Tur att det är några månader kvar att verkligen ställa in oss på så vi hinner med lite bättre. Tänk, om bara ett år sitter man (förhoppningsvis) där med en liten bebis i famnen... Jisses!

Skönt att höra att vi inte behöver vara orolig för dig, Lilla jag. Inga fler dåliga nyheter vill vi ha i den här tråden!

Blir mamma i juli -09!
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-19 16:02:32 följande:

Jo, jag tror att jag har smält det. Även om det fortfarande är ganska ofattbart. Hela livet förändras efter att ha kissat på en rosa/vit liten pinne, liksom. Tur att det är några månader kvar att verkligen ställa in oss på så vi hinner med lite bättre. Tänk, om bara ett år sitter man (förhoppningsvis) där med en liten bebis i famnen... Jisses!Skönt att höra att vi inte behöver vara orolig för dig, Lilla jag. Inga fler dåliga nyheter vill vi ha i den här tråden!
    Ja. Jag och sambon satt och pratade om det häromdagen. Tur att man är gravid så länge. Det finns nog en mening med det. Att man ska bearbeta och vara riktigt redo när bäbisen väl kommer.

Nej, mig behöver ni inte oroa er för. Känner mig bättre idag. Och parveln vaknade visst av sambons väckarklocka imorse Det betyder att JAG också vaknar... Har en sån buse i magen.. Han rör sig otroligt mycket... Det är en otrolig känsla. Du får snaaart uppleva det!
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!