• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

Härliga ord, Lillajag! Jag längtar...

BM ringde upp nu, nyss! Det var snabbare än jag trodde. Men bara bra att kunna få komma dit och "komma igång" så fort som möjligt. Beroende på när maken kan blir första hälsosamtalet redan på tisdag eller tisdagen därpå. Så kul, ska det bli!

Blir mamma i juli -09!
  • Kallo

Idag har jag varit till BM och till läkaren för ett ul. Alla prover såg jättebra ut, det kändes bra.
    Under ul vänder läkaren helt plötsligt bort skärmen... Gissar på att hon såg vad det var för kön på den lill*... Genast blev jag hur nyfiken som helst, skall försöka flirta in mig hos maken ikväll så att vi bokar in ett könsul.

Eva Marianne: Känner igen dina "symptom" såhär i början. Minsta lilla flytning jag kände sprang jag på toaletten eftersom jag trodde mensen var påväg.....

• Mimmi P

Lilljag, tror det är sammandragningar, är lite osäker på om det är samma som förvärkar men vid sammandragningar så blir ju magen hård som en boll, men de "ska" inte göra ont, om jag fattat det rätt så är det en förvärk om det gör ont samtidigt.

Har funderat en del på hur mycket sammandragningar som är ok, det är ju normalt att ha men eftersom det varierar väldigt mycket för min del iallafall så måste det ju bero på mig också och då kanske man inte ska ignorera dem om de är för många? Var dte nån som hängde med där, det blev lite snurrigt..?

Jag märker att jag får betydligt fler sammandragningar om jag är väldigt stressad och/eller rör mycket på mig medan om jag är lugn en dag så har jag bara nån varje dag.

• Lillajag1979

Mimmi P skrev 2008-11-19 17:24:16 följande:

Lilljag, tror det är sammandragningar, är lite osäker på om det är samma som förvärkar men vid sammandragningar så blir ju magen hård som en boll, men de "ska" inte göra ont, om jag fattat det rätt så är det en förvärk om det gör ont samtidigt.Har funderat en del på hur mycket sammandragningar som är ok, det är ju normalt att ha men eftersom det varierar väldigt mycket för min del iallafall så måste det ju bero på mig också och då kanske man inte ska ignorera dem om de är för många? Var dte nån som hängde med där, det blev lite snurrigt..?Jag märker att jag får betydligt fler sammandragningar om jag är väldigt stressad och/eller rör mycket på mig medan om jag är lugn en dag så har jag bara nån varje dag.
    Det gör inte ont alls... Jag bara undra om det jag först trodde var bäbisen egentligen är livmodern. Visst har jag även kännt sparkar... Men detta är nå helt annat.. Känns som att det vänder sig i livmodern... Svårt att beskriva... Men så blir den även hård.
  • v i r r a

Min mage blir stenhård då lillkillen vänder sig... jag tror han framkallar sammandragningar. Jag har vänner som säger att dom inte kunde klämma på magen eftersom det blev sammandragningar då. Så jag tänker som så att om det går att buffa fram sammandragningar utifrån så kanske bebisen kan buffa fram dom inifrån?

Lillajag1979 skrev 2008-11-19 19:16:36 följande:
    Mimmi P skrev 2008-11-19 17:24:16 följande: Det gör inte ont alls... Jag bara undra om det jag först trodde var bäbisen egentligen är livmodern. Visst har jag även kännt sparkar... Men detta är nå helt annat.. Känns som att det vänder sig i livmodern... Svårt att beskriva... Men så blir den även hård.
  • A L T A

Usch! Får man gnälla när man är gravid?
    Alltså de är ju detta jag velat i flera års tid. Men nu är det bara så jobbigt. Mår illa, blir väldigt lätt yr o är väldigt trött. Så man känner sig inte så social längre. För att inte tala om sexlivet. Haha, de har ju försvunnit i stort sett helt.
    Blir helt enkelt inte. Antingen är jag trött eller så mår jag illa.
    Aja, hoppas allt snart lägger sig så man kan känna sig som människa igen....
    Förlåt, men var tvungen att få ur mig lite.

• Catt

Klart man får klaga. Är själv grymt trött på att vara gravid nu. 22 dagar kvar men för min del får liten titta ut när som! Längtar efter att ha bebis på utsidan istället för på insidan :)

• Mimmi P

Verkligen, man måste få klaga, det är klart att det är jobbigt med allt som händer i kroppen. Sexlivet ja, det är det inte mycket med men så är jag ju ensam hemma också, det är inte lika roligt då...

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-19 22:29:05 följande:
    Usch! Får man gnälla när man är gravid? Alltså de är ju detta jag velat i flera års tid. Men nu är det bara så jobbigt. Mår illa, blir väldigt lätt yr o är väldigt trött. Så man känner sig inte så social längre. För att inte tala om sexlivet. Haha, de har ju försvunnit i stort sett helt. Blir helt enkelt inte. Antingen är jag trött eller så mår jag illa. Aja, hoppas allt snart lägger sig så man kan känna sig som människa igen.... Förlåt, men var tvungen att få ur mig lite.
    Klart du får klaga... Men det blir bättre!
  • A L T A

Jo jag vet att det blir bättre och det är det som jag längtar efter.
    Vet att jag ändå har det hyffsat lindrigt mot vad man kan ha.

Ikväll kommer det bli en riktig prövning.
    Ska ut med jobbet och en del av våra transportörer. Dels ska vi ha förfest hemma hos mig med några från teamet plus personalchefen och min teamleader.
    Sen blir det mat och i priset ingår två öl eller vin.
    Sedan ska vi på ett uteställe och dansa "styrdans". Och jag kan säga att jag har så många som ska bjuda mig på öl så jag vet inte hur jag ska komma undan. Men har mina planer så får vi se hur jag lyckas. Det värsta är nog när vi ska äta. Men men....
    Kan ju säga att det är ingen som vet något.

Sedan är det det här med illamåendet och tröttheten. Jag slocknar ju vid typ åtta annars och har jag sovit en liten stund på eftermiddagen så brukar jag kunna vara vaken längre. Men har ju en förmåga att bli väldigt illamående på kvällen.
    Kan säga att jag kommer inte hinna sova något innan för vi kommer typ vara igång från att jag kommer hem. Och gick upp vid tio över sex imorse.
    Oj oj! De kommer att bli en spännande kväll!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!