• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mars2007

Har läst igenom tråden nu.

Hoppas att du får klarhet i det hela snart Kanelbulle!! Vet hur det känns att blöda i början av graviditeten, usch, det är inte kul. För mig gick det bra ändå men denna oro!!

Själva lämnade vi BB igår. Lilla Elias (tror vi) bestämde sig för att titta ut 01.43 d. 21 november. Vi åkte in för att jag började blöda kraftigt, hade sd men det har jag haft länge så vi trodde inte det var på g, halvvägs inne började jag smått fundera på om det kunde vara så. Kom in, allt såg bra ut men bm ville att läkaren skulle kolla på mig innan hoon ville släppa iväg oss. Efter ca en timme hade denne läkare fortfarande inte hunnit komma så bm undersökte mig och sade då minsann här blir det förlossning ikväll.. sedan gick det fort. Vi kom in vid, 19-tiden, inskrivna med etablerade värkar 20.30 och som sagt sedan kom han bara några timmar senare!! Jag förlorade en del blod, så ett tag mådde jag rätt dåligt men de fick rätt på det till slut och nu känns det rätt bra. Hade ju rätt högt hb från början så det hjälpte säkert. Nu är vi iaf hemma och plutten ligger här och sover vid sidan av mig..

Sambon kommer med mat nu så jag tittar in igen vid ett senare tillfälle!

Stor kram till er alla!

• majsanna
    Mars2007 skrev 2008-11-23 19:09:35 följande:
    Har läst igenom tråden nu. Hoppas att du får klarhet i det hela snart Kanelbulle!! Vet hur det känns att blöda i början av graviditeten, usch, det är inte kul. För mig gick det bra ändå men denna oro!! Själva lämnade vi BB igår. Lilla Elias (tror vi) bestämde sig för att titta ut 01.43 d. 21 november. Vi åkte in för att jag började blöda kraftigt, hade sd men det har jag haft länge så vi trodde inte det var på g, halvvägs inne började jag smått fundera på om det kunde vara så. Kom in, allt såg bra ut men bm ville att läkaren skulle kolla på mig innan hoon ville släppa iväg oss. Efter ca en timme hade denne läkare fortfarande inte hunnit komma så bm undersökte mig och sade då minsann här blir det förlossning ikväll.. sedan gick det fort. Vi kom in vid, 19-tiden, inskrivna med etablerade värkar 20.30 och som sagt sedan kom han bara några timmar senare!! Jag förlorade en del blod, så ett tag mådde jag rätt dåligt men de fick rätt på det till slut och nu känns det rätt bra. Hade ju rätt högt hb från början så det hjälpte säkert. Nu är vi iaf hemma och plutten ligger här och sover vid sidan av mig.. Sambon kommer med mat nu så jag tittar in igen vid ett senare tillfälle! Stor kram till er alla!
    Stort grattis igen!
  • Eva Marianne

Jättekul att höra, Mars2007! Stort grattis, som sagt och lycka till så jättemycket nu med Elias (eller vad han blir för nån).

Kram till er!

I min mage bor nåt litet som växer och gror...
  • Yinsan

Mars, va skönt att allt gick bra och stort grattis igen till lille Elias? Helt underbart med första bebben i tråden, längtar massor till April nu!

• Rauur

Ja Mars2007, skönt att allting gick bra!
    Nu borde ju det komma en till "kategori" i listan väl? :)

Nu längtar jag verkligen tills jag får mitt efterlängtade plus..
    Kan inte tiden gå liite fortare.

• lightfish

FÖDDA 
    Mars2007: Elias 21/11-08.

GRAVIDA
    Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro (flicka enligt RUL)
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå (Tjej enl RUL)
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå (Pojke enl RUL)
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö ( Tjej enligt RUL)
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm (Pojke enl RUL)
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet! (väntar en pojk!)
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 7 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge (Pojke enligt RUL)
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm (Pojke enl. RUL.. övertydligt)
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 27 April, son född -05 GB, (Kön, vill ej veta)
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro
    Eva Marianne: BF 24 juli, första barnet, Värmland

I VÄNTAN PÅ +:

Rauur: ÄL ca 14-15/11, BIM, Nångång i början av dec. 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping
    Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL ?, BIM ? försök 2 efter mf, försök 6 totalt

• hopee

GRATTIS MARS!! Vad lyxigt att du har din lille plutt hos dig

• Mimmi P

Mars2007, skönt att allt gick bra.

Själv sitter jag hemma och funderar på om det är nån idé att ge sig ut i snöovädret, det är långa köer på väg in till stan så jag gick och la mig igen. Väldigt skönt med några timmar extra sömn iallafall.

Tycker jag borde vara i sista trimestern idag (har gått 66,8% eller 93 dagar kvar) men enl mätaren här på famljeliv är jag fortfarande i andra trimestern.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!