• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • BejbyBoo

Oj, grattis Mars!!! Vad härligt att du redan har din lille hos dig!
    Hoppas att Henlin snart följer i dina fotspår!

Vi har klarat av begravningen nu och det känns märkligt. Men vi gör så gott vi kan.

På graviditetsfronten är det nu enligt BF 31 dagar kvar... Magen växer hysteriskt (har bilder i galleriet), känner mig allt annat än smidig nu. Har börjat samla vätska i vader, fötter och händer - vigsel- och förlovningsringen hänger nu i halsbandet. Bäckenet och ryggen värker och magen är låg. Min svägerska trodde att nu när allt är över (begravningen) och jag slappnar av, så kommer bebis dyka upp inom ett par veckor. Just nu känns det lockande måste jag säga. Längtar efter att få ha bebis på magen istället för i! Har själv börjat tro att den nog kommer lite tidigare än beräknat - men så kanske alla tror..?!

Har inte hunnit/orkat läsa så mycket i tråden den senaste tiden. Ska försöka läsa lite under dagen idag. Har dock uppfattat att kanelbulle har haft blödningar - hur går det för dig? Läs gärna på min sida om mina blödningar jag hade i v 7-9.

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • A L T A

Hej alla gummor!

Ni är helt underbara. Tackför att ni tänker på mig och för att ni finns.

Här är det ganska bra. Eller mår egentligen pyton. Mår så fruktansvärt illa.
    Men blödningen som kom i torsdags natt var den enda. Och sedan har jag ju haft bruna flytningar efter det, men igår hade jag inga bruna flytningar alls. Så de känns skönt. Har inte sökt något och jag kommer nog att avvakta också. Än så länge är ju gravsymptomen kvar. Mår fruktansvärt illa till och från och brösten ömmar.
    Så det verkar som om de kan ha varit en vanlig blödning bara. Men som sagt. Har inte helt släppt det och kommer nog vara grymt orolig när vi ska göra vul inför KUB-testet.

Men så länge grav.symptomen finns kvar ska jag försöka vara lugn.
    De är iaf skönt att det inte kommit något mer färskt blod.

Tack igen tjejer för att ni finns!

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-24 11:00:00 följande:
    Hej alla gummor!Ni är helt underbara. Tackför att ni tänker på mig och för att ni finns.Här är det ganska bra. Eller mår egentligen pyton. Mår så fruktansvärt illa. Men blödningen som kom i torsdags natt var den enda. Och sedan har jag ju haft bruna flytningar efter det, men igår hade jag inga bruna flytningar alls. Så de känns skönt. Har inte sökt något och jag kommer nog att avvakta också. Än så länge är ju gravsymptomen kvar. Mår fruktansvärt illa till och från och brösten ömmar. Så det verkar som om de kan ha varit en vanlig blödning bara. Men som sagt. Har inte helt släppt det och kommer nog vara grymt orolig när vi ska göra vul inför KUB-testet. Men så länge grav.symptomen finns kvar ska jag försöka vara lugn. De är iaf skönt att det inte kommit något mer färskt blod.Tack igen tjejer för att ni finns!
    Åhh, va skönt att höra! Men visst, jag förstår verkligen din oro... När är KUB-testet?
  • A L T A

Jag vet inte. Ska på samtal inför det den 3:e och sedan blir det någon vecka efter.

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-24 11:05:44 följande:
    Jag vet inte. Ska på samtal inför det den 3:e och sedan blir det någon vecka efter.
    Okej.
  • Mimmi P

Kanelbulle, det låter ju verkligen lovande. Inte ofta man är tacksam för ömmande bröst och illamående, men det låter verkligen som ett bra tecken. Men jag förstår att du känner dig orolig. det är ju ingen hjälp egentligen men om det nu skulle vara ett mf så finns det ju inget du kan göra, så försök att tänka på att annat och hoppas på det bästa.

Tycker tråden har drabbats av tillräckligt många missfall och blödningar vid det här laget, hoppas att allt rullar på som det ska för alla!

Efter mycket om och men bestämde jag mig för att inte ge mig ut på vägarna idag, det skulle säkert gått bra men jag jobbar hemifrån några timmar och så får jag ta igen det förlorade på lördag istället.

På onsdag kommer maken hem, sen kommer han jobba intensivt ytterligare nån vecka men sova hemma iallafall, men nu närmar sig julledigheten. Ska bli väldigt skönt och jag hoppas verkligen att vi får några lugna veckor ihop.

• A L T A

Mimmi P skrev 2008-11-24 11:48:53 följande:

Kanelbulle, det låter ju verkligen lovande. Inte ofta man är tacksam för ömmande bröst och illamående, men det låter verkligen som ett bra tecken. Men jag förstår att du känner dig orolig. det är ju ingen hjälp egentligen men om det nu skulle vara ett mf så finns det ju inget du kan göra, så försök att tänka på att annat och hoppas på det bästa.
    Tycker tråden har drabbats av tillräckligt många missfall och blödningar vid det här laget, hoppas att allt rullar på som det ska för alla!Efter mycket om och men bestämde jag mig för att inte ge mig ut på vägarna idag, det skulle säkert gått bra men jag jobbar hemifrån några timmar och så får jag ta igen det förlorade på lördag istället.På onsdag kommer maken hem, sen kommer han jobba intensivt ytterligare nån vecka men sova hemma iallafall, men nu närmar sig julledigheten. Ska bli väldigt skönt och jag hoppas verkligen att vi får några lugna veckor ihop.
    Ja nu är jag nästan tacksam för att jag mår illa. Hade nästan tänkt att prova med seaband eller tabletter men nu vet jag inte om jag vågar. Vill känna symtpomen så att de finns kvar.
    Nej, skulle det vara ett missfall så resonerar jag som så att det finns inget jag kan göra och då var det nog inte meningen att vi skulle få en bebis. Alltså då är det antagligen något som är fel.
    Men nu har jag iaf bestämt mig eftersom de inte blev några mer blödningar och symptomen fortsätter så väntar jag fortfarande barn.
    Så idag går jag in i vecka 9. Börjar öka på nu med veckor som man har gått
  • Mimmi P
    A L T A skrev 2008-11-24 12:50:41 följande:
    Men nu har jag iaf bestämt mig eftersom de inte blev några mer blödningar och symptomen fortsätter så väntar jag fortfarande barn. Så idag går jag in i vecka 9. Börjar öka på nu med veckor som man har gått
    Helt rätt! Ja, ibland har det känts som tiden segat sig fram men egentligen går det rätt fort.
  • Eva Marianne

Kanelbulle: härligt att höra att det verkar har gått bra! För det tror jag också att det har gjort!

FlakeZ: kul att se att du är tillbaka! Även om sorgen aldrig kommer ta slut, är ni iaf en bit påväg framåt i livet.

Mimmi P: så trevligt att maken är påväg hem! Snart är det jul, då blir allt förhoppningsvis till det bästa för er!

Ska själv försöka få i mig lite pepparkaksdeg, nu när jag har en "lovlig" anledning till det Är halv-illamående och ständigt mätt men ändå hungrig och sugen samtidigt (på allt som man stoppar i munnen). Konstig känsla, är det... Har i övrigt inte haft några större gravidkänningar förutom ett par dagar förra veckan, och det är skönt. Känner små hugg i magen ibland men de är helt okej, tom sköna på vissa sätt då jag ju får en påminnelse om att det finns nåt där Har än så länge inte mått överdrivet illa, heller, och tackar givetvis för varje minut jag klarar mig utan kräkningar. Är i v 6 nu (enligt FL:s räkning) så jag ska väl minst klara mig nån vecka till, om jag håller mig till mallen.

I min mage bor nåt litet som växer och gror...
  • Serafine

Grattis Mars!!!!

Kanelbulle: Skönt att höra att du mår illa . Hoppas du får fortsätta må lagom illa några veckor till

Idag blev det utslag på äl-stickan och alla andra äl-symtom man kan ha. Hoppet är maximalt som vanligt

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!