• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:31:15 följande:
    Tack för att du är så ärlig. Även fast det inte känns skoj att det kan vara ett missfall.Känner fortfarande av mina jätteömmande bröst och mådde illa precis innan maten. Hade ine ätit på några timmar. Mådde illa imorse också.
    Men man kan ju inte låtsas om att det inte kan vara det. Man måste ju vara realistisk.
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:32:45 följande:
    Nej, det är ingen fara. Jag vill att du ska vara ärlig även fst det kan betyda att det är ett missfall. Är så rädd för att ringa också och göra ett vul och upptäcka att det inte finns något hjärta där.
    Jag vet. Det är det värsta man kan höra. Been there... Men bättre att du får höra det tidigare så du kan bearbeta det och gå vidare. *krama*
  • Lillajag1979

Och dessutom så är det bättre att ställa in sig på det värsta... Så man inte blir chockad...

• A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:34:49 följande:
    Jag vet. Det är det värsta man kan höra. Been there... Men bättre att du får höra det tidigare så du kan bearbeta det och gå vidare. *krama*
    Ja de är absolut det bästa att få höra det tidigt. Så man inte går runt och tror att man är gravid när man inte är det.
    Men lugnar mig nog till efter helgen. Får se vad som händer.
    Min BM trodde att det var svårt att få ett vul när det var så tidigt i graviditeten och att jag inte hade blött mer eller hade ont. Typ att man fick tjata sig till ett vul. Men kanske bokar ett privat.
    Vet inte om jag orkar så pass länge som till KUB-testet.
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:53:12 följande:
    Ja de är absolut det bästa att få höra det tidigt. Så man inte går runt och tror att man är gravid när man inte är det. Men lugnar mig nog till efter helgen. Får se vad som händer. Min BM trodde att det var svårt att få ett vul när det var så tidigt i graviditeten och att jag inte hade blött mer eller hade ont. Typ att man fick tjata sig till ett vul. Men kanske bokar ett privat. Vet inte om jag orkar så pass länge som till KUB-testet.
    men hur långt gången är du?
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:54:22 följande:
    men hur långt gången är du?
    Är i vecka 8 (7+4)
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:57:04 följande:
    Är i vecka 8 (7+4)
    Ok. Jag var i v.9 (8+4) när jag gjorde mitt och det kunde man lätt se. Men, jag har iaf lärt mig att inte vänta. Men du gör som du vill. Lycka till i iaf! *krama*
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:59:41 följande:
    Ok. Jag var i v.9 (8+4) när jag gjorde mitt och det kunde man lätt se. Men, jag har iaf lärt mig att inte vänta. Men du gör som du vill. Lycka till i iaf! *krama*
    Jo alltså de kan se. Men hon trodde inte att de gjorde något vul om man inte blödde massor eller hade ont. Utan att man bara får avvakta och se vad som händer.
    Men när började dina blödningar?
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 13:06:00 följande:
    Jo alltså de kan se. Men hon trodde inte att de gjorde något vul om man inte blödde massor eller hade ont. Utan att man bara får avvakta och se vad som händer.Men när började dina blödningar?
    Dom började natten till en lördag. Ringde då sjukupplysningen, inte jag men sambon, jag var ju helt upprörd... Men jag hade INGA magsmärtor. De sa att jag skulle höra av mig senare om det fortsatte. Så vid lunchtid på lördagen så ringde jag. Då sa dom att jag var välkommen in på akuten på falu lasarett och kolla upp det. Så väl där inne sa förlossningsdoktorn att han inte såg någon hjärtaktivitet. Hade inga magsmärtor förrens jag gick igenom den medicinska aborten.
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 13:10:28 följande:
    Dom började natten till en lördag. Ringde då sjukupplysningen, inte jag men sambon, jag var ju helt upprörd... Men jag hade INGA magsmärtor. De sa att jag skulle höra av mig senare om det fortsatte. Så vid lunchtid på lördagen så ringde jag. Då sa dom att jag var välkommen in på akuten på falu lasarett och kolla upp det. Så väl där inne sa förlossningsdoktorn att han inte såg någon hjärtaktivitet. Hade inga magsmärtor förrens jag gick igenom den medicinska aborten.
    Okej! Men hur länge blödde du? Blödde du under hela tiden eller var det bara en gång?
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!