Klart du får klaga, Kanelbulle! Jag har varit medveten om min graviditet i två dagar och tycker redan att det periodvis är hemskt! Ändå har jag inte kräkts något än, vilket jag stundtals bara väntar på att jag kommer göra, när som helst...
Min undring är hur en SÅ liten "sak" kan orsaka SÅ mycket växtvärk, redan... Ändå vet jag som sagt att det säkert bara är början.
Det värsta för mig är att jag mår som värst på jobbet. Hemma känner jag än så länge, oftast ingenting. Där funderar jag tom på om jag har inbillat mig alltihop. Men så kommer jag till jobbet och kan gå med illamående-känslor upp i halsen och en mage som känns som jag vet inte vad, men stor iaf, plus värsta "mens"smärtorna. Som man dessutom inte kan ta någon värktablett för att få bort... Jag är vecka 5, liksom! Hallå, det är 35 veckor kvar!
Samtidigt är det ju det här man har önskat sig så hett och det är klart att det är så, fortfarande. Men när man mår som man mår sämst, måste man bara få klaga! Jag kan inte låtsas att jag mår bättre än nånsin, om jag knappt orkar hålla mig uppe...
Lightfish: såg att ditt illamående kommit tillbaka. Så tråkigt! Där har jag egentligen en till anledning till att vara tyst som en mus om mina egna "problem"...
Kanelbulle (igen): ha det så kul ikväll! Det brukar ju vara nåt annat när man är ute med kompisar så du håller säkert igång! Imorgon lär du ju säkert vara trött så det räcker, däremot...
Disa D: du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du blev sjukskriven! Det blir man inte i första taget i dagens sjukvårds-Sverige så blev du det, finns det garanterat fog för det. Njut av att kunna göra allt du behöver i din egen takt, nu!
Mimmi P: känns det bättre för er nu eller är du/ni fortfarande mer eller mindre nere i en svacka?