• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • A L T A

Axels mamma Sanna skrev 2008-11-21 11:33:13 följande:

Kanelbulle: Hur gick festen? Lyckades du dölja eran hemlighet? Och hur mådde du? :)Här hemma håller jag på koka risgrynsgröt. Vi brukar köpa färdiglagad gröt men då jag är laktosintolerant får jag oftast ont i magen av den trots att jag tar mjölktabletter men fick tipset av en kompis att man kan frysa in risgrynsgröt så nu kokar jag en rejälladdning. Och snart ska jag ner på stan och luncha med några kompisar. Mysigt.
    Hej!

Jotack det gick bra. På förfesten drack jag min päroncider från ica i systemflaskor så där var det ingen som märkte något.
    På middagen tog jag ett glas vatten och det var det faktiskt ingen som reflekterade över. När vi var på utestället var det faktiskt en kille som frågade om jag var gravid för jag inte hade haft något i handen på länge. Men då kom en kompis som var med på förfesten till min undsättning och sa: Hon drack faktiskt på förfesten.
    Sen lyckades jag bli bjuden på typ 7 öl och tog högst 3-4 klunkar.
    Så de gick bra.

Dock är det inte så bra idag. Känner mig helt tom.
    Igår när jag kom hem var jag på toa och så gick jag upp och la mig och så kände jag efter en kvart att jag var tvungne att gå på toa igen. Och då var det fullt med rött blod på pappret. Dock ganska slemblandat och sedan var det lita blod i toa.
    Men sen har det inte kommit något mer efter det. Imorse var det lite rödbrunt på pappret men nu på förmiddagen har det varit kommit något mer i trosskyddet eller på pappret.
    Ringde iaf till BM och frågade. Fick ju panik inatt och låg och grät så tårarna sprutade.
    Men hon sa varken bu eller bä. Tyvärr så är det ju så ett missfall kan börja, men hon tyckte samtidigt att det var konstigt att det inte kom något mer.
    Så sa hon att jag skulle avvakta och se vad dom händer. Blir det mer blödningar och symptom försvinner så skulle jag ta ett nytt test om tre veckor ifall graviditeten avstannat.
    Men hon trodde inte att mina bruna flytningar som jag haft till och från i ca 2 veckor skulle vara något tecken på missfall i och med att det varit så lite och till och från. Hade det varit en början på ett missfall så borde det ha ökat.
    BM sa att det var svårt att få ett vul när man inte hade gått så långt.
    Sambon och jag kom överrens om att vi avvaktar över helgen och ser vad som händer.
    Håller tummar och tår för att blödningarna håller sig borta och att pyret vill stanna där inne.

Så de känns lite jobbigt just nu. Känns inte som om man kan slappna av och njuta. Känns som om det hela tiden har varit något!!!!
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:14:20 följande:
    Axels mamma Sanna skrev 2008-11-21 11:33:13 följande:
    Hej!Jotack det gick bra. På förfesten drack jag min päroncider från ica i systemflaskor så där var det ingen som märkte något.På middagen tog jag ett glas vatten och det var det faktiskt ingen som reflekterade över. När vi var på utestället var det faktiskt en kille som frågade om jag var gravid för jag inte hade haft något i handen på länge. Men då kom en kompis som var med på förfesten till min undsättning och sa: Hon drack faktiskt på förfesten. Sen lyckades jag bli bjuden på typ 7 öl och tog högst 3-4 klunkar.Så de gick bra. Dock är det inte så bra idag. Känner mig helt tom.Igår när jag kom hem var jag på toa och så gick jag upp och la mig och så kände jag efter en kvart att jag var tvungne att gå på toa igen. Och då var det fullt med rött blod på pappret. Dock ganska slemblandat och sedan var det lita blod i toa. Men sen har det inte kommit något mer efter det. Imorse var det lite rödbrunt på pappret men nu på förmiddagen har det varit kommit något mer i trosskyddet eller på pappret. Ringde iaf till BM och frågade. Fick ju panik inatt och låg och grät så tårarna sprutade. Men hon sa varken bu eller bä. Tyvärr så är det ju så ett missfall kan börja, men hon tyckte samtidigt att det var konstigt att det inte kom något mer.Så sa hon att jag skulle avvakta och se vad dom händer. Blir det mer blödningar och symptom försvinner så skulle jag ta ett nytt test om tre veckor ifall graviditeten avstannat. Men hon trodde inte att mina bruna flytningar som jag haft till och från i ca 2 veckor skulle vara något tecken på missfall i och med att det varit så lite och till och från. Hade det varit en början på ett missfall så borde det ha ökat.BM sa att det var svårt att få ett vul när man inte hade gått så långt. Sambon och jag kom överrens om att vi avvaktar över helgen och ser vad som händer.Håller tummar och tår för att blödningarna håller sig borta och att pyret vill stanna där inne.Så de känns lite jobbigt just nu. Känns inte som om man kan slappna av och njuta. Känns som om det hela tiden har varit något!!!!
    Hmm, jag ringde sjukvårdsupplysningen. Då fick jag komma till akuten för ett vul.. Det råder jag dig att göra oxå. Man blir galen av sitt eget psyke annars.

Hoppas att det inte är något farligt. *krama* Men jag vet hur det känns.......
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:23:34 följande:
    Alltså, inte nu, för dom har inte öppet än...
    Tack, ja jag hoppas att det inte är någon "fara".
    Men tycker du att jag ska ringa även fast det inte kommit något mer?
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:24:38 följande:
    Tack, ja jag hoppas att det inte är någon "fara".Men tycker du att jag ska ringa även fast det inte kommit något mer?
    Kom det mycket först och sedan bara lite?
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:25:38 följande:
    Kom det mycket först och sedan bara lite?
    Allså inatt när jag var på toa så var det så att pappret blev färgat och sedan var det lite blod i botten på toan. Men sedan har det inte varit något mer färskt. Lite lite flytningar imorse när jag var på toa och inget de sista timmarna.
    Och vet inte om man kan kalla det mycket heller. Alltså det blev ju rött på pappret men inga mängder.
  • Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-21 12:27:38 följande:
    Allså inatt när jag var på toa så var det så att pappret blev färgat och sedan var det lite blod i botten på toan. Men sedan har det inte varit något mer färskt. Lite lite flytningar imorse när jag var på toa och inget de sista timmarna. Och vet inte om man kan kalla det mycket heller. Alltså det blev ju rött på pappret men inga mängder.
    Det kom inga massor för mig heller vid min ma. Men det kan vara både och. Och för att slippa att gå och vänta och att psyket äter upp en innefrån så tycker jag att du ska ringa. Hur känns dina grav. symtom nu?
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:29:42 följande:
    Det kom inga massor för mig heller vid min ma. Men det kan vara både och. Och för att slippa att gå och vänta och att psyket äter upp en innefrån så tycker jag att du ska ringa. Hur känns dina grav. symtom nu?
    Tack för att du är så ärlig. Även fast det inte känns skoj att det kan vara ett missfall.
    Känner fortfarande av mina jätteömmande bröst och mådde illa precis innan maten. Hade ine ätit på några timmar. Mådde illa imorse också.
  • Lillajag1979

MEN jag hoppas för din skull att det inte är någon fara! Vil inte skrämma dig. Men det gör nog din kropp så bra ändå... Men förlåt om jag skrämms....

• A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-21 12:31:39 följande:
    MEN jag hoppas för din skull att det inte är någon fara! Vil inte skrämma dig. Men det gör nog din kropp så bra ändå... Men förlåt om jag skrämms....
    Nej, det är ingen fara. Jag vill att du ska vara ärlig även fst det kan betyda att det är ett missfall.
    Är så rädd för att ringa också och göra ett vul och upptäcka att det inte finns något hjärta där.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!