• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Mimmi P

Stort grattis Henlin!

Majsanna, håller tunmmarna för ett plus!!

• lightfish
    Henlin!
    Jättegrattis till bebisen! Ser verkligen fram emot att få höra från dig här!
  • v i r r a

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
    Sällar mig till skaran och utropar GRATTIS HENLIN :-P
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

• lightfish
    majsanna skrev 2008-11-26 20:44:45 följande:
    En vecka kvar till BIM. Har väldigt ömma bröst. Jag kommer dock inte ihåg hur det brukar vara veckan innan BIM. Tänk att man kan glömma bort det. Jag hoppas dock på det bästa.
    *håller tummar och tår och önskar riktigt mycket att ni får en tidig julklapp*

Gäller såklart alla våra som väntar hett på !
  • Kallo

Säger oxå ett stort grattis till Henlin och tösen!!

• henlin

Nu är jag hemma igen och är stolt tvåbarnsmamma. Vi fick vår lilla Elise klockan 09.55 25/11. Hon vägde 3990 och var 51 cm lång.

Tyvärr så är hon född med höftledsluxation så hon kommer att ligga i en skena de första 8 veckorna och den får endast tas av av personalen på ortopedmottagningen på Helsingborgslasarett. Vilket alltså innebär att vi måste åka dit 1 gång i veckan för bad. Lite joxigt men det skall bli bra till slut. Är själv född med samma "fel" och jag blev helt återställd så vi är inte oroliga.

Förlossningen gick bra men det var kämpigt. Men det tog bara 12 timmar från det att det började mola i magen tills Elise är född så det gick ganska fort. Körde på med lustgasen som in i attan, den är BRA!

Tack för alla gratulationer!!

• lightfish
    henlin
    Återigen: grattis till lilla Elise! Skönt att höra att allt gick bra även om ni får dras med skenan i 8 veckor, som du säger blir det oftast finemang med skenan . Vilken stor tjej ni fick (skriver hon som föddes 54 cm lång och 4130 gr tung ). Jättekramar till er och ser fram emot en bild på lilla Elise och en stolt mamma!
  • Rauur

Välkommen hem Henlin!
    Ja de var väldigt skönt att höra att allting gick bra! Skönt att det finns grejer till allting, tänkte på skenan:)
    Vad menas med höftledsluxation förresten?

Kör på lite ego.
    Idag har jag känt nån sorts av molvärk mellan benen till och från..
    Hoppas det inte är mensen som är på G! Den får gärna hålla sig borta..

Och jag är såå nervös! Den 9 december har sambon tid på medicinska för att ta prov för hemokromatosen..
    Sitter varje dag och håller tummarna för att han inte ska ha det!
    Tur man har fått jobb nu så man kan fokusera på lite annat, även med allt det här med bebisverkstaden.

• Eva Marianne

Grattis (igen) till er dotter, Henlin! Så härligt att vara i mål, det måste kännas underbart med det lilla pyret utanför kroppen istället för inuti.

FlakeZ: snart är du också där

Mars2007: får gratulera till huset också, givetvis! Förstår om du får för fullt upp för att sitta här...

Majsanna & Rauur: Håller tummarna stenhårt! Även för dig självklart, Serafine, för du borde också närma dig BIM?

Har själv inte varit här och skrivit på ett par dagar, och kommer antagligen bli "borta" igen snart då min (inte så) kära hund ÅTERIGEN lyckats bita av modemkabeln På Bredbandsbolaget bara skrattar de åt mig; IGEN?!? Tur iaf att kablarna skickas ut kostnadsfritt, det trodde jag nog inte...
    Min graviditet fortgår sakta framåt. Så känns det iaf då jag tycker bara den här 1,5 v jag vetat om det, känts som år! Och då är det ändå typ rätt många veckor kvar till BF... Har fortfarande inte behövt kräkas och tycker öht att jag är längre ifrån det än t ex förra veckan. Oftast känner jag ingenting och givetvis blir jag nojig - var testet fel? Har embyot dött? Men det räcker med att tänka på något sött (som jag brukar älska!), så får jag kväljningskänslor och det borde ju vara ett "gott" tecken ur synvinkeln att det väl tyder på att jag fortfarande är lika gravid som de 4 tidigare veckorna!

Nu är det strax helg igen och det ska bli minst lika skönt som vanligt! Våra öl/tölkvällar, vilka vi brukar ha på fredagarna, är såklart utbytta mot bara töl för min del men nu finns det å andra sidan definitivt en hel del att prata om... Hoppas ni andra också får det bra och att allt går som det ska, med det det ska

I min mage bor nåt litet som växer och gror
  • Lillajag1979

Eva Marianne skrev 2008-11-27 23:18:26 följande:

Grattis (igen) till er dotter, Henlin! Så härligt att vara i mål, det måste kännas underbart med det lilla pyret utanför kroppen istället för inuti.FlakeZ: snart är du också där Mars2007: får gratulera till huset också, givetvis! Förstår om du får för fullt upp för att sitta här...Majsanna & Rauur: Håller tummarna stenhårt! Även för dig självklart, Serafine, för du borde också närma dig BIM?Har själv inte varit här och skrivit på ett par dagar, och kommer antagligen bli "borta" igen snart då min (inte så) kära hund ÅTERIGEN lyckats bita av modemkabeln På Bredbandsbolaget bara skrattar de åt mig; IGEN?!? Tur iaf att kablarna skickas ut kostnadsfritt, det trodde jag nog inte...Min graviditet fortgår sakta framåt. Så känns det iaf då jag tycker bara den här 1,5 v jag vetat om det, känts som år! Och då är det ändå typ rätt många veckor kvar till BF... Har fortfarande inte behövt kräkas och tycker öht att jag är längre ifrån det än t ex förra veckan. Oftast känner jag ingenting och givetvis blir jag nojig - var testet fel? Har embyot dött? Men det räcker med att tänka på något sött (som jag brukar älska!), så får jag kväljningskänslor och det borde ju vara ett "gott" tecken ur synvinkeln att det väl tyder på att jag fortfarande är lika gravid som de 4 tidigare veckorna!Nu är det strax helg igen och det ska bli minst lika skönt som vanligt! Våra öl/tölkvällar, vilka vi brukar ha på fredagarna, är såklart utbytta mot bara töl för min del men nu finns det å andra sidan definitivt en hel del att prata om... Hoppas ni andra också får det bra och att allt går som det ska, med det det ska
    Oroa dig inte... Jag kände inget illamående förrens typ i v.9. Kände mig enbart gasig och svullen i magen.
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!