Rauur, kan ni eller åtminstone din man få lite stöttning utöver det rent medicinska från nån terapeut eller liknande? Förstår verkligen att ni båda känner er nere speciellt nu när ni inte vet vad som kommer hända eller hur illa det är. Extra jobbigt när du verkligen vill bli gravid igen och ni kanske måste skjuta på det också. Men det kanske är lika bra innan ni vet hur lång tid det tar innan han mår bra igen, ett barn till är ju ytterligare en belastning när det gäller sömn osv som kanske är dumt att lägga på er just nu.
Jag tror att det är bra om du inte läser för mycket innan ni har träffat en läkare som kan förklara hur situationen ser ut för just din man, på nätet kan man hitta många skräckhistorier och en hel del felaktig information, dumt att skrämma upp dig mer än du "behöver".
Nu har jag haft en genomgång med min chef iallafall och det känns mycket bättre, jag har fortfarande mycket att göra men nu känns det som att jag har bättre koll på läget och jag ska ta in några kollegor som har lite mer utrymme på en del projekt. Vi pratade också om att jag vill gå ner i tid från januari och det tyckte han också var en bra idé och vi har nu en "beredskapsplan" för det. Jag berättade även lite om min hemmasituation och att en hel del stress kommer från ovissheten inför förlossningen och första tiden hemma. Även om han verkligen inte kan göra nåt åt det så känns det väldigt bra att han förstår att det inte bara är jobbet som gör att jag inte är på topp just nu. Känner mig i mycket bättre balans idag.
Jag och maken har pratat om att boka in en övernattning/weekend på nåt spa eller en herrgård i jul så vi jobbar på att ta oss tillbaka, sakta men säkert. Jag tror nog vi kommer komma tillbaka, 12 år tillsammans är inget man kastar bort utan att ha kämpat och det är ju så här vi levt större delen av tiden, vi har klarat det förr. Det blir bara så mycket mer påtagligt nu.