• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979
    Rauur skrev 2008-11-05 18:34:50 följande:
    Yoysen: Nejdå! Ingen fara!Alltså, jag vet inte riktigt hur man mår psykiskt av det hela.Han är jämt så inne med sina känslor. Han har betett sig helt vanligt ..som om det vore innan han började må dåligt.Det enda som är skillnad på honom är att han är trött och grinig.Ja, vi fick ju som andra prioriteringar.Men som sagt, han kanske känner att det inte är något hinder!
    Jo, ni får prata om saken...
  • Mimmi P

Rauur, jag tänkte skriva att han är ju man så det kanske inte är så konstigt men det var väl lite väl sterotypt. Men många har väldigt svårt för att prata om sina känslor, just därför kan det vara så bra att få hjälp av nån utomstående. Att öppna sig för dig kanske är svårt, han kanske inte vill tynga dig med hur han känner eller så är han rädd för att du ska se honom som "svag" och att det ska påverka dina känslor för honom. Alldeles säkert är det ju så att han själv är förvirrad och då är det ju jättesvårt att sätta ord på känslorna. Att börja med att öppna sig för en helt främmande människa är jättekonstigt först (och något de flesta är väldigt rädda för) men är en otrolig hjälp om man bara trivs med personen.

• Rauur
    Mimmi P skrev 2008-11-05 18:55:06 följande:
    Rauur, jag tänkte skriva att han är ju man så det kanske inte är så konstigt men det var väl lite väl sterotypt. Men många har väldigt svårt för att prata om sina känslor, just därför kan det vara så bra att få hjälp av nån utomstående. Att öppna sig för dig kanske är svårt, han kanske inte vill tynga dig med hur han känner eller så är han rädd för att du ska se honom som "svag" och att det ska påverka dina känslor för honom. Alldeles säkert är det ju så att han själv är förvirrad och då är det ju jättesvårt att sätta ord på känslorna. Att börja med att öppna sig för en helt främmande människa är jättekonstigt först (och något de flesta är väldigt rädda för) men är en otrolig hjälp om man bara trivs med personen.
    Tack för dina kloka ord!
  • v i r r a

Hej allihopa!

Jag har varit bortrest sedan i fredags och har just gett upp att försöka läsa ikapp här och i den förra tråden Jag har förstått att Mimmi, Henlin och Raur har det tufft just nu. Kramar till er!!!

Det är ju galet att vi är inne på den 4e tråden! Jösses! Det borde vara ett gäng som får barn innan den här tråden gått ut! Själv borde jag få precis i början av nästa tråd om jag räknat rätt. Hoppas också att alla har hunnit bli gravida innan den här tråden går ut!

Tjingeling

• Mimmi P

Lägger in listan igen, det är alldeles för många för att man ska komma ihåg bf-datum och bim-datum i huvudet.

Henlin, hur går det? Händer det nåt?

Hur går det för er med BIM idagarna?

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 20 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    majsanna: ÄL ca /24,10 BIM ca 7/11 inga barn sedan tidigare. Försök 7. Norrköping
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele

• A L T A

Satt igår och tänkte på att jag känner inte så mycket av graviditeten. Visst fortfarande ömmande bröst men annars inte så mycket. Hade ju mycket molvärk precis när jag plussade men det försvann förra veckan.
    Men tji fick jag för det. Imorse kom illamåendet som en blixt från klar himmel. Var tvungen att ta mig ett snack med porslinsbussen. Men sedan släppte det lite iaf och det släppte ytterligare efter att jag fått i mig frukost.
    Känner lite lite nu men inte alls som i morse.
    Hoppas det var en engångsföretelse........

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-06 10:31:37 följande:
    Satt igår och tänkte på att jag känner inte så mycket av graviditeten. Visst fortfarande ömmande bröst men annars inte så mycket. Hade ju mycket molvärk precis när jag plussade men det försvann förra veckan. Men tji fick jag för det. Imorse kom illamåendet som en blixt från klar himmel. Var tvungen att ta mig ett snack med porslinsbussen. Men sedan släppte det lite iaf och det släppte ytterligare efter att jag fått i mig frukost. Känner lite lite nu men inte alls som i morse. Hoppas det var en engångsföretelse........
    Ahh, grattis Du kanske ska försöka äta något innan du går upp... Själv så fick jag skynda mig att få i mig frukost... Inom några minuter. Annars fick jag springa till toan
  • A L T A
    Lillajag1979 skrev 2008-11-06 10:39:22 följande:
    Ahh, grattis Du kanske ska försöka äta något innan du går upp... Själv så fick jag skynda mig att få i mig frukost... Inom några minuter. Annars fick jag springa till toan
    Tack! Eller kanske inte!
    Så jobbigt för i vanliga fall kan jag inte äta frukost innan jag fått vakna till för då mår jag illa.
    Men funderar på att skaffa hem lite kex och ha vid sängen som man kan äta innan man kliver upp.
  • majsanna

Nu är jag tillbaka på dag 1 igen. Mensen kom i morse.

GRAVIDA

Henlin: BF 17/11 2008, 1 son född april 07, Höganäs
    Mars2007: BF 4 december 2008, 1 flicka född 07, Ängelholm
    Catt: BF 11 december 2008, inga barn sen tidigare, Örebro
    FlakeZ: BF 26 december 2008, inga barn sedan tidigare. Stockholm
    AMS: BF 28 januari 2009, 1 son född augusti 06, Umeå
    Virra: BF 5 februari 2009, inga barn sedan tidigare, Umeå
    Annika77 BF 6 februari 2009, 1 son född maj 07, Malmö
    Mimmi P, bf 25 Februari, inga barn sedan tidigare, StorStockholm
    Gustafssons bf 6 mars 2009, en tös januari 07. stenungsund
    Disa D, bf ca 6 mars, första barnet!
    Kallo, bf 14 mars, inga barn sedan tidigare, Göteborg
    Zalåå: bf ca 30/3, 1 son född 06. Göteborg
    Lillajag1979: BF 5 April, inga barn sedan tidigare. Borlänge
    Lightfish & Nixx: BF 10 April, 2009. Inga barn sen tid. Stockholm
    Kanske en dag: BF 18 april. Inga barn Mariestad
    Yoysen: BF 20 April, son född -05 GB
    Kanelbulle81: BF 5 Juli, första barnet, Örebro

I VÄNTAN PÅ +:

Serafine: dotter född 06. Malmö, ÄL 23/10?, BIM 7/11 försök 1 efter mf, försök 5 totalt
    Eva Marianne (en Värmlandstös): ÄL ca 2/11??, BIM 16/11??
    Rauur: ÄL ca 16/11, BIM, Början av dec., 1 son född 06, Försök 7. Junsele
    majsanna: ÄL ca 20/11 BIM ca 4/12 inga barn sedan tidigare. Försök 8. Norrköping

• Lillajag1979
    A L T A skrev 2008-11-06 10:41:39 följande:
    Tack! Eller kanske inte! Så jobbigt för i vanliga fall kan jag inte äta frukost innan jag fått vakna till för då mår jag illa. Men funderar på att skaffa hem lite kex och ha vid sängen som man kan äta innan man kliver upp.
    Haha, du får nog lägga sånna saker åt sidan om du inte vill bli mera illamående! Kex kan vara bra
    Hoppas att det fungerar med dessa råd och inte blir värre... Och komihåg att äta ganska ofta... Annars kan du även bli illamående av det
Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!