• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Lillajag1979

Mars2007 skrev 2008-12-05 12:48:45 följande:

Måste sälla mig till diskusionen om järntabletter. Jag fick ordinerat att äta järntabletter med Emma från v. 20. Hade hb på 146 vid inskrivning så jag gjorde inte det.. efter lite tjat från bm började jag ta ca 2-3 i veckan omkring v. 25, efter ytterligare tjat börajde varje dag omkring v. 27.. helt plötsligt började jag må dåligt, blev yr, såg suddigt.. börajde kolla runt lite och fick veta att man ska ALDRIG äta järntabletter utan att det konstaterats att man behöver det. Så jag slutade helt med dem efter en vecka och vips var alla ovantående symptom borta (vet dock inte om de berodde på järntillskottet). Vid glukosbelastningen v. 30 kollade de mitt hb och då låg det på 144!!!Denna gången behövde jag aldrig ta några järntabletter. Hade 143 vid inskrivning, 132 vid glukosbelastning (v. 30) och 138 i v. 36-37. Jag tycker gott man kan kräva ett stick i fingret innan man börjar stoppa i sig järntabletter. I alla fall vi som har högt hb från början!!
    Oj... Ja, där ser man. Tror jag fortsätter med dessa svaga tills nästa besök och provtagning hos bm.
  • Mars2007

Har lagt in bilden på Elias från webbisar i mitt galleri nu, har inte själv tömt kameran ännu men jag tänkte jag får ju visa er något där är han ca 1,5-2 timmar gammal!

• v i r r a

Raur: Där ser du! Han hämnas!

Mars: Jag har sagt det innan och säger det igen, Bedårande!
    Och förresten, vilken idiot till BM du måste träffat på första gången! Man ska ju precis som du skriver aabsolut inte äta järn om man redan har högt HB!

Måste berätta att jag är helt till mig just nu. Maken åker snart iväg och beställer barnvagnen! Spännande på något vis! Ett steg närmare liksom. Men vi är lite sent ute... 7-9 veckors leveranstid och lillkillen beräknas anlända om exakt två månader idag! Jag är inte lika glad över att jag inte kan följa med men det får jag väl ta.

• Rauur

Nu måste jag bara fråga er, vad ska ni alla ha för barnvagnar?

Vi har ju en knorr nizza (dom har bytt till cango nu) sedan innan men känns inge sugen på den..
    Har förälskat mig i bugaboo! (som jag har sagt att ja ALDRIG ska göra;)
    Men sambon kommer vägra.. den är ju så fasligt dyr..

Och så sitter jag i valet och kvalet på syskonvagn.. vet absolut inte hur jag ska göra!
    Sonen kommer ju vara 3 år då pyret kommer. Han älskar att åka vagn nu.. frågan är bara om han är för stor för att åka vagn till sommarn?

Har klurat lite på en sån här ståbräda. Men har hört att ungarna lätt blir jättelata av den?

Shajse. problems.

• AxelOlivia

Rauur: Axel kommer ju vara 2 och 5 när lillan kommer så vi har köpt en syskonvagn. Men det är ju inte direkt jätte mycket plats i syskonvagnarna och kommer din lillkille vara 3 så är frågan om han får plats.

• Yinsan

Rauur, våran kille är ju tre nu och kommer bli nästan 3,5 när bebben är beräknad, vi använder nästan aldrig våran vagn längre, han går överallt, bara farmor som använder vagnen när hon passar honom för hon tycker ju att han är ju så liten och han kan ju inte gå...

• Zalåå

Rauur: Min son kommer också vara ca 3 år när nr 2 kommer. Vi har också funderat på det där med vagn fram och tillbaka. Vi provade en massa olika syskonvagnar och kom fram till att han nästan redan nu är förstor för dem så vid tre år kommer han ha "vuxit ur" den. Vi har en Brio som vi funderar på att byta ut och eller skaffa en ståbräda till en ny vagn.

• v i r r a

Rauur: hehe jag skulle aldrig heller förälska mig i bugaboo, varför köpa något så dyrt, såå mycket bättre kan den väl inte vara liksom...

Vi har just beställt en bugaboo idag. Och jo, den känns mer än såå mycket bättre!

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!