• Eva Marianne

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Det här är den fjärde tråden. När den tar slut är det exakt ett år sedan vi började snacka, och en stor del av oss är fortfarande kvar!

De första bebisarna börjar strax titta ut medan några andra fortfarande längtar och väntar på att äntligen få plussa, så här är diskussioner om allt däremellan (och lite till!)

• Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!
  • Eva Marianne

Gott nytt 2009 till er alla!

MimmiP: så skönt att höra! Det verkar verkligen som ni har kommit varandra mycket närmare under julfriden och att ni tagit chansen att kommunicera er fram till vad det är som kommer behövas av varandra när bebisen trillar ut. Hoppas ni kan behålla denna "good feeling", i så fall kommer det gå alldeles utmärkt för er!

I min mage bor en liten som ska bli stor
  • lightfish
    Gott nytt år tjejer!

Flåt att jag är lite lätt osynlig i tråden just för tillfället, depphumör... Hoppas det försvinner snarast!
  • BejbyBoo

Hej tjejer,

tittar in som snabbast för att meddela mig!

I söndags morse, på min födelsedag, valde vår älskade Eleonora att komma till världen!

Hon hade bråttom, värkarna började 03.30, vi kom till BB 08.20, var öppen 3 cm. Kl 10.45 var jag öppen 6 cm och 23 minuter senare, kl 11.08, var hon ute!!

Barnmorskan hade aldrig varit med om ett liknande förlopp hos en förstföderska och var smått förundrad över "urkraften" som tog mig i besittning! Hon var/är en stor tjej på 53 cm och 4535 gram, och förstås, alldeles, alldeles uuuuunderbar!!

Tyvärr gick det hela lite för fort för att min kropp skulle hänga med, så jag fick en total sfinkterruptur och tvingades till operation... Men, det är inte fullt så farligt som jag hade trott och jag mår faktiskt rätt bra, även fysiskt och har redan kunnat vara ut på promenader med min kära dotter och make!

Nu ska vi fira lite nyår innan det är dags för nattning!

Hoppas ni alla får ett riktigt Gott Nytt År!

Ärtan, vår ärta - du är sannerligen ett mirakel!
  • Rauur
    BejbyBoo skrev 2008-12-31 17:58:14 följande:
    Hej tjejer, tittar in som snabbast för att meddela mig! I söndags morse, på min födelsedag, valde vår älskade Eleonora att komma till världen! Hon hade bråttom, värkarna började 03.30, vi kom till BB 08.20, var öppen 3 cm. Kl 10.45 var jag öppen 6 cm och 23 minuter senare, kl 11.08, var hon ute!! Barnmorskan hade aldrig varit med om ett liknande förlopp hos en förstföderska och var smått förundrad över "urkraften" som tog mig i besittning! Hon var/är en stor tjej på 53 cm och 4535 gram, och förstås, alldeles, alldeles uuuuunderbar!! Tyvärr gick det hela lite för fort för att min kropp skulle hänga med, så jag fick en total sfinkterruptur och tvingades till operation... Men, det är inte fullt så farligt som jag hade trott och jag mår faktiskt rätt bra, även fysiskt och har redan kunnat vara ut på promenader med min kära dotter och make! Nu ska vi fira lite nyår innan det är dags för nattning!Hoppas ni alla får ett riktigt Gott Nytt År!
    Va härligt att höra att allting gick bra! Trots operation!
    Ha en trevlig nyår : )

Ps. Va snabbt det gick!!
  • AxelOlivia

Kikar in och skriver årets första inlägg. God fortsättning på er allihopa!

Själv börjar jag komma in i fixar tagen nu. Vill ha allting färdigt när lillan väljer att komma ut, så idag står det en hel lista med saker på schemat. Ut med julen, fram med bebissaker, tvätta bebiskläderna, fixa i ordning i Axels rum. Skulle dessutom behöva plugga lite plus att vi ev ska till pulkbacken och åka bob med Axel.

Men nu är det 2009 och vecka 37 så överarbetar jag igång något är hon faktiskt välkommen. Har ont i hela kroppen och börjar bli ganska less på att vara tung och klumpig.

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!