• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Serendipity

Pergotime it is. Gravid på första kuren, precis som förra gången. Är det inte helt sanslöst?? Min gyn sade att jag var en "vandrande reklam för Pergo"

• maja under eken

VA!?

E även hedersmedlemmen på tjocken!!??!!

GRATTIS Seren!!!! Men gud så roligt!  Småsyskon på G i Serenfamiljen oxå!

Berätta, hur gick d till!?

förresten, missade igår o säga att Vv= www.vv.se ................

kram

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73
    Serendipity skrev 2008-12-03 12:11:08 följande:
    Pergotime it is. Gravid på första kuren, precis som förra gången. Är det inte helt sanslöst?? Min gyn sade att jag var en "vandrande reklam för Pergo"
    TokHimlaGrattis Seren!! Shit Gud och alla andra ord, vad roligt Verkligen!
  • Essi73

*Fnissar åt Majas fråga om hur det gick till*; kom att tänka på att det var min pappas första spontana kommentar då vi berättade om grav med Mio.
    -Eh jo så här va're va pappa, J och jag...

Vv, min 1a gissning var just länken, andra var Viktväktarna men fick inte riktigt ihop det.

Gah nej nu gör jag så där igen, sitter här när jag borde plugga.
    Kilar ut igen...

-Förresten så undrar jag också vart alla andra har tagit vägen?!

• Serendipity

Eh, jo det var såhär att sambon och jag gick till doktorn och fick Pergotime va...

Jag mår förresten jättejätteilla. Har fått Lergigan Comp nu, så nu är jag på jobbet. Det här är sjuHUNDRA resor värre än graviditeten sist

• Pess

Mäh, GRATTIS Seren. Skitkul. Vi är ett stort gäng nu.

Vägverket alltså. Jag gissade först på viktväktarna. Men undrade vad snygg-Maja hade där att göra

Nu till lite skitsnack. L är sååååå hård i magen just nu att hon skriker när hon försöker bajsa. Får sitta på toastolen och krysta i en evighet (skrikandes) medans VÄRLDENS största korv sakta kommer utåt följt av att hon såklart blöder lite. FAN vad synd det är om henne då. Hon får katrinplommon varje dag. Dricker massor och rör sig konstant Antar att vi får ta till Laktulos ikväll. Men varför ska det behövas?? Tips några?

Annars har jag ansökt om FP för mina sista dagar som föräldraledig och inser att vi snålat så mycket att jag skulle kunna vara hemma ytterligare 6 månader Nu var ju tanken att vi SKULLE spara så att jag kan garantera lediga jular etc under några år, men SÅ mycket Ser nu fram emot förlängda sommarsemestrar med några veckor

• cirkel

Grattis Seren, vad roligt!!!

Pess: nä, stackars L. Emma blödde oxå en gång och grät en gång men här funkar det med 3 rejäla tsk katrinplommon om dagen.

Joffe: Kul med sprayflaskeläte! E pekar glatt ut vart man ska torka på golvet/bordet. Hon brukar få papper och så torkar hon sig på ovansidan(?)av händerna ofta.

• Minna72

Åh va roligt Seren!! Det lustiga är att jag tänkte på dig igår kväll (!) och funderade på just om det inte snart är Seren som blir gravid. (Jag borde snart börja ta betalt för mina siar-förmågor, kan nog tjäna en hacka!  )

Öki 070326
  • Joffe
    Serendipity skrev 2008-12-03 12:11:08 följande:
    Grattis!!

Stackars Lilla L usch o fy, vet ju själv hur ont det gör, har dessvärre inga tips förutom Kun´s specialgröt och det är kanske lite svårätet för di små.

Nu har i alla fall kollegorna åkt och jag har ringt förskolan och sagt att L blir hemma resten av veckan, han vill inte äta och är inte alls sig själv.
    Som tur é så kommer jag ut en stund ikväll då jag ska på "göra smycke-kurs"
    Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X