• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Pess

Serendipity skrev 2008-12-04 13:41:39 följande:

men denna är snyggare www.shopping4net.se/Barn-leksaker/Leksaker/Hu...
    [/citat]

Det håller jag med om faktiskt Men jag tror inte hon bryr sig såååå mycket om utseendet
    Nafrung skrev 2008-12-04 13:55:49 följande:
    [citat]
    Vad du är duktig som köper juklappar så tidigt förresten!
    Jepp, jag är dödsimpad av mig själv. Jag och M har i alla år sprungit runt i Kista/Täby galleria i ren hysteri lillejulafton...Detta känns MYCKET behagligare...

Fast i år blir det ju inte så många att köpa till öht. Det hjälper till. Jag och M ska ge varandra något litet, och sedan är det L som ska få. Thats it. Tänkte göra lite finare julgodis (kognacsmarinerade fikon, och whiskeymarsipan etc och ge våra föräldrar som tack för att de ger till L) Men det är ju bara kul att göra julgodis.
  • Pess

Suck, detta blev ju inte synligt, lägger in det på nytt:

Det håller jag med om faktiskt Men jag tror inte hon bryr sig såååå mycket om utseendet

Serendipity skrev 2008-12-04 13:41:39 följande:
    men denna är snyggare www.shopping4net.se/Barn-leksaker/Leksaker/Hu...
  • Serendipity

Teodor fick en rosa dammsugare när han fyllde ett. Fast den hade han sönder inom ett år. Han är väldigt förtjust i dammsugning, men numera använder han den riktiga varan. Lite tung tyvärr. Dessutom har han en "Dusty the cleaner", en talande stådammsugare. http://kidzshop.jetshop.se/default.aspx

• Pess

Tittade på den oxå, men den liknar ju inte en vanlig dammsugare så mycket. Då tyckte jag poängen var missad liksom. Den andra ser ju verkligen ut som vår dammsugare...

• Kun

Seren, Stort grattis!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • Essi73

Pess och Seren; taaack för länkar och tips om dammsugare!
    Herregud det här låter nästan som om vi har barnarbete där hemma men Boll är också såld på moppen och mopphinken, fann en Vileda i miniatyr som vi också funderar på..
    Sen är Bolls nya grej att visa oss alla skarvar på parketten där hemma, så himla sött! Jajamen som om vi inte hade sett dem förr, och så alla skruvar etc. Jag fascineras över hur NYTT och spännande allt är för dem!

Nu drar jag hem, bedövat trött och sömnig. Nätterna är inte alls av 12-timmars karaktär som under nygrav:en.

Hörs senare bejbs !

• Kun

Här är allt bra men hektiskt såhär i juletider.
    Mår tjuvilla varje dag, men jag överlever såklart
    Var på inskrivning hos bm förra veckan (lite sent men men...), alla prover var bra synd bara att jag har samma trista gamla bm (som enligt mig borde ha gått  i pension för lääääänge sedan....)
    Jag frågade om gbs-test eller vad det nu heter och hon sa att det kollar dom aldrig upp här när man är grav, men däremot så minns hon att man gjorde det på den gamla goda tiden när hon jobbade som bm i stockholm, tänk att det är så olika. För visst har du Pess testat?

Vi har köpt julklappar klart till M, han få inte så mycket detta år.
    Vi har köpt ett fint Fisher Price garage, ett fint flygplan som låter och ett litet piano.
    Jo! vi har även köpt nalle puh klossar, så nu får det räcka.
    Han lär ju även få av hela tjocka släkten så nån måtta får det vara

• Kun

usch så jobbigt med ovissheten! Kram till dig! Så jobbigt!

FISK78 skrev 2008-12-04 10:06:55 följande:
    Tack tjejer, ni är bara BÄST!!!För att svara på frågorna Maja, jag är i vecka 32 (31+5) och än så länge är det som tur är inget prat om att plocka ut den lilla. Men jag tror tillväxt-UL blir avgörande på onsdag... Om inte lillan växer som hon ska heller så KANSKE det blir aktuellt, vet ingenting i dagsläget. Det är det som driver mig till vansinne. Vill ju bara njuta av att vara gravid i slutet juh!Jag tar ingen BT-sänkande medicin i dagsläget, men kan bli aktuellt om trycket ökar ytterligare...Mr D är faktiskt riktigt duktig med snuset Han har varit riktigt bra de senaste dagarna faktiskt!!! Sen jobbar han dagtid för en gångs skull, jätteskönt tycker jag
  • Kun

Pess, kan du inte beställa boken Gomorra från adlibris eller bokus?
    Sött med dammsugaren Här får M använda våran vanliga

Svar på tråden Minnas tjejer X