• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Nafrung

Gomorr!!!
    Sitter och jobbar.... nån som vill ha en !!!
    Här har vi nu julpyntat så där lite smaklöst, men ändå mysigt. Snart är det !!

• Rossy

Hej hej!

Här har vi, precis som Naffe, också pyntat aningen smaklöst . Eller vad säger ni om lysande istappsslinga i taket utanför toan? Lysande snögubbsslinga utanför kollegans glasdörr? En julgran med kulor och glitter i orangetema (vårt företag har en del orange i loggan). Men jag säger precis som du, det är ändå mysigt.

Härligt att höra att Kun och Pess hunnit julhandla allra redan. VAd är det för flygplan, Kun? Tim är dödimpad av allt som rör sig i luften.

Jag hoppas att Fisk och hennes lilla i magen mår bättre nu och att onsdagens tillväxt-UL visar att allt är normalt!

Jag mår som Kun, lite tjuvdåligt varje dag. Inte illa, utan mera olustig i kroppen. Sedan tror jag att hormonerna spelar mig ett spratt. Jag är inte glad! Känner mig låg mest hela tiden utan att kunna sätta fingret på vad det är. Visst kan det handla om trötthet och om min ökande vikt med magen som envisas att puta rätt ut även om det dröjer länge innan "den riktiga gravmagen" vuxit till. Men jag brukar normalt vara mycket gladare än så här. Det kanske kan ha med den mörka årstiden att göra också, och inte bara mitt hormonella tillstånd. Jaja. Snart är det jul och det ska bli kul i alla fall.

• Rossy

jag glömde.....

seren! grattis!!!!!:-d

• Meleah

Heej..

Jag var på vul i onsdags som visade en liten böna med blinkande hjärta. Fast inte blev jag mycket lugnare för det, varför ska man bli i det i v 7 liksom? Men nu vet vi ju iaf att det är något där inne och inte bara en fis. Min läkare var glad och skämtsam när jag kom: "tänk vilken fullträff va? På första försöket!". Jag önskar att jag kunde fortsätta gå hos honom hela tiden. Jag är dödens trött hela tiden och riktigt illamående varje dag. Samma visa som med Vilya fast då hade man ju inte en liten skrutta med energi för tio att hålla reda på. Jag har börjat prova såna där sea-band och det funkar väl så där. Pendlar ju till skolan med tåg och igår trodde jag att jag skulle dö, eller snarare kräkas rätt ut. Usch och fy.

★ Vilya 070529 ★
  • Essi73

For Rossy:

En Idolbild på hur vi ser ut, den här gången i v13 redan (mot v33 sist)
    Big is beautyfull och död och elände åt den som säger annat *s*

//Essi som lever i självförnekelsens tider och bara är sååå Big Beuty *asg*

• Rossy
    Essi!

Meleah: Grattis till fint vul! Klart att du kan bli lugnare efter det!

Så himla tråkigt att början på alla graviditeter (så gott som alla i alla fall) måste vara förknippat med trötthet, illamående och annat trist. VARFÖR kan inte rosa fluffet infinna sig? Finns det över huvud taget ett "rosa-fluff-tillstånd"? Jag är tveksam, tror det är en skröna!
  • Essi73

Rosafluff.. finns prickiga Zebror?!
    Samma tanke slog mig faktiskt, vi har varit få (har ens varit några?) som har Rosafluffat den här gången vilket får mig att bli än mer övertygad om att grav nr 2 är tuff(are).

Meleah, hurra till pickhjärta och inte en fis där inne Nu är det ju bevisat att det finns en Mini där.. söött!

• Pess

Tittar in med mycket tråkiga besked. Det blir inget barn för oss i sommar. På nupp-ul idag sågs en mycket ovanlig och allvarlig missbildning som inte är förenlig med liv. Jag måste avbryta graviditeten och har fått tid för detta på måndag eftermiddag.

Barnet är fint utvecklat och låg och sparkade, men har en sk. Acrani. Dvs det saknar skallben och storhjärna. Allt nedanför är helt normalt och eftersom övrig hjärna finns så fungerar alla kroppsliga funktioner och reflexer. Det är heller inte kopplat till något syndrom eller kromosomfel, utan en viss dag i utvecklingen har det gått snett. Det är extremt ovanligt. Min bm idag har jobbat som ul-bm på heltid i 22 år och detta var hennes tredje fall (kalla det otur eller vad ni vill)

Hur som helst så har jag en jobbig helg framför mig som gravid (och jag har precis börjat känna lite bubbel i magen) Och måndagen kunde inte få komma fortare känns det som.

Läkaren som gav besked var samma läkare som gav oss besked om vårt första mf. Han var då liksom idag toppen och har ordnat det på precis det sätt jag vill ha det på måndag (bortsätt från att jag helst ville in på morgonen, men det fanns det inte möjlighet till) Jag har gråtit en hel del på förmiddagen hos dem. Men nu känns det mest konstigt och tårarna är slut. Jag vill INTE har en massa medlidande. Det är nästan det som känns värst. Det är som det är och några av oss drabbas hårdare tydligen. I mitt fall har fyra graviditeter lett till ett barn (förvisso det bästa i världen) men just nu känns det inte så troligt att det kommer bli fler försök. Vem skulle orka???

Sällar mig efter helgen när vi slickat våra jävligt öppna sår till Maja och kompani härinne som valt att vänta eller valt att inte ha fler barn alls.

• Essi73

Pess - jag sitter här med dig, både på den här sidan och när du kommer ut på den andra sidan igen. Ja, vissa drabbas hårdare, hur och varför kan man alltid fråga sig.
    Du vet att jag respekterar din vilja och ömkar inte, däremot tycker jag att kroppen/naturen/livet ibland tar en på resor man inte quite bett om.

Så, eftersom jag blir pisst så tänker jag skjuta snorkråkor på ngt ovetandes offer på ICA idag!

Tusen tusen tusen miljoners kramar!

Svar på tråden Minnas tjejer X