• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Serendipity

maja: bra fråga. Har regeringens förslag trätt i kraft, att SGIn beräknas på de senaste 12 månadernas arbete?

• FISK78

Tack tjejer, ni är bara BÄST!!!

För att svara på frågorna Maja, jag är i vecka 32 (31+5) och än så länge är det som tur är inget prat om att plocka ut den lilla. Men jag tror tillväxt-UL blir avgörande på onsdag... Om inte lillan växer som hon ska heller så KANSKE det blir aktuellt, vet ingenting i dagsläget. Det är det som driver mig till vansinne. Vill ju bara njuta av att vara gravid i slutet juh!

Jag tar ingen BT-sänkande medicin i dagsläget, men kan bli aktuellt om trycket ökar ytterligare...

Mr D är faktiskt riktigt duktig med snuset Han har varit riktigt bra de senaste dagarna faktiskt!!! Sen jobbar han dagtid för en gångs skull, jätteskönt tycker jag

• Joffe

Minna, den var kul
    Kan nästan lägga till en punkt, en kamrat frågade mig i går om vi inte skulle komma dit en vardagkväll och ha lite filmkväll Jag såg mest ut som en fågelholk och såg ett senario framför mig när Leon springer runt bland alla deras dyra inredningsgrejer och röjer samtidigt som vi knaprar chips och försöker se på film

Fisk, det där med att vara gravid verkar inte vara bästa grejen för dig och det är synd att du inte får slappna av någongång!
    Vi får vända på saken och tänka på att det är i alla fall bättre att det är så under den "korta" period man är gravid och inte under resten av livet.

Hoppas på en mjukbajs i Pess-hemmet i dag!

Maja, jag har inte fattat det där med 1,9 år, när jag talade med fk så sa de att fram tills bebisen är född så måste jag ha full sysselsättning för att få behålla mig SGI men när bebisen är född så kan jag gå ner på noll.
    Vet inte riktigt men det kanske är skillnad på SGI & FP så om jag tex går hem 3 veckor innan bf och bara tar ut 3 FP-dagar så får jag behålla min FP men min SGI sänks?
    Jag blir som sagt inte heller helt klok på vad det går ut på.

Natten tills i dag har inte varit helt bra, han knappt sovit en blund, L´s feber var i alla fall borta på morgonkvisten men han verkar ha väldigt ont i sin mun, det bara ploppar upp stora tänder och han hostar väldigt.
    Lyckas få i honom lite ventolin i alla fall men det är inte lätt.

Önskekost låter lockande men det finns verkligen inget jag vill ha, inte ens glass och jag ÄLSKAR i vanliga fall glass

Är lite ledsen o orolig för en kamrat också som råkat ut för en allvarigt mc-olycka i thailand, han ligger på sjukhus och de har fått öppna hans ben för att sy ihop div muskler och de ska transplantera hud.
    Han har planerat denna resa länge länge och så händer detta andra veckan, han har verkligen jobbat med att få ihop detta och fixat med fraktbolag som skeppat dit alla hojar och alla stopp längs vägen där han fixat logi och ev verkstad.
    Nu får de andra fortsätta utan honom

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Pess

Fy så tråkigt för din kompis Joffe, sånt är bara för tragiskt och sorgligt (även om det såklart är det viktigaste att han klarar sig)

Inget bajs ännu, men dock en leksaksdammsugare i julklapp Som går på batteri och faktiskt suger litegrann (ser framför mig att åtminstone få hjälp med liiiiite päls ) Från 3 år, men jag har som sagt höga tankar om min dotter Boken jag skulle köpa till M (min allra sista julklapp att fixa fanns inte inne....Shit vad jag kan bli stressad av sånt. VILL verkligen köpa just DEN boken (Gomorra)

Det är skillnad på FP och SGI. SGI ändras om man inte har full sysselsättning fram till barnet föds, FP förblir densamma om man blir gravid inom 1 år och 9 månader från att barnet föds oavsätt om man blir "nollad" på SGI:n

• Essi73

Peeeess, vilket märke på dammsugaren? Jag har sett flera, vissa suger och andra är det inget info. -Boll skall få en han med

*Hinner inte kackla mer, är på väg ut*.

• Essi73

Jag har läst om flera, att vissa suger och andra är det inget info. -Boll skall få en han med

• Pess

Märke??? Tja, typ ingen aning, jag betalade och slog in den så fint så Så jag kan återkomma om det på julafton

• Nafrung

Haha, vilka fiiiiina dammsugare. kanske en bra juklapp till T också, för han gillar verkligen vår dammsugare. Men sambon vill ge honom ett jätteparkeringsgarage i trä!

Vaddå könsbundna leksaker.... Jag ger mjukdjur, böcker och kanske en dammsugare och han ger bilar och traktorer.... Fundersam

Svar på tråden Minnas tjejer X