• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • FISK78

Ser inte bra ut för mig... Förvärrad hf på bara några dagar BT fortfarande högt, läcker mer protein i urinen, kraftigare symtom med huvudvärk och svullnad, dåliga svar på blodprov. Idag diskuterades inläggning, vill INTE Men att vila hemma har jag insett är fullt omöjligt med en liten vilding här hemma... Vi får väl se vad som händer!?! Så är läget i firrens hem! Avlastning, vad är det? Har faktiskt ingen som bara kan ta Sid hela helgen sådär när Mr D jobbar...

Är så jäkla ledsen för Pess besked så ingenting känns kul

• Essi73

Åh Fisk det är ju så lätt att anse att alla/många/de flesta har avlastning inom räckhåll.. Jag tycker iaf att nu har ni haft er beskärda del och att lite rosafluff kunde ni ju få ha! Skicka hit MrD till att sova med J imorn så strålas vi samman

Tänker också på Pess, hoppas helgen går skitfort och att hon och M har det så bra de bara kan tillsammans med LBoll i helgen

• Essi73

Pikku, vilka otroligt ledsamma nyheter!

• Essi73

Fisk förresten, det är kanske inte läge för att ens ifrågasätta/undra för jag kan tänka mig att du och MrD har funderat över det hela. Men om du blir sjukskriven får inte MrD vabba så att säga? -Eller är jag HELT ute och cyklar? Nu går ju Sid på dagis iofs så det funkar inte så.
    Sen om jag skall _tycka_ (och det gör jag med största respekten och ödmjukheten) så är nog kanske inläggning den bästa utvägen? Då måste du och kan bara vila. Ni är ju två som mår dåligt över HF:en tänker jag...
    Nej usch så jäkla jobbigt!!

• Pikku myy

Fisk: Håller med Essi faktiskt. Det bästa vore nog att lägga in dig. Som du själv säger så går det inte för dig och vila hemma. Och om HF är såpass illa redan så är total vila det ända som gäller, el så igångsättning då.... Eftersom du redan hunnit så långt så är nog inte det nån större fara heller. Vilket sjukhus skulle ni hamna på då? Sös el? Min personliga åsikt är att bäbisarna är som goast just då... Men jag är ju arbetsskadad jag

• Pikku myy

Jodu Essi, först läser jag om Pess och sedan fick jag ett mail av min fd arbetskollega.... ingen bra dag idag.

Här satt jag och ojade mig över min mun och käke, jag borde skämmas tamme fan....

Fast måste då säja att jag hade en mindre trevlig upplevelse på käk kirurgen igår. Min operation tog 2½ timme... en ynka visdomstand. Kan ju säga att tårarna rann på mig de sista 45 minuterna. Ville bara därifrån. Knappt bena bar mig och gå från op salen till G som vänta på mig.... usch bara. Men, men nu var det gjort och några fler gånger blir det inte.

• Essi73

Pikku näää är det så, är bebisarna goast kring v31? Ååh jag blir alldeles varm nu, gudars så fint. Tänk så många såna godingar du får se
    Ja du Pikku shit min je 2½ timmes op??? Gråtit hade bara varit förnamnet på vad jag hade gjort. 2½ timme
    Jag bräcker dig med skämmas eftersom jag går runt och beklagar mig över att lagningen på en rotfyld tand har börjat gå...

• Kun

Pess, Så jäkla orättvist! Gråter
    Här får du en stor tröstekram av mig i alla fall!!!

Det bästa en far kan göra för sina barn,är att älska deras mor
  • FISK78

Tack så mycket för era råd Ni är som jag sagt tidigare BÄST, så himla skönt att kunna skriva av sig när man varken vet in eller ut! Jag är bäst på att vara frisk måste jag erkänna, kan inte vara sjuk blir alldeles nervös av att inte må bra...

Jag är iaf fortfarande hemma, har värre huvudvärk men annars känns det ungefär som igår. Har inte ringt FL ännu utan försöker vila på bästa sätt. Mr D är ju iaf hemma idag och han och Sid har precis dragit iväg och ska köpa vagga Så jag LIGGER faktiskt i sängen och läser, skönt! Ska försöka vila ordentligt idag, sen jobbar Mr D natt och sover imorn på dan. Men det ska nog gå bra!

Vi håller på att fixa det lilla som behövs inför nya barnets nedkomst... Man vet ju aldrig när det blir nu juh!

• Özlem

Fisk:Kramen till dig.Håller med om att de äär bättre att du läggs in. Svårt att vila med en vild ettåring.

Pikku:Kram lång op för en visdomstand.Den satt bra där

Svar på tråden Minnas tjejer X