• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • förväntan

God morgon!!

Sitter här och smuttar på en kaffe, very gott faktiskt.

Minna, vad kul med julfest och lite dans och lite vin . Är sugen på att hitta på något roligt snart också.

Fisk, kram till dig, vad jobbigt med alla symptom och bt... Hoppas verkligen inte det eskalerar. Skönt att veta att den lill* har det bra där inne iallafall. Mysigt att mr D fixade med julgran ect. Hur trivs han i Sverige??

Måste gratulera Seren. Åhhh så roligt!!!

Pess, hoppas helgen går fort för er...Fy fasen vad orättvist. KÄnner mig så ledsen för er. Du vet att vi alla finns här för dig när du behöver. Många kramar till er.

• cirkel

Vilka tråkiga nyheter jag möts av. För jäkligt!
    Kram till dig Pess och hoppas att det går bra imorgon.

Fisk: Vad tråkigt med HF. Skönt att bebisen växer som den ska iaf!

Vi har varit i Tyskland och kom hem i morse. Emma var supertrött efter många förlorade timmar sömn. Igår dansade hon till trubadeurerna på Kielfärjan och en av dem spelade bara till henne. En i besättningen blev helt förundrad och förtjust i E och gav henne glass (som morbror fick äta upp helaa, E vägrade smaka).

• Betty2

Hej allihop,
    Jag har läst allt (tror jag) men pga låååånga arbetsdagar (inkl sena kvällar) den här veckan har jag inte orkat skriva något. Men ville lämna ett litet avtryck nu i alla fall, innan den nya arbetsveckan med sena kvällar börjar.

Seren: Ett sent GRATTIS till dig. Vad roligt att läsa att du är gravid igen.

Fisk: Jobbigt med HF. Hoppas du lyckas vila ordentligt nu och att det blir (i alla fall lite) bättre.

Pess: Jag vet att du inte ville ha medlidande men jag blev verkligen riktigt ledsen när jag läste om ditt NUPP-UL. Tycker att det är så förbannat j-a orättvist. Tänker på dig inför morgondagen. Stor KRAM från mig.

• FISK78

Ännu en HELT sömnlös natt, finns det någon kunnig här inne som vet om Trandate kan ge sådanna biverkningar. Tänk att det är pest eller kolera som gäller verkar det som

Mot ny koll på SÖS kl 11...

Pess tänker jag på som 17!

• Nafrung

Kramar till Pess idag!

Fisk. Fråga på SÖS om medicinen. (förresten, du är väl där redan) Du måste ju kunna vila och sova ju, med blodtrycket så högt. Hoppas att du kan sova lite senare idag.

• Pikku myy

Sitter här och tänker på Pess. Massor med kramar till er.

Väntar på att vc skall ringa. Har äntligen bestämt mig för att fixa ett Diane recept. Är såååå less på mina finnar. Eftersom vi liks inte ska ha några fler barn så spelar det ju ingen roll om jag käkar lite p-piller. Tänkte skaffa receptet först och sedan fundera på om jag verkligen skall käka dem. Käka dem nästan hela 90 talet och funderade aldrig ens på att blodpropps risken fanns och nu är det de enda jag tänker på... Någonstanns inom mig finns väl en ovilja att proppa i mig dem egentligen. Men vill jag ha fin hy så....

Ute snöar det, ungarna är hos dagmamman, jag har rensat ut en massa barnkläder och ska snart lägga mig och sova ett par timmar. Inatt börjar jag jobba igen. Käken är långt ifrån bra, men jobba skall jag väl kunna göra iaf. Är lite lur på att ett stygn har släppt längst bak, men ger det till slutet av veckan och ser om det ser bättre ut då. Sambon tycker min andedräkt inte luktar mumma.... men tror att det är så efter en tandop el?

Fisk: Hoppas du mår bättre.

Essi: Klaga måste man väl få göra ibland och skämmas är väl oxå nyttigt lite nu och då....

Jaha så va det samtalet avklarat. Nu måste jag bara invänta läkarens samtal nästa vecka... nåja, jag har ju ingen brådska sååå...

Svar på tråden Minnas tjejer X