• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • FISK78

Tillbaka från SÖS, jag ringde dit runt 12-tiden för jag kände mig så mycket sämre Pratade med dem och de ville att jag skulle komma in till förlossningen pronto. Så jag har spenderat em där, riktigt trevligt faktiskt - om man bara fick må lite bättre...

Alla prover togs igen och det var i princip status quo sedan igår. BT är så högt så nu har jag fått BT-sänkande medicin, så ljuvligt... Lite yr av den istället, men slipper det ständiga trycket i huvudet. Sen fick jag göra tillväxt-UL idag istället och det såg fint ut Jättelättnad!!! Flödet såg oxå helt okej ut än så länge, skönt! -8% blev resultatet, så helt okej! Däremot så kunde inte undersökaren säga könet på bebis. Så det är 50/50 just nu, hon var för osäker helt enkelt. Så nu är det kanske en pojke till, spännande!!!

Nya koller på måndag... Blir ett himla springande på SÖS, phu!

• Essi73

Jisses Fisk, det måste bara ha varit ett sus i skallen på dig pga trycket. Inbildar mig att du till och med hörde brusljud liksom..
    Vad bra att du fick tillväxt-ul redan nu, lovely att allt såg bra ut! Men nu ÄR ju spänningen olidlig, tääänk om det är en pojke till?!

Så luta dig tillbaka nu, jag bjussar på både Kexchoklad och Ahlgrens Granar (samma smak som bilar). "Narnia" går på 5an också

• FISK78

Essi: Precis så är det i skallen, nu är den lite bedövad iaf med hjälp av medicinen... Dock hade BT inte gått ned när jag gick hem, men symtomen lättade iaf

Åh, vad gott Visst är det spännande, den förra som kollade var ju inte heller säker. Hon chansade lite lättvindigt på tjej och hon idag kunde helt enkelt inte säga... Lillfisen sitter i skräddare och gömmer könet Så nu blir det inget mer rosa...

Dricker varm choklad och äter vörtbröd med ost, mums! Har tyvärr inget godis hemma, shit vad sugen jag blev. Vad ska jag göra, Sid sover och jag är ensam hemma... Kan man köra homedelivery med Karamellkungen?

Är du oxå solo?

• Essi73

*S* homedelivery på KKungens vore inte inte inte inte bra
    Jopp solo, J begav sig 17:00 och kommer imorn bitti igen.
    Men Sötskorv i magen då, ligger och bara VÄGRAR outa sig; de tycks ha humor redan i magen. Här ligger Lillfisan och hickar, inga dåliga hicks inte...

Vörtbröd vore inte dumt, jag har hittills inte lyckats hitta ett gott bröd. De flesta har varit alldeles för luftiga, bara smular sig när man brer dem.

• FISK78

Detsamma med Mr D - kommer hem vid 7.30 imorn bitti. Men jag softar bara, rätt skönt ändå!

Mr D och Sid har julshoppat idag De kom hem med en gran och alla stjärnor och kulor till den PLUS en vagga till lill*n!!! Nu får jag börja skriva så här igen, jag som hade gått och köpt rosa... Men jag tror fortfarande det är en tjej, så det så!

Fortsätter och fundera på hur man ska kunna få hem godis...

Hicka är gulligt, men visst är det ordentligt!

• Essi73

Man skulle kunna tro att grabbarna har samma jobb Jag softar också, rätt kul att tänka tbx 1 år och inse att så här dags var det inte lika mycket soft. Förunderligt vad tiden har gått och nu ligger vi här gravida igen.

Men åh då får ni också en jätte fin gran ju! Ang vagga så vore det ngt men Boll får få en ny säng så förminskar vi hans till vaggstorlek som vi kan ha inne hos oss till en början. Gud Fisk tänk, snart får vi höra de där små små andetagen igen!

• FISK78

Ja, helt galet...men alldeles alldeles underbart!!!

Det går ju så snabbt den här graviditeten oxå... Helt galet!

• Essi73

Den här graven har gått mycket fortare ja. Kul också att jämföra med förra;

-Vilken vecka är du i nu?
    -18+3.

Den här graven;

-Vilken vecka är du i nu?
    -Ehm, ööh... 18.. 19.. eh nånting?!

Nu blir det nog sova, nätterna störs av täpt näsa åtföljd av Nezeril åtföljd av torr hals åtföljd av en massa vatten åtföljd av en och annan kisspaus.
    Hoppas du får en skön natt Firren !

• FISK78

Essi: Så sant så sant... Önskar detsamma till dig GODNATT!

• Minna72

Godmorgon!
    Skönt att höra att det ser såpass positivt ut Fisk! Och nu är det lite spänning med igen, kanske en ny grabb trots allt?

Jag har fått ta igen mig rätt ordentligt denna natt och Öki med, efter ett händelserikt dygn innan. M och jag var på julfest (M:s jobb) i fredags och Öki var ett helt dygn hos farmor och farfar. Jag hade jättekul på festen, bl.a. var det härligt att få dansa! Gjorde det mycket förr men nu tror jag inte jag har gjort det sedan nångång innan jag blev gravid med Öki. Och så blev det rätt mycket drickande , vilket det heller inte blivit något av sedan före Öki-grav, dvs 2 1/2 år sedan... Vill minnas att Matti satte oss i en taxi hem vid midnatt och sedan hade jag en mindre rolig natt + dag framför mig... Jäklars vilken dagen efter jag hade igår!  Men det var det värt ändå! Cool Allt hade också gått bra hos farmor och farfar. Men nog kändes det att Öki mös extra mycket igår kväll när vi alla tre var samlade hemma igen.

Tänker mycket på dig Pess!

Öki 070326
Svar på tråden Minnas tjejer X