• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • Agronom

minna: Jag mår bra och är nu föräldraledig med bebis nr 2 som blev en Selma och som i morgon är 1 vecka gammal.

Kram till Fisk! Hoppas ditt BT snart går ner eler att bebis får komma ut.

• Joffe

Hej

Kramar om Pess, vilken tur att du fick bra stöttning av härlig personal!
    Visst är det snett fördelat när så många kämpar för att få barn och andra blir gravida av misstag gång på gång, mest arg blir jag när jag tänker på den stackars engelska pojken som slogs ihjäl av sina föräldrar för ett tag sedan, han hade fått det så mkt bättre hos någon annan.
    Ett barn är minsann inte fy skam och något som jag absolut skulle kunna ha tänkt mig om jag inte haft en sån otrolig tur som jag haft att få bingo 2 ggr.

Firren & Öz, ni verkar ha det tufft men skönt att ni båda har fått lite hjälp!

Vi fick Leon´s första skolfoto igår, en sån sötis trots sina sår på kinderna

Jag har "monterat" ihop julgranen under kvällen, köpte en svart/glittrig syntet gran, skithäftig
    Min mor undrade varför jag alltid göra tväremot alla andra
    Tidigt ute tänker ni kanske men det beror på att vi ska ha julfest på lördag och 18 glada vuxna kommer på julbord

I morgon är det MVC som gäller, hoppas L är lugnare denna gången!

V30+0

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Betty2

Ja inte är det mycket som känns rättvist när det gäller sånt här med att "skaffa" barn...

Fisk: Vad jobbigt att det har blivit värre. Hoppas fotograferingen går bra i morgon och att du kan vila ordentligt efter det. Pratar de om inläggning fortfarande?

Öz: Tråkigt att läsa att även du mår dåligt och har ont. Hoppas det blir bättre nu när du har blivit sjukskriven.

Agronom: Minns inte om jag har sett dig förut men jag vill så klart passa på att gratulera till lilla Selma! Grattis!

Joffe: Vad kul med "skolfoto" på lille sötis-L och spännande med v 30+0. Låter som en riktigt häftig gran förresten, var har du köpt den? Jag funderar allvarligt på plastgran (eller syntet ) i år eftersom jag tror att en riktig gran inte funkar lika bra med våra två små busar som klättrar överallt. Och din gran låter som att den skulle kunna passa bra i vårt vardagsrum.

• cirkel

Joffe: Kul att fotona blev så lyckade! Hur kan du vara v30+0 när jag är 30+1? bf 16/2.

Aggis: jättestort grattis till Selma!

Jag var hos BM nu och höll på att svimma vid blodprovstagningen. Trots att jag hade väldigt mycket högre blodtryck än vanligt.
    Magmåttet var bm inte nöjd med, det hade planat ut rejält. Ska dit nästa vecka igen bara för det.

• S  S

Styrkekramisar till ALLA som behöver det och en på kinden.

Joffe: Visst är det roligt med korten. Vi fottade F på ÖF och de är jätte fina. Känns så roligt att få det även fast hon inte går på förskola.

I går var vi hos ortopeden för koll på fötter och ben. Det var inget att oroa sig över, vi ska tillbaka efter sommaren. Skönt! De berömde F jätte mkt, de hade aldrig träffat något så *begåvat* barn i hennes ålder som tar i hand och hälsar samt pratar så förståligt som hon gjorde. Så när vi gick där ifrån kännde vi oss väldigt lättade och upprymda av allt beröm. Precis vad vi behövde höra efter alla problem med maten.

Jag börjar komma tillbaka med små steg, har höjt medicinen. Men de pratar om att byta, vet inte riktigt om jag vill det, med tanke på eventuell graviditet framöver. Den jag äter nu är det inga problem med att äta då. Jaja det ordnar sig...

En fråga till ER som STICKAR...
    Jag går en stickurs och ska sticka en mössa på rundstickor hon har skrivit att jag ska sticka
    1) 2 rm 2 a
    2) 2 rm 2 am vridna

det jag inte förtår är varv 2 menas det 2 rm och 2 vridna eller vad? När jag har stickat det varvet ska jag då börja om från 1
    då eller ska jag fortsätta på v2 fram till jag ska börja med slätstickningen???

Jag fattar nada

• FISK78

Dagens rapport från Firrens hem:

Tillbax från SöS, läget är något sämre. Ctg´t okej, högre BT trots den dumma medicinen och läckte mer protein i urinen. Blodprover är tagna, så nu väntar jag på samtal. Kan INTE sova på nätterna sen jag började med den jäkla medicinen - är mer död än levande för tillfället och så vill de ev höja dosen ytterligare, NEJ TACK! Tog till och med Lergigan igår kväll för att få sova, nån lugnande som man ska kunna sova på. Men tyvärr UTAN resultat. Imorgon BM och på fredag sös igen, kul att man får vila va!?!?!?!

Så ska vi iväg och ta foton... Undra hur snygga de kommer att bli lixom, men jag vill göra det så är det gjort!

Ses senare brudar...

• maja under eken

Du ska sticka resårstickning med vartannat varv de aviga maskorna "snodda". D får du till genom att sticka i bakre maskbågen. Så att den tråd som går ner på baksidan vänds o syns på framsidan ist..

Gah, svårt o förklara utan o visa!!

Sen undrar jag om du inte ska sno de räta oxå. D vanligaste e att man vrider räta o inte aviga.

D blir lite mer resår av resåren om man gör så, och många tycker d e snyggare. Men d går egentl lika bra m vanliga. Testa vad du tycker e snyggast, d viktiga e att du gör likadant överallt.

kram o lycka till!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Minna72

Fisk . Kanske är det sist och slutligen bäst att bli inlagd, så att du får den vila du behöver och heller inte behöver åka fram och tillbaka för alla koller?

SS, kul att se dig och kul att höra om F:s talanger och att allt ser bra ut med fötter och ben! Har det blivit lättare med maten nu eller kämpar ni på?
    Stickningen, fråga inte mig! Det är verkligen rena grekiskan för mig... Men Maja kan säkert hjälpa dig! Maaaaaajaaaaa!

Cirkel, säkert inga problem med magen men bra att de kollar dig.

Betty, jag har missat helt att ni förlorade ett tidigare tvillingpar såpass sent.

Naffe, hoppas du sover gott nu! Och Pikku också om hon jobbat natt.

Essi, hur har det gått att sova inatt?

Joffe, coolt med granen!

Hm... Något mer var det men får försöka komma ihåg det till senare. Skall försöka få min förkylde son att sova lunch så jag får jobbat undan lite (har missat 3 heldagar på jobbet). Har förresten plockat ner ett litet bord (för Ökis pysslande) och en tillhörande stol. De är kvar sedan jag (!) var liten och det är nostalgi det... Dessvärre har han nu snabbt kommit på att han kan flytta stolen fram till bokhyllan vi har använt för att lägga undan alla småsaker vi inte vill att han skall nå... Hm. (Skall på nåt sätt bli skönt när han blir lite större och man kan fylla alla lådor och skåp med innehåll igen. )

Öki 070326
Svar på tråden Minnas tjejer X