• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • libero

Hjorthan!

Vad härligt det låter. Du måste ha en tålig make.

Musli!
    Oj vad snö ni har och vilka vackra bilder.

• Saga74

Go kväll!

Tittar in på tråden en snabbis, har lovat maken att städa?! *gah* inte favoriten men så ligger det till!!

Det har ju skrivits en del ska läsa ikapp i kväll.

OMTENTAN är nu gjord så jag var oxå i Göteborg i lördas ;)

Psst, all vår snö regnade bort i natt *avis*

• VackraMagnolia

Hej alla goa tjejer!
    Hopps att eran helge varit bra och att ni hållt er friska!? Jag själv håller äntligen på att friskna till så imorgon ska här städas och pyntas ! Ser jag fram emot !
    Är det någon av er som tagit kort på eran inredning nu kring jul så hojta till är ju jätte nyfikna på hur ni pyntat era vackra hem ! va nu rädda om er och njut nu av dom sissta timmarn av tredje advent 2008

Kram tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• LissAnna
    Hjorthan skrev 2008-12-14 09:05:40 följande:
    God morgon alla sköna damer! Här kommer en liten rapport från ett hotellrum i Göteborg! Vi har det jättebra!!!! Igår blev det Haga julmarknad, och en massa promenerande in och ut ur affärer. Maken var så himla tålig. Stort beröm till honom! Jag fick minsann handlat två klänningar till mig. Inga julklapper har inhandlats än, vi får väl se om vi hittar vad vi söker idag. Det blev inte Lisebergs julmarknad igår, för vi var så himla trötta efter allt gående under dagen. Så vi tog oss ut till hotellet och åt en fantastiskt god middag på restaurangen. Nu har vi precis avnjutit en underbar hotellfrukost (visst är det märkligt hur mycket godare allting smakar när man får det uppdukat och serverat och slipper ta hand om disken), och ska snart bege oss ut i julhandeln igen. Affärerna får väl öppna först bara. I eftermiddag tar vi Liseberg och julmarknaden där innan vi sen går till Lisebergshallen för att avnjuta julkonserten. Saknar barnen, men njuter i fulla drag av att vara ensam med maken! Önskar er alla en riktigt härlig söndag! Häxan - gu så mysiga bilder på torpet!!!!
    Vad mysigt! Men det ska man ju ha. Kramis...

till alla andra också.
  • Mettan69

God morgon flickor.

Helgen har varit skön. Tyvärr så var all snön borta när vi vaknade i går. Det var ju så ljust och fint med all snön. Nu är det grått och mörkt igen. Gråter 

Nu har vi pyntat färdigt och vi har bakat pepparkakor. Bara granen som är kvar och den kommer in om en vecka.  I dag så skall vi på Sixtens lussefirande. De lägger den kl fem på em vilket jag tycker är jätteskönt. Barnen är pigga och man behöver inte stressa efteråt. Då är det fika som gäller i lugn och ro.

Arcura och Musli: Jag blir så avundsjuk. Helt fantastiskt fina vinterbilder ni visar. Är så fint när snön bäddar in träd och buskar. Ljuvligt.

Libero. kasta så många snöbollar du orkar. Mottages väldigt tacksamt just nu. Kyss

Häxan hedda: Så mysigt torp. Förstår att du kommer sakna det jättemycket. Inte lätt att hitta nytt som kan mäta sig med det. Lusigt bild på utemöblerna med en ljuskrona som "hänger fritt" i luften. Skrattande

Hjorthan: så kul att höra från dig. Låter som ni har det hur mysigt som helst. Visst är det underligt hur gott det är att äta när man slipper ta hand om allt innan och efter. Finns det något som är så gott som hotellfrukost. Snacka om att man njuter då.  Hoppas söndagen var lika mysig och att ni hittade alla julklappar ni ville.

• Hjorthan

God kväll!

Musli - sååå himla vackert! Här hos oss är det vått, grått och trist.

Men jag mår alldeles utmärkt ändå! Vi har haft en helt fantastisk helg, känns lite tufft att gå och jobba i morgon faktiskt. Jul på Liseberg var jättefint. Vi gick omkring och njöt i några timmar, käkade våfflor och tittade på alla ljusen. Sen var det dags för julkonsert, och den var jättebra! Den har inte fått så jättebra kritik, men jag brukar tycka tvärtom så jag lyssnar inte på kritiker. Att höra Thomas Di Leva sjunga en ljuv Ave Maria var en riktig ståpälsrysare kan jag lova.

Vi stack tidigt från Göteborg i morse och körde till Ullared. Jo minsann, jag fick gubben att gå med på att köra dit! Så nu är de sista julklapparna inhandlade, och jag hittade lite kläder till mig själv på köpet.

Nu ska jag dra mig till sängs, för nu är jag helt slut efter vår helg. Borde ha haft semester i morgon också känns det som!

• Tinkerbel

musli: såå fina vinterbilder!

• Mettan69

God morgon flickor.

Så söta barnen på Sixtens dagis var i går. Ljuvliga julsånger de sjöng med äkta inlevelse. Underbart.

Hjorthan. Så kul att helgen blev lyckad. Väntar oss lite bilder framöver. Flört På sixtens dagis så har de en liten nisse som bor på vinden och han visar sig ibland för barnen men då har han förklätt sig till en docka. Sixten fick i går syn på den juldocka som du sytt till mig här hemma och frågade om det fick bli hans nissa här hemma. Den fick sitta kvar i hallen men han har svårt att hålla fingrarn borta från den. Glad

• Saga74

Åh Ullared!!! Jag ska dit på fredag *myser* ska jaga ikapp julen hade jag tänkt Härligt med en toppen weekend i Göteborg och Ullared som grädden på moset *bra jobbat*

Mettan69: Du kan ju smitta av lite energi på mig! Kan behövas idag!

Kram alla goa

*sjunger för full hals* Rudolf med röda mulen *tralalalaa*

Lite nytt & nött hos mig dock ...

bosgarn.blogspot.com/

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9