• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Gummsan82

Det skulle vara störtskönt med en tumlare så man slapp hänga allar underkläder på tork; tar plats, är pilligt att hänga upp och tar lång tid innan de torkar. Skulle nog bara köra den då det var nödvändigt när man kör fulla maskiner med underkläder, sängkläder och handdukar. Så mycket annat skulle jag nog inte tumla. Sen kan man ju tvätta kuddar, täcken och jackor med dun.

Tinkerbel skrev 2009-01-07 15:45:26 följande:
    Saga74: Jag tänkte som du när det gällde tumlingen: snåla! Det följde med två tumlare när vi köpte huset, hmm kan inte påstå att jag snålar på användningen av dom inte :D
    Jisses, vem har två tumlare? Ingen kritik men bara en STOR undran...
  • Mettan69

Jag har en tumlare men den fungerar sådär så den används inte så mycket. Tvättstugean som jag har är 5 m långt så där har jag hängt 6 linor tvärs över rummet på ena sidan. Där kan det hänga två normala tvättar. Sen så har vi en avfuktare där så tvätten blir torr till dagen efter. Men jag hade gärna tumlat mer för att få undan det fortare och slippa stryka en hel del.

• Gummsan82

Jag stryker endast vid behov, då kläder eller dukar o dylikt ska användas. Detta retar min kära mor Det är skitsurt att stryka och med två småbarn har jag annat att lägga tiden på.

• Saga74

Lillsyrran: gå in på inställningar, därefter layout och redigera! Sen e det klart

Åter till tvätten, det är så UNDERBART att slippa stå å hänga strumpor och handdukar ... bara att vika ihop! På sommaren snålar jag dock då hängs det mesta ut! HÄRLIGT!

Idag har jag målat kvistar på panelen. Alltså inte målat dit dom men täckt över dom med kvistlack

Sen har jag fått godkänt på min tenta, skvallrar här ifall ni inte läser min blogg

• LissAnna
    Saga74 skrev 2009-01-07 17:26:29 följande:
    Lillsyrran: gå in på inställningar, därefter layout och redigera! Sen e det klart Åter till tvätten, det är så UNDERBART att slippa stå å hänga strumpor och handdukar ... bara att vika ihop! På sommaren snålar jag dock då hängs det mesta ut! HÄRLIGT! Idag har jag målat kvistar på panelen. Alltså inte målat dit dom men täckt över dom med kvistlack Sen har jag fått godkänt på min tenta, skvallrar här ifall ni inte läser min blogg
    Åh...Grattis!

Har du verkligen inte målat dit kvistarna?
  • Saga74

LissAnna: Ja hua som jag har kämpat med tentan, den 14:de kommer nästa!

Vi har panel i taket och på väggarna, det tar tid att bara måla ÖVER dom

• VackraMagnolia

jag blir så frustrerad över att mina besökare inte kna lämna komentarer efter mina inläg i blogen har kolat instälningarna men hita inget fel ! någon som vet vad felet kan vara kram tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• LissAnna
    VackraMagnolia skrev 2009-01-07 19:30:10 följande:
    jag blir så frustrerad över att mina besökare inte kna lämna komentarer efter mina inläg i blogen har kolat instälningarna men hita inget fel ! någon som vet vad felet kan vara kram tina www.vackramagnolia.blogspot.com
    Kolla där du gör inlägget!  Alltså...tryck, anpassa, nytt inlägg...Nere till vänster i hörnet står det "alternativ till inlägg" Tryck där och kolla vad det står. I så fall ändara du bara där .
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9