• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • LissAnna
    Beas barnslikheter skrev 2009-01-10 13:24:55 följande:
    Hej tjejer...ser en del "nya" namn här i Shabbytråden, men ser också att det är trygga LissAnna som håller i rodret. Då kan den här tråden inte vara annat än bra! Kikar in en sväng och känner av er mysiga stämning bara sisådär fräckt. Kram Bea
    Tokfia!
  • Saga74

HJÄLP!

Har lyckats schabbla på min blogg, länkar odyl är hemskt blåa!

HUR gör jag för att ändra?! *confused*

• Ankmor
    Saga74 skrev 2009-01-10 15:45:51 följande:
    HJÄLP!Har lyckats schabbla på min blogg, länkar odyl är hemskt blåa!HUR gör jag för att ändra?! *confused*
    Klicka på "layout" och gå in på "Teckensnittt och färger", där kan du ändra färgen på länkarna samt färgen på besökta länkar.

Lycka till!!
    BREDDA FORUMDELEN I BETA!!!!
  • lolo21

Hej
    Tjuvläser här en del;P Vi kollar efter hus o hoppas snart hitta våran dröm att fixa iordning. Älskar vitt, vitt, vitt.

Har vart på Mio idag och blivit Kär! i serien Amelie. Sååå fina möbler=)

• vackrastarflow

Vill bara tipsa de som bor nära Helsingborg att Bohaget ska upphöra och säljer ut allt till halva priset! Julsakerna säljs 70% billigare.

Synd att affären inte kommer att finnas kvar, jag älskade den! Då får man åka över till Danmark nu för att hitta liknande.

På måndag ska jag dit och se om jag kan finna nåt kul. Jag har ju egentligen köpstopp denna månaden ;)

• tjolahopp81
    Svar på #455
    vackrastarflow skrev 2009-01-10 19:10:06 följande:
    Vill bara tipsa de som bor nära Helsingborg att Bohaget ska upphöra och säljer ut allt till halva priset! Julsakerna säljs 70% billigare. Synd att affären inte kommer att finnas kvar, jag älskade den! Då får man åka över till Danmark nu för att hitta liknande. På måndag ska jag dit och se om jag kan finna nåt kul. Jag har ju egentligen köpstopp denna månaden ;)
    Men jag har för mig att Bohaget finns i Karlshamn också (på en tvärgata till gågatan), frågan är bara vilket som är närmst för dig?!
  • Saga74

ANKMOR: jag har försökt ändra där och där är färgen svart men på bloggen envisas den att vara blå!

Nån annan som vet?!

• Häxan Hedda

Kaktus lilla vän,jag lider verkligen med dig! Att sälja huset måste verkligen kännas sååå vedervärdigt *sparkar HÅRT på kaktuskarl´n*

Hoppas att du kommer att må mycket bättre då du väl kommit på plats i din nya lägenhet.
    *kramar om hårt och länge*

• Häxan Hedda

musli skrev 2009-01-09 09:08:38 följande:

*kramar hårt på häx-gumman*Jag har också haft ansiktet fullt med svin-koppor... Fick tre pencillin-kurer innan en sköterska sa till mig att testa med att tvätta med tvål och vatten samt smörja med MICROCID!!! De försvann då!!! Så kombinera pencillinen med salvan är mitt råd!!!*kramar om häxan lite till och lämnar en kram-hög*
    Puss på dig min skatt! ...eller näääh,det kan jag ju inte göööra
    Men tusen tack för tipset,det går framåt med betydligt mer fart kan jag ju säga,de dock inte borta än,men det är bara hålla ut *dyker ner i kramhögen*

Hjorthan vad söt du är...tro mig med dessa i ansiktet så funkar jag i en ordlista,titta under "äcklig" så ser du en bild på mig

Jag har en liten fundering,i senaste numret av Klassiska Hem & Antikt så var det ett repotage (s.25) där man såg en docksäng som ser ut som en "Juno". Någon som har en aaning om vart man hittar en sån??
  • Ankmor
    Saga74 skrev 2009-01-11 12:07:50 följande:
    ANKMOR: jag har försökt ändra där och där är färgen svart men på bloggen envisas den att vara blå!Nån annan som vet?!
    Det har varit lite problem med Blogger/Blogspot i ett par dagar. Det är nog bara att försöka igen.
    BREDDA BETA!!!!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9