• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69

Vackramagnolia. Åh han finns i släkten också. Vilken lyllos för dig. Skrattande

Puh76 skönt att höra att du mår bra igen. Wow, bara en termin kvar. Så roligt. Blir det svårt att få jobb sedan tror du? Här skall också julen ut till helgen. Blir lite tomt men samtidigt rent och skönt. Får nog köpa de första  tulpanerna för i år när jag handlar i dag.

• Puh76

Mettan: Vet inte alls hur det är med jobb som undersköterska. Nu jobbar jag ju som timanställd vikarie. Annars söker jag mig till Köpenhamn där det finns rätt så mycket jobb.

Alltid uppfriskande med tulpaner. Man får sån vårkänsla.

• LissAnna
    VackraMagnolia skrev 2009-01-07 22:41:36 följande:
    LissAnna: Hej På dig! Jag har testat detta med förstår du så det måste vara något med blogspot att göra inget sådant problem innan men det är tråkigt när det är folk som vill skriva ! Hoppas att allt är bra med dig annas Kram tina
    Om du vill så kan jag försöka att hjälpa dig.
    Men då får du nog ringa upp. Kul va?
  • VackraMagnolia

Hej LissAnna :

Gud vad du är gullig självklart !
    Kram Tina

• Tinkerbel

Gummsan82 skrev 2009-01-07 15:53:52 följande:

Det skulle vara störtskönt med en tumlare så man slapp hänga allar underkläder på tork; tar plats, är pilligt att hänga upp och tar lång tid innan de torkar. Skulle nog bara köra den då det var nödvändigt när man kör fulla maskiner med underkläder, sängkläder och handdukar. Så mycket annat skulle jag nog inte tumla. Sen kan man ju tvätta kuddar, täcken och jackor med dun. Jisses, vem har två tumlare? Ingen kritik men bara en STOR undran...
    Jaa, du... De hade faktiskt två tvättmaskiner också, men den ena hade skurit ihop precis innan vi köpte huset! Familjen vi köpte huset av kanske var ovanligt lortiga av sig, hi, hi ;)
  • VackraMagnolia

Jaaaa springer in och berätta allt är ok med min blogg igen som tur var så var det inte så allvarligt! STINA TACK EN EN GÅNG FÖR DIN UPPOFFRING IDAG DU ÄR TOPPEN

kram Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• Saga74

GAH!!!! Skrev ett låååångt inlägg men så försvann det *morrar*

Så nu skriver jag bara HEJ här änder inget inredningsmässigt heller jag bara bakar, jag och min Kitchen Aid *dansar av glädje*

• Gummsan82

Kanske lite OT fråga men har ni avlagt något nyårslöfte?

Jag har inte direkt avlagt något löfte men jag ska under 2009;
    - baka mera, matbröd, vetebröd, kakoer etc. Hembakat är billigare, godare, miljövänligare och man vet vad som är i. Sen är det kul!
    - motionera mera, promenera, situps, armhävningar, dips etc. Vill orka mer, må bättre och blir mer smärt och smidig. Ingen fokus på viktsiffra, mest ute efter fasthet...
    - pyssla mera, sy, måla, virka, sticka. Kommer att börja stämla nu och med barnen på dagis så hoppas jag få lite mera tid åt mitt älskade pysslande. Mår bra ända in i själen när jag får vara kreativ.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9