• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Häxan Hedda

Hejsan alla pinglor

Idag har äckliga lilla jag varit hos Fru Doktorn som konstaterade SVINKOPPOR(!!!!!)i mitt lilla fejs! *BLÄÄÄÄH*
    Så nu ska jag äta penicillin som bestod av brutalt stora tabletter som ska intagas två ggr dagligen i 10 dagar
    Sedan togs det blodprov för att se varför jag såg ut som en ballong i ansiktet på nyårsafton *fortfarande bitter*väntar med spänning på svar...

Idag började jag jobba igen,kan inte förstå vart första terminen tog vägen *river mig i huvudet*
    Och vet ni,om 11 1/2 vecka blir det sommartid JIPPIEEE! *hoppar upp och ner*

Nu så ska jag läsa Änglar och demoner och tröstäta Toblerone och tycka synd om äckliga lilla mig ...(jodå det funkar några dagar till )

• Hjorthan

Hedda - inte är du äcklig! Trots svinkoppor! Fast jag tycker gott att du kan få tröstäta lite!!

• Bellevue

Måste säga nåt om dessa underbara maskiner som kallas tumlare. Jag hade hem en sån där elmätartingest en gång och kollmätte tumlaren, datorskärmarna och lite annat smått och gott. Skulle ha mått den urgamla kylen och frysen men vi kom inte åt kontakten på dom. Hursomhelst drog tumlaren inte mycket ström alls. Det är ju torkskåpen som sägs dra obarmhärtligt mycket. Tänkte bara berätta det ifall det var ström ni ville spara på. Om jag inte minns helt fel så drog tumlaren mindre än skärmen. Naturligtvis beror det på vilken man har av dom men....

• LissAnna
    Häxan Hedda skrev 2009-01-07 20:34:08 följande:
    Hejsan alla pinglor Idag har äckliga lilla jag varit hos Fru Doktorn som konstaterade SVINKOPPOR(!!!!!)i mitt lilla fejs! *BLÄÄÄÄH* Så nu ska jag äta penicillin som bestod av brutalt stora tabletter som ska intagas två ggr dagligen i 10 dagar Sedan togs det blodprov för att se varför jag såg ut som en ballong i ansiktet på nyårsafton *fortfarande bitter*väntar med spänning på svar... Idag började jag jobba igen,kan inte förstå vart första terminen tog vägen *river mig i huvudet* Och vet ni,om 11 1/2 vecka blir det sommartid JIPPIEEE! *hoppar upp och ner* Nu så ska jag läsa Änglar och demoner och tröstäta Toblerone och tycka synd om äckliga lilla mig ...(jodå det funkar några dagar till )
    Men lilla gumman! Hoppas att det går över snart.
  • Gummsan82

Jag började stämpla idag men men vad ska man göra... Det löser sig nog bara jag får tag på den där sabla akassan så *mummelmummel, svär högt* ringde typ 20 ggr mellan kl 13-15 utan att komma fram.
    Sen har jag fått en evis förkylning på halsen. Ena dagen pigg, andra dagen yrar man och hukar under filtar...

Har tagit tag i kökssoffan idag, steg 2. Första steget var när jag köpte den i våras att få av det gamla tyget som var fult, trasigt och luktade gammalt. Skumgummit fick vara kvar. Nu har jag invigt min fina häftpistol jag fick av sambon i julklapp, lila och fin från Rapid . Har skjutit fast dubbla lager av vadd och håller nu på att skjuta fast tyget. Det fyndade jag på en möbelauktion, teflonbelagt tyg från Borås väveri om 1,5x1,5 m för 10kr. Steg tre blir att måla soffan. Det blir till våren.

• VackraMagnolia

LissAnna:
    Hej På dig!
    Jag har testat detta med förstår du så det måste vara något med blogspot att göra inget sådant problem innan men det är tråkigt när det är folk som vill skriva !
    Hoppas att allt är bra med dig annas

Kram tina

• Mettan69

God morgon flickor.

I går så blev inte mycket gjort. Körde en maskin tvätt bara.  Vilken dag gör man inte det? Fundersam 

Lillsyrran: Vi var också ute häromdagen på isen. (dock utan skridskor). Ljuvligt att kunna vara ute med barnen och ha det  mysigt. Så fina figurer du fått i julklapp.

VackraMagnolia: Vilka underbara kort ni har fått på barnen. Fotografen verkar vara fantasifull. Kul.

Saga74: Grattis till den tenta. Nästa klarar du lika galant. Flört

Häxan Hedda. Men men nu blir jag förvirrad. Är inte häxor alltid fulla med vårtor och dyligt??? Förvånad Flört Du gör helt rätt som tröstäter. Finns alltid en anledning att göra det. Skrattande

• VackraMagnolia

Hej Mettan69!

Ja han är så fantastisk duktig Marcus !Han får jämnt så fina bilder på barnen! Det är tur att vi har han i släkten!

Hur är det annars?

Jag är fortfarande frusterad över min blogg Men får hoppas att det rätta till sig !

KRam Tina

www.vackramagnolia.blogspot.com

• Puh76

Hej tjejer!

Här har allt återgått till vardagen. Jag har börjat jobba igen och mår bra. Skolan börjar inte förrän den 26e men sen blir det fullt upp.
    Ska praktisera till våren. Det ska bli jättekul. Sen är jag färdig till sommaren.

Inredningsmässigt händer det inte så mycket här. Julen ska ut till helgen.

Tur det finns fl så jag kan läsa om er istället!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9