• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • daddy XL

Hmm trodde att tjejerna också skulle rymma när man berätta att man va 2 barns pappa o just nu tar hand om båda ,men det verkar inte så :) brukar bli roligt samtals ämne.

• Smulan80

smilla: Vad roligt att ha någon att träffas och umgås med. Ta det lite lugnt i början bara då, så att du inte rusar in i nåt. Men känns det rätt så gör det
    Det fysiska känner jag också att jag kommer oroa mig för. Här har man ju haft en och samma i 4 år.
    Jag känner att det kan bli svårt att ta steget med nån annan... Men det kommer nog naturligt. Hoppas jag iallafall!

Jag vill också bli kär!!! Tyvärr tror jag inte att jag är helt redo för det än... Har verkligen svårt att släppa exet. Men det har ju inte ens gått 2 månader, så det är väl bara att låta tiden ha sin gång... Men jag tycker ändå att det är skönt att vara singel. Slippa bry sig om någon annan.

Nu har jag iallafall börjat träna. Känns bra! Måste ju komma i form nu om man ska kunna hitta mr R Men idag är jag öm i varenda muskel i kroppen!! Då vet man iochförsig att det ger resultat

• Cia80

Hej tjejer!
    Ville bara titta in och säga hej.
    Anledningen till att jag inte skrivit så mycket är för att jag nu har fullt upp med att packa ihop mitt hem. Jag flyttar till större på lördag...äntligen! Ska bli så otroligt skönt!
    Lite som att börja om på nytt med mitt liv.

Tyvärr så har ingenting hänt på man-fronten Dock har jag kontakt med några killar via nätet...så det kanske kan bli nåt...
    Men nu vill jag verkligen inte vara singel längre...har hamnat i en svacka.

Kram

• Smulan80

Cia80: vad härligt att få flytta!! Jag kände verkligen så att man fick börja om på nytt när jag flyttade. Det hjälper en att komma vidare
    Vi kan väl hjälpas åt att få upp varandra ur svackan. Känner att jag själv är där med nu..

• Cia80

Smulan80 - Det låter jättebra att vi hjälps åt. Nu när jag går på stan och ser förälskade par så får jag som en en klump i magen, jag vill ju också...
    Jag vet dock inte riktigt hur vi ska hjälpas åt...men det löser sig säker
    Men jag får väl försöka lägga min energi på flytten istället.
    Jag bor nu i en etta på 33 kvm på bottenvåningen. När jag flyttat så kommer jag bo på 3:e våningen i en tvåa på 68 kvm
    Den här lägenheten förknippar jag dessutom med 2 x så det ska bli så skönt att få ett "eget" hem...utan en massa minnen.

Nu ska jag ge mig ut på stan och träffa en vän.
    Ha det så bra så hörs vi kanske senare idag.
    Kram

• Good News

Hejsan, här blir man ju lockad att skriva eftersom jag gick igenom en singelperiod efter mitt äktenskap. Nu har jag en tjej sedan ett år och även om vi inte bor på samma ort så är jag ju inte singel längre. Men lite kommentarer om vad ni skrivit:

Att bli fysisk med någon ny.
    Det är jätteskoj och kommer väldigt naturligt så oroa er inte! För mig var det första gången någonsinn med någon annan än min ex och jag var då 40+

Jag tror bara det är bra att dejta och ha sex i en mellanperiod mellan två förhållanden. Det hjälper till att komma över exet och gör att man sneglar mindre åt sidan när man kliver in i ett förhållande igen.

Jättebra att flytta!
    Jag har inte gjort det och det känns som något jag måste ta tag i. Bara lite logistikproblematik som hindrar mig. Barn, med eller utan den nya, var geografiskt...

Smilla00, gör vad som känns bra med ditt span, mår du bra blir du bara mer attraktiv för honom. Säg till när du vill vara själv, de flesta killar uppskattar att tjejen har egen vilja, klarar sig själv och inte är "klängig"

Ta tillfället att umgås mer med vänner, tag kontakt igen! Odla upp gamla fritidsintressen. Träna! Allt det får er att bli gladare själva och attraktivare utåt.

Lycka till!

• Smulan80

Good News: Tack!! Skönt att läsa om någon som varit här men som kommit vidare.
    Ja, det fysiska känns det som om jag är mest orolig för. Att inte våga ta steget från mitt ex till en ny. Men som du skriver så kommer det väl naturligt.

• smilla00

Good News: Tack för alla goda råd! Jo jag tror nog det kommer automatiskt också, kändes bra reda i går när vi träffades en andra gång! Då kände jag att det nog inte skulle bli allt för svårt med det fysiska!

Tjejer, man kommer komma i svackor från och till under en längre tid! Som sagt, jag har varit singel i 10 månader nu, med mkt strul med mitt ex, och först för 2 veckor sedan kunde jag helt plötsligt släppa det som varit!

Smulan: det är inte så lustigt med andra ord att du inte känner dig redo än! jag försökte dejta efter 2 månader, men det kändes tokfel! Men nu är jag redo!

Cia80: kanon att flytta! Då är det lättare att börja om, när inget påminner om det som en gång varit! jag förknippar min lägenhet med mitt ex eftersom det var denna jag flyttade till när vi separerade... letar lägenhet för att helt bryta det som varit (även om jag och exet är vänner i dag)

• Ladyelone

HEJSAN ALLA SINGELPINGLOR!!
    Hoppas att ni mår bra allihop, för att det gör jag !!
    Bamsekramar

• mjukisvicki

hello alla!!!

vill med träffa någon!!!! har nog aldrig känt mig mer mogen för det.. men men.. det kommer väl kanske!

hur mår ni annars då?

Svar på tråden För oss singlar!