Smulan: i början var jag rädd att mitt ex skulle vilja ha mig tillbaka och jag tror fortfarande att han tycker om mig... fast han inte säger det rätt ut så märks det. Men jag tror faktiskt han är rätt glad att jag gått vidare för då kan han också göra det! jag tror att vi båda insett att hur mkt vi än tycker om varandra så är vi inte gjorda för varandra! Vi är för olika helt enkelt! Men visst är det en del av min tvekan till den nya... Kommer han att vilja ha mig tillbaka???
Men då tänker jag bara att min nya kan ge mig det jag vill ha mer än mitt ex... så även om jag fortfarande tycker om mitt ex så måste jag inse att vi inte kan vara tillsammans och ge min nya en chans.
Jag har lärt mig att man inte kan leva i det förflutna! Det som en gång var kommer aldrig tillbaka. Mitt ex sa till mig i går att man aldrig vet vad som händer i en framtid, när vi pratade om i fall han ville vara tillsammans med mig igen! Nä man vet aldrig vad som händer... därför är det bäst att leva i nuet! Framtiden och det förflutna kan man inte göra något åt!
Visst, ditt ex kanske kommer på att han vill ha dig tillbaka den dagen du går vidare, men det är hans förlust då! Kommer han inte på det innan så är det inget att ha! Det finna massor av fina killar där ute som vill ha oss singlar!! Leta reda på dem i stället, de är villiga att göra allt för oss!