• Smulan80

För oss singlar!

Som nybliven singel behöver jag känna att jag inte är ensam där ute om att vara det.
    Så jag startar en tråd för oss som är singlar här på FL. Finns ju så många trådar för de som väntar barn osv. Så nu är det dags att vi också får en tråd

Hoppas att jag inte blir ensam här bara

• Svar på tråden För oss singlar!
  • smilla00

Smulan: klart du kommer komma över honom men det är tungt! Det har inte gått så lång tid! Ta den tiden som du behöver!

Jag har ju träffat världens bästa kille, men helgen har ändå varit tung för mig med! Jag har börjat tvivla! Han gör alla de sakerna som jag önskade att mitt ex hade gjort, ändå så tvivlar jag på honom! Mitt ex kläckte ur sig en massa lustiga saker i går om att JAG ville ha tillbaka HONOM och att min nya bara vara något som jag hade tills jag fick tillbaka mitt ex??!! Jag blev asförbannad på mitt ex!!!

Samtidigt så har det fått mig att tänka. Sovit dåligt hela natten! Jag vet ju att jag inte kommer få det bra tillsammans med mitt ex och att min nya antagligen kommer göra allt för mig. Samtidigt så kan inte jag släppa den där "dåren". Känns jobbigt...

Smulan: som sagt... det går upp och ner och det kommer det göra länge... det är som sagt 10 månader sedan vi bröt och jag tvivlar och bryter fortfarande ihop!!
    Det kommer lösa sig för oss båda till slut!
    KRam på dig!

• Smulan80

smilla00: Ja, jag måste nog ha tålamod. Men jag hatar att må så här!
    Men som du säger, jag vet ju också att jag inte skulle få det bra med mitt ex. Men vi har ju gått igenom så mycket så det är ju inte bara att gå vidare hur lätt som helst.
    Jag hoppas bara att jag någon gång kommer våga gå in i ett nytt förhållande.

Är du rädd för att ditt ex vill ha tillbaka dig? det är (var) nämligen jag. Jag är livrädd för att jag ska gå vidare och så helt plötsligt vill han ha tillbaka mig. Då skulle allt rasa igen.
    Men nu är jag 99,9% säker på att han inte kommer komma tillbaka. Han träffar ju fortfarande den nya tjejen. Så jag måste försöka gå vidare. Tror inte att han skulle våga komma tillbaka heller om han märker att jag gått vidare.

Ge den nya killen en chans iallafall. Det är nog inte så konstigt att du känner dig osäker. Ett uppbrott sätter ju sina spår. Och ganska djupa också.

Men han låter ju som en toppenkille!!
    Vill också ha en sån!!

Kram

• Griggan

Ha ha! Jag läser för oss SNIGLAR varje gång jag läser denna rubrik :P

• smilla00

Smulan: i början var jag rädd att mitt ex skulle vilja ha mig tillbaka och jag tror fortfarande att han tycker om mig... fast han inte säger det rätt ut så märks det. Men jag tror faktiskt han är rätt glad att jag gått vidare för då kan han också göra det! jag tror att vi båda insett att hur mkt vi än tycker om varandra så är vi inte gjorda för varandra! Vi är för olika helt enkelt! Men visst är det en del av min tvekan till den nya... Kommer han att vilja ha mig tillbaka???

Men då tänker jag bara att min nya kan ge mig det jag vill ha mer än mitt ex... så även om jag fortfarande tycker om mitt ex så måste jag inse att vi inte kan vara tillsammans och ge min nya en chans.

Jag har lärt mig att man inte kan leva i det förflutna! Det som en gång var kommer aldrig tillbaka. Mitt ex sa till mig i går att man aldrig vet vad som händer i en framtid, när vi pratade om i fall han ville vara tillsammans med mig igen! Nä man vet aldrig vad som händer... därför är det bäst att leva i nuet! Framtiden och det förflutna kan man inte göra något åt!

Visst, ditt ex kanske kommer på att han vill ha dig tillbaka den dagen du går vidare, men det är hans förlust då! Kommer han inte på det innan så är det inget att ha! Det finna massor av fina killar där ute som vill ha oss singlar!! Leta reda på dem i stället, de är villiga att göra allt för oss!

• Ramunda

Så, nu var det ett faktum.... Vi ska separera....

• Smulan80

smilla: nu känns det bättre. För nu vet jag att han inte kommer komma tillbaka. Då känns det som om jag kan gå vidare. Tänker ju inte sitta och tråna efter nån som inte vill ha mig. Jobbigt bara att humöret går upp och ner hela tiden.
    Men det känns som om jag hela tiden behöver bekräftelse på att det inte kommer bli vi. Då känns det lättare. Skumt! Så innerst inne vill ju inte jag ha honom heller. Annars skulle jag ju inte känna mig lättad när jag kommer på att han inte vill ha mig.

Ramunda: vad tråkigt! Men du är sååå välkommen hit
    Här får man beklaga sig hur mycket man vill

Nu ska jag åka hem och mysa framför tv:n

Kram på er underbara singlar!!!

• smilla00

smulan: jag tror att problemet oftast inte är att man vill ha personen i fråga tillbaka (i allafall inte i ditt och mitt fall...) men att man känner sig lite åsidosatt när man inte är nr 1 för den personen längre! den dagen mitt ex träffar någon ny så kommer jag känna mig ledsen och lite deppig, även om jag har en ny då... för att då börjar man undra "vad är det för fel på mig?" "vad har hon som inte jag har?" även om jag inte vill ha honom heller!!! Det är sjukt hur man fungerar! men det är väl egot som talar tror jag!!

Jag vet att mitt ex ALDRIG kommer kunna göra mig lycklig och det har jag egentligen vetat i 2-3 år... fast det bara varit slut i knappt 1 år... men jag VILLE så gärna att det skulle funka!

Jag tror bara man får förklara för sitt ego att det finns någon som är bättre för en själv där ute och det finns någon som passar ditt ex bättre än vad du gör och det har INGET med dig att göra!!!

Ramunda: välkommen hit!!

• Ramunda

Smulan80:::

Tack, jo det var ett naturligt beslut...

smilla00:::

Tackar....

• vackrastarflow

jag ringde och lamnade ett meddelande for mer an en timme sen... jag sa att jag ville ta en fika ikvall. varfor ringer han inte tillbaka? och kan jag ringa igen senare eller ar det for mycket?

argh

• Smulan80

vackrastarflow: hur går det för dig? hörde han av sig?

smilla: Ja, det är nog så. Man vill inte acceptera att man blivit brädad av en annan tjej. Jag tänker också så, vad har hon som inte jag har? vad gör hon annorlunda? Grejen är den att mitt ex är livrädd för att binda sig. Hade han fått bestämma helt så hade vi säkert aldrig ens flyttat ihop. Han vill kunna gå och komma när han vill. Men vem vill ha ett sånt förhållande jämt? Men nu när han har ett nytt förhållande så ställer man ju inga krav. Så nu får han ju den frihet han vill ha. Men en dag kommer ju hon också vilja gå vidare i förhållandet. Då är han ju i samma sits igen. Då är frågan om han är redo då, eller om han kommer dra då med? Jag tror absolut han kommer dra.
    Han sa från första början när vi blev tillsammans att han inte trodde på livslångt förhållande. Så han tror verkligen inte att man kan vara lycklig i ett förhållande. Det är så tragiskt tycker jag!
    När det precis tagit slut mellan oss pratade jag med hans pappa. Då sa han att ja men det finns ju inte så många lyckliga förhållanden. Så vad har då exet fått för bild hemifrån?? Tycker synd om honom faktiskt. Så därför tror jag att han kommer dra även i nästa förhållande.
    Fattade ni nåt av mitt svammel?

Nåja, idag känns det bättre iallafall.

Kram på er!!

Svar på tråden För oss singlar!