Nä, inte östra Sverige tyvärr. Men jag vet att de såldes på Mamarazzi som jag tror låg där i krokarna?
Ja, jag har kört den i vinterväglag och eftersom hjulen är låsbara har det inte varit några bekymmer alls. Dock är den ju inte fullt lika bra i slask och mycket snö som icke-luftfyllda däck är men det har ju just med däcken att göra, inte själva vagnen. Vi har aldrig behövt klaga på storleken på vagnen i hopfällt läge men det är vår enda vagn så jag har aldrig riktigt jämfört med någon annan. Suffletten i sittdelen funkar men jag kan ibland tycka att den borde gå lite längre fram. En kompis med mig, som också har en mutsy, köpte en liten förlängare, typ en extraskärm mot solen, av den anledningen. Inget inbyggt myggnät. Tittlucka finns men jag har aldrig förstått funktionen på den, dels för att vår dotter fortfarande är vänd mot oss och dels för att luckan är ordentligt fäst med kardborreknäppning. Om man vill kika till barnet som sitter framåtvänd och sover så lär man garanterat väcka ungen om man börjar fippla med luckan. Det är bra mycket mer effektivt att ta ett steg åt nordväst/ost och kolla till barnet istället. Det är en riktigt bra cityvagn tycker jag, har funkat utmärkt i stadsmiljö med trottoarer, spårvagnar och bussar.