• Stormis

Mutsy del 9

Babbeltråd för Mutsyintresserade. Välkommen att ställa en fråga eller utbyta erfarenheter. Titta gärna i FAQ-tråden innan du ställer en fråga så kanske du hittar ditt svar direkt. Välkommen

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html
    Del 7: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32323403.html
    Del 8:www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829349.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m35829295.html
  • Svar på tråden Mutsy del 9
  • Labonina

Vi går i funderingar över en Mutsy Slider, men läste att bädddmåttet är 75cm långt.
    Till vilken ålder innebär det att man kan använda den då?
    Någon som har upplevt att det är för litet?
    Tacksam för kommentarer.

• lajos

Ni här verkar veta det mesta om Mutsy ;)

Jag tycker att Mutsy 4Rider är sååå snygg. Men undrar lite om den och hoppas på svar här.

Vad är det för handtag på? Är det ett "vippbart" handtag eller inte?
    Är det ergonomisk sittdel eller "vanlig"?
    Funkar det att ha en mjuklift i eller måste man ha separat liggdel?
    Är hjulen lätta att spärra så de inte snurrar?
    Bra broms?

Tacksam för svar!

• Dalkulla74

Hej, skakar liv i den här tråden då jag hoppas på lite hjälp med att hitta ett bra nylonregnskydd .

Jag har en Mutsy 4R,  nu med sittdelen vänd mot mig. Jag köpe med genomskinliga lyxregnskyddet i plast men det är ju så rackarns skrymmande att ta med sig så man får inte plats med så mycket mera i korgen under. Därför vill jag ha ett regnskydd i nylon istället.

Jag fick tipset om att Tulsa skulle ha ett som fungerar bra till Mutsyn men när jag stod där i butiken så fanns det bara ett för liggvagn och ett som jag hade till min Emmaljunga scooter (framåtvänd liten sittvagn) och blev osäker. Finns det fler Tulsa-modeller eller har ni kanske tips på något annat märke på regnskydd som passar min vagn bra ?

• mostermaggan

Jag har ett standard regnskydd från Ullared till min mutsy 4 Rider, det har funkat till både ligg och sittdelen.

• Dalkulla74
    monstermaggan: Tack för snabbt svar Då gissar jag att omvänt i Tulsatermer så borde det vara liggregnskyddet som passar 4R bäst och inte det för framåtvända sittvagnar. Ullared ligger lite för långt bort för mig så där kan jag tyvärr inte handla mitt.

Någon mer som har tips?
  • Dalkulla74

Nu har jag surfat runt lite och hittat att Kronan även gör egna regnskydd, då finns det  i rött som vagnen . Någon här som provat ett sådan skydd för 4R sittdel?

www.kronan.com/TradePoint/Item_View&category=50,521&menuS=Barnvagn

• Jossi

Gör ett försök att blåsa liv i tråden.
    Ska byta vagn då jag tröttnat på min Teutonia Spirit S3 och istället vill ha en liten, smidig vagn med svängbara framhjul (4 hjul). Tycker Mutsy verkar bra men hittar inte så mycket info om dem.
    Vilken kan ni rekomendera? Var kan man köpa dem billigast? Nätet från utlandet? Länka gärna.  

• Jossi

En fråga till: Vad är det för skillnad på Single Spoke och Lightversionen?

• Zirup

Single Spoke har med hjulen att göra, de har bara en enda eker. Light är lättviktaren. Jag har haft Mutsy 4-rider (Single spoke next) i snart två år men måste nu tyvärr sälja den till förmån för en syskonvagn. Har försökt att klara oss med Mutsyn och bärsjal nu i ett par månader men det är för tungt tyvärr. Det gör mig faktiskt lite ledsen i ögat för jag har kommit så himla bra överens med mutsyn, det var verkligen ett bra köp.

Var bor du, Jussi? Se om du kan hitta någon som är återförsäljare eller någon som äger en Mutsy som du kan komma hem till och provköra för att se om det kan vara något för dig. Bor du i Göteborg eller i närheten så kan du testa vår.

• Jossi

Ni ska inte till Kolmårdens djurpark eller förbi Norrköpingstrakterna något i sommar då? I så fall är jag spekulant.
    Hur har du upplevt den i vinterväglag? Som jag förstått är det bland de minsta vagnarna som går att få (ihopfällt läge), tycker du att den har varit liten att fälla ihop? Hur är suffletten i sittdelen? Finns det inbyggt myggnät? Tittlucka? Hur har du upplevt stabiliteten när du exempelvis kört upp/ner på trottoarkanter? Många frågor..

Svar på tråden Mutsy del 9