• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 20:35:49 följande:
    Jag tror att enda sättet för mig så att jag inte tröttnar är genom att tatuera in något abstrakt. Sådana motiv går ju att tolka på så många olika sätt eftersom de inte har ett tydligt uttryck som ska spegla något speciellt. Tycker att svartvita, enkla och grafiska tatueringar många gånger är jäkligt snyggt. Piercings är ju svårt att variera sig inom och på det sättet få personliga. De blir lätt uttryckslösa på kroppen och därför tog jag bort mina. Sedan lär det inte vara så skönt att vara förälder om barnet får tag i ens piercing. Aj!
    Ja,då har du ju hittat din grej Jag tycer överlag att många tatueringar är skittrista och fula
    Särskilt motiv som är "vanligt" och som man ser på var och varannan svensson,blommor,delfiner,kinatecken,tribaler,stjärnor osv,dock är ju huvudsaken att personen som bär tatueringen är nöjd och tycker om motivet
    Färg har jag väldigt svårt för,speciellt om man har mycket,blir lätt plottrigt enligt mig.Föredrar black and grey helt klart.

Min sambo hade sin piercing kvar i bröstvårtan när vår son föddes,han fick ett riktigt bra tag om den en gång och efter det så tog även han ut sin
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 20:43:26 följande:
    Ja,då har du ju hittat din grej Jag tycer överlag att många tatueringar är skittrista och fula Särskilt motiv som är "vanligt" och som man ser på var och varannan svensson,blommor,delfiner,kinatecken,tribaler,stjä rnor osv,dock är ju huvudsaken att personen som bär tatueringen är nöjd och tycker om motivet Färg har jag väldigt svårt för,speciellt om man har mycket,blir lätt plottrigt enligt mig.Föredrar black and grey helt klart. Min sambo hade sin piercing kvar i bröstvårtan när vår son föddes,han fick ett riktigt bra tag om den en gång och efter det så tog även han ut sin
    Ja tänka sig, det verkar som om jag har kommit fram till hur jag vill bli tatuerad. Då var det bara pengarna då.{#lang_emotions_smile} Det är även sällsynt att jag ser någon snygg tatuering eftersom det inte verkar vara lika vanligt med abstrakta svartvita sådana. Det blir lätt en känsla av en vandrande reklampelare med dessa tatueringar som du bland annat nämner. Men som sagt, det viktigaste är ju självklart att den som bär dessa inbrända bilder är nöjd. Precis som du skriver så tenderar mycket färg att ge ett plottrigt intryck och jag antar att dessa måste vara dyrare att få gjorda också? Så med svartvitt kanske man då också kan få det lite billigare. {#lang_emotions_smile}

Jag kan riktigt känna hur ont det måste ha gjort för din sambo, i bröstvårtan av allting.
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 21:10:15 följande:
    Ja tänka sig, det verkar som om jag har kommit fram till hur jag vill bli tatuerad. Då var det bara pengarna då. Det är även sällsynt att jag ser någon snygg tatuering eftersom det inte verkar vara lika vanligt med abstrakta svartvita sådana. Det blir lätt en känsla av en vandrande reklampelare med dessa tatueringar som du bland annat nämner. Men som sagt, det viktigaste är ju självklart att den som bär dessa inbrända bilder är nöjd. Precis som du skriver så tenderar mycket färg att ge ett plottrigt intryck och jag antar att dessa måste vara dyrare att få gjorda också? Så med svartvitt kanske man då också kan få det lite billigare. Jag kan riktigt känna hur ont det måste ha gjort för din sambo, i bröstvårtan av allting.
    Han skrek som ett litet barn

Hmmm,har faktiskt aldrig tänkt på det, angående om färg skulle kosta mer än svart men det tror jag inte,ska fråga min tatuerare nästa gång

Du får börja spara
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 21:13:45 följande:
    Han skrek som ett litet barn Hmmm,har faktiskt aldrig tänkt på det, angående om färg skulle kosta mer än svart men det tror jag inte,ska fråga min tatuerare nästa gång Du får börja spara
    Vid sådana tillfällen är det rätt tillfälle att ta fram barnet inom sig. {#lang_emotions_smile}

Så bra, skulle vara intressant att veta hur det ligger till med kostnaden med färg respektive svartvitt. Det kanske bygger på helt andra saker.

Precis, det blir till att spara, eller så får jag göra en mikroskopiskt liten en. Om inte annat så lär det ju bli originellt. {#lang_emotions_wink}
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 21:50:16 följande:
    Vid sådana tillfällen är det rätt tillfälle att ta fram barnet inom sig. Så bra, skulle vara intressant att veta hur det ligger till med kostnaden med färg respektive svartvitt. Det kanske bygger på helt andra saker.Precis, det blir till att spara, eller så får jag göra en mikroskopiskt liten en. Om inte annat så lär det ju bli originellt.
    Överlag så har tatuerare ett "minibelopp" som brukar ligga kring 500.Det är väl ungefär vad materialet kostar,sen ska det ju skattas och sen ska de väl helst tjäna en liten peng på det
    Annars brukar de ha timpeng,runt 1000-1500 kr timmen och beror väl även på hur detaljerad motivet är

Har ju bara en i färg och lär väl så förbli,sambon har inte en enda i färg så har inte alls tänkt på det

Kan ju sätta den på en kroppsyta som är liten,typ en tå eller något
  • Viking och Loke

ska göra de sista på min svanktatuering i morgon kl19 =)
    ska skugga stjärnorna men har inte bestämt än om skuggan ska vara runt de jag tönkt förs eller om jag ska skugga dom inuti? hm...

finns bilder i mitt galleri om ni vill kika...

Jag och sambon har deal med tatueraren att betala 1500 per sittning vad vi än gör och tid oxå... =)

nästa projekt blir att fixa till den på armen gillar den men tycker den är något liten...

• Fam Eklund

Hej!
    Jag har en tattuering på min vänstra axel och det är en väldigt bra bild på mitt stjärntecken i svartvitt, ingen har exakt likadan som jag för den är speciell gjord.
    Men sen vill jag ha två till och dom ska vara i färg och den ena är det ingen som jag vet eller har sett som har så det blir bra. Jag vill ha något eget motiv och som är jag.
    Jag har även en percing i högra näsvinge, en liten pärla där. Har haft i naveln men det har växt igen så det syns inte. Jag vill även ha en percing i vänstra ögonbryn, nån vet om det gör ont? vad det kostar? och vart i närheten av Piteå man kan göra det? Måste man beställa tid för det?

Mvh Fru.Eklund i Fam.Eklund

• Viking och Loke
    Fam Eklund skrev 2009-03-10 22:08:41 följande:
    Hej! Jag har en tattuering på min vänstra axel och det är en väldigt bra bild på mitt stjärntecken i svartvitt, ingen har exakt likadan som jag för den är speciell gjord. Men sen vill jag ha två till och dom ska vara i färg och den ena är det ingen som jag vet eller har sett som har så det blir bra. Jag vill ha något eget motiv och som är jag. Jag har även en percing i högra näsvinge, en liten pärla där. Har haft i naveln men det har växt igen så det syns inte. Jag vill även ha en percing i vänstra ögonbryn, nån vet om det gör ont? vad det kostar? och vart i närheten av Piteå man kan göra det? Måste man beställa tid för det? Mvh Fru.Eklund i Fam.Eklund
    jo klart man vill att de ska va lite egna...
    Den jag gör nu i svanken och sidorna hade jag med en bild och sen gjorde tatueraren om den så som jag ville ha den sen rivs bilden så kommer bara va jag som har just den =)
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 21:56:43 följande:
    Överlag så har tatuerare ett "minibelopp" som brukar ligga kring 500.Det är väl ungefär vad materialet kostar,sen ska det ju skattas och sen ska de väl helst tjäna en liten peng på det Annars brukar de ha timpeng,runt 1000-1500 kr timmen och beror väl även på hur detaljerad motivet är Har ju bara en i färg och lär väl så förbli,sambon har inte en enda i färg så har inte alls tänkt på det Kan ju sätta den på en kroppsyta som är liten,typ en tå eller något
    Nämen vad bra, då har jag fått en hel del användbara siffror att utgå ifrån, tack för det.{#lang_emotions_smile}

Med den nya informationen så lär det nog bli en tå, troligen lilltån. {#lang_emotions_laughing} Men vem vet, det kanske blir riktigt häftigt.
Svar på tråden Piercing & tattoo tråd