• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Mysaaan

Har lite frågor! Någon som tatuerat över revbenen under bröstet? Hur ont gör det där egentligen? Är såå sugen på en tatoo där, men känner på mej att det kommer at göra super ont!?

• Mysaaan

Nu kommer jag igen i denna tråd, hoppas att det är någon som kan svara! Ska man vänta med att tatuera sej om man ammar eller kan man göra det ändå?

• sstl

Oooo vilken trevlig tråd, tror jag boar in mig här .

Jag har tid för min nästa tatto i september, gudars vad jag längtar.
    Har ju varit gravid i nästan 3 år sammanlaggt så har ju inte hunnit med nån
    gaddning där emmellan *suck*.
    Så nu har jag massa tattoo och piercings planer på g
    I september blir det en koifisk på vaden, så fint skre bli.

Dexter 07-03-01, Trix 08-03-14, Bebis 09-03-?21?
  • nocode

Har själv varit piercad på tre ställen (överläppen, underläppen och ögonbrynet) men har aldrig varit intresserad av att tatuera mig. Börjar däremot smått att tänka i dessa banor och funderar då på att tatuera mig på halsen, eller som så många andra, på insidan av armen. Frågan är väl mest hur det kommer att se ut när huden blir äldre och inte har samma släthet?

• Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 10:52:08 följande:
    Har själv varit piercad på tre ställen (överläppen, underläppen och ögonbrynet) men har aldrig varit intresserad av att tatuera mig. Börjar däremot smått att tänka i dessa banor och funderar då på att tatuera mig på halsen, eller som så många andra, på insidan av armen. Frågan är väl mest hur det kommer att se ut när huden blir äldre och inte har samma släthet?
    Alla blir vi ju äldre och rynkiga?
    Det är absolut inget jag tänker på nu,jag tatuerar mig för att jag vill vara fin just nu,gammal kommer jag bli som alla andra men hellre rynkig och tatuerad än bara rynkig
  • Morbid angel

Mysaaan.
    Jag har inte gaddat revbenen än men det är ju ett relativt känsligt ställe där många tycker det har kännts
    Men det är helt klart värt det,sen sitter det ju där fr resten av livet

Under amning har man ju en del hormoner i kroppen vilket kan ställa till det med färgresultat osv men ser risken som liten.

• nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 10:55:13 följande:
    Alla blir vi ju äldre och rynkiga? Det är absolut inget jag tänker på nu,jag tatuerar mig för att jag vill vara fin just nu,gammal kommer jag bli som alla andra men hellre rynkig och tatuerad än bara rynkig
    Om inte annat så skulle det vara kul att se de tatueringar som föreställer någon vacker och sexig kvinna på en hud som har tappat sin elastitet. Motivet lär ha blivit annorlunda.{#lang_emotions_wink}
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 11:07:02 följande:
    Om inte annat så skulle det vara kul att se de tatueringar som föreställer någon vacker och sexig kvinna på en hud som har tappat sin elastitet. Motivet lär ha blivit annorlunda.
    Självklart!Det är väl lite det som är tjusningen med att åldras?
    Att man förändras,att kroppen förändras och det man en gång i tiden valt att sätta på sin kropp förändras?

Tror dock det är det sista jag tänker på när jag är gammal och ligger på långvården och inte kan torka mig i röven själv
  • Morbid angel

Undrar hur min sambo kommer se ut om 50 år,som en gammal pocketbok där sidorna blivit rynkiga

• nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 11:10:32 följande:
    Självklart!Det är väl lite det som är tjusningen med att åldras? Att man förändras,att kroppen förändras och det man en gång i tiden valt att sätta på sin kropp förändras? Tror dock det är det sista jag tänker på när jag är gammal och ligger på långvården och inte kan torka mig i röven själv
    Det håller jag helt med dig om när det gäller vid sådan hög ålder. {#lang_emotions_smile} Men vissa åldras snabbt på utsidan med de inre organen och kroppsfunktionerna fortfarande relativt friska. Men det är sak samma, man ska göra det som känns bra för en och sedan inte ångra sina val.
Svar på tråden Piercing & tattoo tråd