• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 11:21:47 följande:
    Det håller jag helt med dig om när det gäller vid sådan hög ålder. Men vissa åldras snabbt på utsidan med de inre organen och kroppsfunktionerna fortfarande relativt friska. Men det är sak samma, man ska göra det som känns bra för en och sedan inte ångra sina val.
    Näää,kommer inte jag göra
    Nej,men jag är inte rädd för att åldras och att förändras kroppsligt.Tror man mår bäst om man försöker leva i nuet och inte tänker så mycket på framtiden,allra minst när det handlar om tatueringar

Men i jämförelse med många andra ser jag nog inte tatueringar som en särskilt stor grej.
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 11:29:13 följande:
    Näää,kommer inte jag göra Nej,men jag är inte rädd för att åldras och att förändras kroppsligt.Tror man mår bäst om man försöker leva i nuet och inte tänker så mycket på framtiden,allra minst när det handlar om tatueringar Men i jämförelse med många andra ser jag nog inte tatueringar som en särskilt stor grej.
    Håller med när det gäller ofarliga ting som tatueringar och piercing, för det ger ju inga farliga konsekvenser om man senare skulle ångra sig. Det är väl till att ha balans som i allting i livet, att varken hämmas så att livet blir torftigt eller att skapa smärtsamma konsekvenser. Men gäller det som sagt utseendet är det egentligen rätt skit samma. {#lang_emotions_smile}
  • Skillnad
    Svar på #81
    Mysaaan skrev 2009-03-10 08:54:10 följande:
    Har lite frågor! Någon som tatuerat över revbenen under bröstet? Hur ont gör det där egentligen? Är såå sugen på en tatoo där, men känner på mej att det kommer at göra super ont!?
    Jag har tatuerat revbenen, och kan säga att det gör svinigt ont. Men man är tuffare än man tror! Jag satt sex timmar i en sittning i sträck, och gjorde den, sista halvtimmen hade kroppen fått kämpa mot smärtan så länge att jag var en hårsmån från att svimma ett flertal gånger men nu borde jag inte avskräcka dig här. Klart det gör ont, men man fixar det garanterat! Blir nästan meditativt när man sitter där, och så distraherar man sig ju med att prata med tatueraren eller lyssna på musik och så.
    Vad har du tänkt göra?
  • Mysaaan

Morbid -

Jo, har förstått att det är känsligt, men liksom man tänker att tänk om det gör så ont så att man inte fixar det när man väl är där, men å andra sidan är det något man verkligen vill så.... Hmm, har ju tänkt göra en bara i svart färg och jag ammar bara morgon, kväll, natt, men får väl ta upp det med tatueraren...

• Mysaaan

Skillnad -

Njae, avskräckt blir jag inte, men det är ju så svårt att få en uppfattning om HUR ont det gör, vissa säger det gör ont att föda barn jag däremot tycker inte det gjorde så ont utan mer obehagligt...så ja, man lär väl överleva iallafall!

Jag har tänkt tatuera in något som har med dottern att göra, men jag är inte färdig med hur jag ska ha det ännu... får nog pratar med tatueraren och få lite förslag av någon som kan rita

• Lilou

oooh harlig trad

idag har jag 7 tatueringar...imorgon, vem vet
    nej men allvarligt talat, jag har tre tatueringar pa G

finns bilder i mitt galleri om nagon ar nyfiken

• Innna

Älskar denna tråd.

Jag har massa tattueringar, vet inte riktigt hur man ska räkna.

Hel sleeve på höger armen, från hadleden och upp till axeln, den borde väl räknas som en va =)

vänster insida underarmen, både höger och vänster vad

Två piercingar i tungan, en i underläppen, 10 mm töjningar i öronen

=)

• nocode

Funderar vidare om det inte är lätt att man till slut tröttnar på sin/sina tatueringar? Visst finns det mycket hud att pryda för den med pengar att spendera. Men det är väl långt ifrån alla som vill vara övertäckt med färg på kroppen. Själv vill jag i alla fall ha variation och högst ha någon enstaka tatuering om ingen alls. Piercing har jag tröttnat på.

• Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 19:26:33 följande:
    Funderar vidare om det inte är lätt att man till slut tröttnar på sin/sina tatueringar? Visst finns det mycket hud att pryda för den med pengar att spendera. Men det är väl långt ifrån alla som vill vara övertäckt med färg på kroppen. Själv vill jag i alla fall ha variation och högst ha någon enstaka tatuering om ingen alls. Piercing har jag tröttnat på.
    Klart man kan tröttna på motivet som med allt annat,är väl främst därför man nog inte ska börja för tidigt,verkligen tänka över saken samt kanske helst ha någon "mening" med tatueringen.

Som jag sa tidigare så är tatueringar för mig ingen stor grej,hade jag börjat senare i livet så hade jag absolut valt andra motiv,iallafall mina två första men det finns ju cover up

Själv tänker jag knappt på att jag är tatuerad,de har blivit en del av mig och min kropp och gillar att se förändringen och något nytt på kroppen,mycket av min fritid går åt att fundera ut och utveckla nya tatieringsmotiv Är rädd att jag inte har tillräckligt med hud för att få plats med allt jag vill har

Piercings tröttnade jag på för länge sedan,haft en del men är absolut inte min grej.
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 19:58:30 följande:
    Klart man kan tröttna på motivet som med allt annat,är väl främst därför man nog inte ska börja för tidigt,verkligen tänka över saken samt kanske helst ha någon "mening" med tatueringen. Som jag sa tidigare så är tatueringar för mig ingen stor grej,hade jag börjat senare i livet så hade jag absolut valt andra motiv,iallafall mina två första men det finns ju cover up Själv tänker jag knappt på att jag är tatuerad,de har blivit en del av mig och min kropp och gillar att se förändringen och något nytt på kroppen,mycket av min fritid går åt att fundera ut och utveckla nya tatieringsmotiv Är rädd att jag inte har tillräckligt med hud för att få plats med allt jag vill har Piercings tröttnade jag på för länge sedan,haft en del men är absolut inte min grej.
    Jag tror att enda sättet för mig så att jag inte tröttnar är genom att tatuera in något abstrakt. Sådana motiv går ju att tolka på så många olika sätt eftersom de inte har ett tydligt uttryck som ska spegla något speciellt. Tycker att svartvita, enkla och grafiska tatueringar många gånger är jäkligt snyggt. {#lang_emotions_smile}

Piercings är ju svårt att variera sig inom och på det sättet få personliga. De blir lätt uttryckslösa på kroppen och därför tog jag bort mina. Sedan lär det inte vara så skönt att vara förälder om barnet får tag i ens piercing. Aj!
Svar på tråden Piercing & tattoo tråd