• Juliii86

Piercing & tattoo tråd

Här kan vi snacka allt om piercing och tattoo.

Kanske har du funderingar om just detta ämne kan du ställa din fråga här. Själv har jag några funderinga om piercing.

Här kan vi hjälpas oss åt att besvara våra frågor.

Det är bara börja snacka

• Svar på tråden Piercing & tattoo tråd
  • nocode
    Fam Eklund skrev 2009-03-10 22:08:41 följande:
    Hej! Jag har en tattuering på min vänstra axel och det är en väldigt bra bild på mitt stjärntecken i svartvitt, ingen har exakt likadan som jag för den är speciell gjord. Men sen vill jag ha två till och dom ska vara i färg och den ena är det ingen som jag vet eller har sett som har så det blir bra. Jag vill ha något eget motiv och som är jag. Jag har även en percing i högra näsvinge, en liten pärla där. Har haft i naveln men det har växt igen så det syns inte. Jag vill även ha en percing i vänstra ögonbryn, nån vet om det gör ont? vad det kostar? och vart i närheten av Piteå man kan göra det? Måste man beställa tid för det? Mvh Fru.Eklund i Fam.Eklund
    På din undran angående piercing i ögonbrynet så gjorde jag en sådan för många år sedan och upplevde det inte som speciellt ont. Den kändes mer eller mindre detsamma som de övriga piercingarna jag gjorde i över- och underläpp. Det går ju så otroligt snabbt men samtidigt så har vi ju alla olika smärttrösklar.
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 22:20:21 följande:
    Nämen vad bra, då har jag fått en hel del användbara siffror att utgå ifrån, tack för det.Med den nya informationen så lär det nog bli en tå, troligen lilltån. Men vem vet, det kanske blir riktigt häftigt.
    Blir det en tatuering på lilltån så vill jag se bild

Jag tycker överlag det gör mer ont att pierca sig än att tatueras men ögonbrynet har jag inte för mig var så farligt heller,var några år sedan så minnet kan vara fel
  • Morbid angel

Viking och Loke skrev 2009-03-10 22:04:22 följande:

ska göra de sista på min svanktatuering i morgon kl19 =)ska skugga stjärnorna men har inte bestämt än om skuggan ska vara runt de jag tönkt förs eller om jag ska skugga dom inuti? hm...finns bilder i mitt galleri om ni vill kika...Jag och sambon har deal med tatueraren att betala 1500 per sittning vad vi än gör och tid oxå... =)nästa projekt blir att fixa till den på armen gillar den men tycker den är något liten...
    Ja,vi får också lite billigare
    Sambon gaddar sig minst en gång i månaden så tatueraren tjänar pengar på honom ändå
  • Viking och Loke
    Morbid angel skrev 2009-03-10 22:31:54 följande:
    Viking och Loke skrev 2009-03-10 22:04:22 följande: Ja,vi får också lite billigare Sambon gaddar sig minst en gång i månaden så tatueraren tjänar pengar på honom ändå
    Jo sambon har gjort hela sin aarmar där + lite till så jag fick samma pris =)
    men  i svanken och runt om kommer kosta 4500 färdig och de blir den i morgon =) har suttit ca 4 timmar hitills plus de i morgon sen vet jag inte om de blir gör billgt men man vet ju vad de kostar varje gån man går dit lixom
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 22:29:56 följande:
    Blir det en tatuering på lilltån så vill jag se bild Jag tycker överlag det gör mer ont att pierca sig än att tatueras men ögonbrynet har jag inte för mig var så farligt heller,var några år sedan så minnet kan vara fel
    Då säger vi så, bildbevis ska visas om någon av mina tår blir med tatuering. {#lang_emotions_laughing} Skulle själv i så fall vilja ha en uppförstoring av denna lilla miniatyrbild på tån så att jag kan ta del av det som faktiskt hade blivit inbränt.

Men när du skriver det så vill jag nog också minnas att det eventuellt gjorde lite mer ont i läppen än i ögonbrynet. Det är ju mer skört med munnens tunna slemhinna, så det borde kännas mer där.
  • Morbid angel
    nocode skrev 2009-03-10 22:41:11 följande:
    Då säger vi så, bildbevis ska visas om någon av mina tår blir med tatuering. Skulle själv i så fall vilja ha en uppförstoring av denna lilla miniatyrbild på tån så att jag kan ta del av det som faktiskt hade blivit inbränt. Men när du skriver det så vill jag nog också minnas att det eventuellt gjorde lite mer ont i läppen än i ögonbrynet. Det är ju mer skört med munnens tunna slemhinna, så det borde kännas mer där.
    Jag väntar otåligt

Ja,läppen tyckte jag gjorde skitont,han fick dessutom göra in nålen två ggr eftersom han råkade tappa den mitt upp i allt det jävla svinet
  • nocode
    Morbid angel skrev 2009-03-10 22:44:43 följande:
    Jag väntar otåligt Ja,läppen tyckte jag gjorde skitont,han fick dessutom göra in nålen två ggr eftersom han råkade tappa den mitt upp i allt det jävla svinet
    Vilken jäkla otur du hade, först gör det svinont och sedan behöva genomlida det i repris. Bara en sådan sak kan ju avskräcka en från att vilja ha mer piercings. {#lang_emotions_frown}Trots att jag inte är vän med nålar så var jag konstigt nog aldrig direkt nervös inför att göra hål i kroppen. Coolheten kanske lugnade ner mig. {#lang_emotions_laughing} Men det var desto mer opraktiskt när tröjan ville fastna i eller allt rinnande ville tränga sig igenom hålet i munnen. Kyssas var ju bara det en bedrift.
  • luzorsus

min bild i mitt galleri på NBC tog ca 7 h, kostade ca 6500 kr att göra, sambon har gjort med lite färg i, han betalade samma timpenning som jag.

• andeta

Ny i tråden.

Har en tatuering på höger arm. En liten men den syns iaf =)
    Det är min pappa och hans bästa vän som ritade den och pappa blev som galen och gjorde t-shirts med samma tryck och sen ritade han den även på våran båt. Så det var verkligen hans favorit symbol eller vad man ska säga. Sen blev han sjuk för några år sedan och tyvär så gick han bort =/ jag var bara 17 då. Efter några månader av sorg och skit så bestämde jag mig för att göra symbolen så att jag bar med mig pappa överallt. Sybolen är mitt efternamn. Jag och min bror och pappa hade lika och det är väl ett hyffsat ovanlgit efternamn. Ringquist. Det är en fin kvist med en ranka med några smålöv kring och en ring runt kvisten. Hur fin som helst.

Och det där med piercing, hihi. Jag hade en i läppen ganska nyligen. Och alla som säger att det INTE gör ont ljuger, det gör ont. Mer eller mindre. Tyvär så lossnade ploppen när jag sov och höll på att svälja staven. Så jag tog ur den och somnade om, men jag sak göra om hålet snart.

Så... Det var ganska långt. Sorry

• andeta

Ny i tråden.

Har en tatuering på höger arm. En liten men den syns iaf =)
    Det är min pappa och hans bästa vän som ritade den och pappa blev som galen och gjorde t-shirts med samma tryck och sen ritade han den även på våran båt. Så det var verkligen hans favorit symbol eller vad man ska säga. Sen blev han sjuk för några år sedan och tyvär så gick han bort =/ jag var bara 17 då. Efter några månader av sorg och skit så bestämde jag mig för att göra symbolen så att jag bar med mig pappa överallt. Sybolen är mitt efternamn. Jag och min bror och pappa hade lika och det är väl ett hyffsat ovanlgit efternamn. Ringquist. Det är en fin kvist med en ranka med några smålöv kring och en ring runt kvisten. Hur fin som helst.

Och det där med piercing, hihi. Jag hade en i läppen ganska nyligen. Och alla som säger att det INTE gör ont ljuger, det gör ont. Mer eller mindre. Tyvär så lossnade ploppen när jag sov och höll på att svälja staven. Så jag tog ur den och somnade om, men jag sak göra om hålet snart.

Så... Det var ganska långt. Sorry

Svar på tråden Piercing & tattoo tråd