• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Jen ny
    Såphia skrev 2009-03-24 21:42:06 följande:
    Skönt för dig, men jag ska minsann jobba dagen efter hemkomsten och gossen ska på sin första inskolningsdag på dagis!Idag låg ett sött vykort i brevlådan, till Vincent Malmqvist. Från dagis, som välkomnade honom till Myran! Så himla gulligt av de!
    Så sött! Fick faktiskt något liknande av Noahs dagis när han skulle börja. Stod vilken lärare han skulle ha och en gullig bild på Bamse. (Hans avdelning)
  • Brooks
    Skönt för dig, men jag ska minsann jobba dagen efter hemkomsten och gossen ska på sin första inskolningsdag på dagis! Idag låg ett sött vykort i brevlådan, till Vincent Malmqvist. Från dagis, som välkomnade honom till Myran! Så himla gulligt av de!
    Oh vad sött gjort! 
    Då känns det säkert lite bättre med att han snart ska börja?
    Jag undrar lite när vårt dagis ska höra av sig... Liv borde ju börja inskolningen om typ två veckor :-O
  • Jen ny
    Brooks skrev 2009-03-24 21:50:09 följande:
    Oh vad sött gjort!  Då känns det säkert lite bättre med att han snart ska börja? Jag undrar lite när vårt dagis ska höra av sig... Liv borde ju börja inskolningen om typ två veckor :-O
    Oj, kasnke de häör av sig snart? ELler kanske du skulle ringa?

Jag har inte fått svar angående Lillys plats än. Hoppas hoppas hon får plats på samma som Noah. Men med min otur...
  • Vildkorn
    Skönt för dig, men jag ska minsann jobba dagen efter hemkomsten och gossen ska på sin första inskolningsdag på dagis!Idag låg ett sött vykort i brevlådan, till Vincent Malmqvist. Från dagis, som välkomnade honom till Myran! Så himla gulligt av de!
    Åhh så jag saknar att skicka såna kort till "nya" barn. Vi gör inte det på mitt jobb tyvärr.

Kan inte låta bli att fnissa lite. Undrar hur många förskolor/avdelningar det finns som heter Myran, Bamse eller Grottan?
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • högbergarna
    Vildkorn skrev 2009-03-24 22:06:04 följande:
    Åhh så jag saknar att skicka såna kort till "nya" barn. Vi gör inte det på mitt jobb tyvärr.Kan inte låta bli att fnissa lite. Undrar hur många förskolor/avdelningar det finns som heter Myran, Bamse eller Grottan?
    Det sistnämda lät ju lite snuskigt! ;)

Nu e det dags för ett stort glas iskallt vatten o sedan sängen!

KRAM KRAM på er!
  • Såphia

Men bättre det än de nya namnen på avdelningarna. Småkryp 1 och 2. Hallå, liksom. Nä, bra att de fortfarande använder sina "gamla" namn Myran och Nyckelpigan. Det gillar nog barnen bättre än att vara en etta eller tvåa.

Grottan för mig är en porrklubb. Finns i malmö. Alltså porrklubben Grottan.

• Jen ny
    Vildkorn skrev 2009-03-24 22:06:04 följande:
    Åhh så jag saknar att skicka såna kort till "nya" barn. Vi gör inte det på mitt jobb tyvärr.Kan inte låta bli att fnissa lite. Undrar hur många förskolor/avdelningar det finns som heter Myran, Bamse eller Grottan?
    Haha, precis. Söta namn ju. Bamse och skalman heter de på Noahs dagis.
    Sedan finns det en "specialavdelning" för de med språksvårigheter som heter munspelet...
  • Vildkorn
    Såphia skrev 2009-03-24 22:11:06 följande:
    Men bättre det än de nya namnen på avdelningarna. Småkryp 1 och 2. Hallå, liksom. Nä, bra att de fortfarande använder sina "gamla" namn Myran och Nyckelpigan. Det gillar nog barnen bättre än att vara en etta eller tvåa. Grottan för mig är en porrklubb. Finns i malmö. Alltså porrklubben Grottan.
    På alla olika förskolor jag jobbat på så har iaf tre av alla avdelningar hetat Myran.
    Enya ska gå på Grottan *fnissar lite*
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Vildkorn
    Jen ny skrev 2009-03-24 22:11:34 följande:
    Haha, precis. Söta namn ju. Bamse och skalman heter de på Noahs dagis.Sedan finns det en "specialavdelning" för de med språksvårigheter som heter munspelet...
    Det var ju lite taskigt att döpa avdelningen till munspelet om de har språksvårigheter. Är ju inte det enklaste att uttala. Förstår ju varför den heter det, men ändå...
    ♥ Älskade Skruttan ♥
Svar på tråden Trådträff Mars 09