• Svar på tråden Trådträff Mars 09
  • Vildkorn
    Brooks skrev 2009-03-24 21:50:09 följande:
    Oh vad sött gjort!  Då känns det säkert lite bättre med att han snart ska börja? Jag undrar lite när vårt dagis ska höra av sig... Liv borde ju börja inskolningen om typ två veckor :-O
    Du borde nog ringa dig i morgon och kolla? Kan ju vara bra att veta själv så man hinner förbereda sig mentalt.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Kicko

SoF reiseleitern här
    Vidlkorn har full koll på våra tågtider men de gick 21 min tidigare!!!

Vildkorn skrev 2009-03-24 17:53:25 följande:
    Jag som inte ska åka vill minnas något om att det inte var säkert att alla tåg åkte förbi Lund pga något bygge.Och efter en snabb titt på sj's hemsida så går tåget från malmö 16.17 om det är ett InterCity-tåg ni ska åka med.Det där med försening, var inte det tvärtom - att det skulle gå tidigare?Ähh... Kicko har koll i vanlig ordning.
    Såphia skrev 2009-03-24 19:29:31 följande:
    16:32 Lund C - 21:44 Stockholm C SJ, InterCity, 204Så står det på SJs hemsida ang vår tur. Alltså borde väl jag kunna stiga på i Lund. Iofs står det inget alls om tidsändringen heller. Får väl ringa dit om inte Kicko har mer info.
    Den enda info jag har är det de sa i meddelandet att man kan få mer info på SJ:s hemsida under trafikinformation. (har inte själv kollat där)
    Såphia skrev 2009-03-24 21:42:06 följande:
    Skönt för dig, men jag ska minsann jobba dagen efter hemkomsten och gossen ska på sin första inskolningsdag på dagis!Idag låg ett sött vykort i brevlådan, till Vincent Malmqvist. Från dagis, som välkomnade honom till Myran! Så himla gulligt av de!
    Gud vad gulligt. en liten chest som gör så mycket

Jag har lagt en "kvällstur" vilket från och med måndag innebär att jag börjar jobba kl 10 innan det ska jag lämna jonathan på dagis {#lang_emotions_surprised}
    älskar dig Jonathan mitt lilla Lejonhjärta 2008-02-10
  • Vildkorn
    Vildkorn skrev 2009-03-24 22:23:49 följande:
    Du borde nog ringa dig i morgon och kolla? Kan ju vara bra att veta själv så man hinner förbereda sig mentalt.
    DIT, inte dig. *suck*
    Brooks skrev 2009-03-24 22:22:48 följande:
    Liv ska gå på "Bullerbyn"
    Det är också ett "standardnamn". Tror min ena systerdotter går på "Bullerbyn" hon med.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Camellis

Och på Hugos dagis har alla avdelningar bärnamn. Hugo går på Lingonet och där hoppas vi att Ellen hamnar också, alternativt Hallonet - för de samarbetar med Lingonet.

★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis

Tror ni man måste hämta ut biljetterna till tåget, eller räcker det med att säga att man har bokat???? {#lang_emotions_tongue_out}

Jag glömmer ju bort det hela tiden. Nu är det tänkt att jag ska göra det på lunchen idag. Håll tummarna för att jag kommer ihåg det, för imorgon och fredag har jag barn med mig och då är jag flokigare än någonsin och lär INTE komma ihåg. Suck suck...

• Vildkorn
    Camellis skrev 2009-03-25 09:52:02 följande:
    Tror ni man måste hämta ut biljetterna till tåget, eller räcker det med att säga att man har bokat???? Jag glömmer ju bort det hela tiden. Nu är det tänkt att jag ska göra det på lunchen idag. Håll tummarna för att jag kommer ihåg det, för imorgon och fredag har jag barn med mig och då är jag flokigare än någonsin och lär INTE komma ihåg. Suck suck...
    Är nästan helt hundra på att du måste hämta ut biljetterna. Annars kan ju vem som helst säga att denne bokat fast det inte är gjort.
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • helhed

På Alvas dagis har de djurnamn. Alva går på ekorren, sedan finns det räven och rådjuret och småbarnsavdelningen heter av någon anledning Kottarna. Jag antar att det gemensamma temat är skogen.

Vi kommer inte få något besked om Arvids dagislats förrän i maj/juni och det ser inte ljust ut när det gäller att få plats på kottarna

• Vildkorn

Flyttar fram listan på de som ska komma. Markerar de som inte ska äta med en (*)

Lista på de som kommer på träffen i Stockholm, 27-29 mars 

Lycklig 77 (Maria)- Milo, Moa
    Hedebris (Sofie)- Noah, Björn och Julia
    Vildkorn (Jennie)- Enya
    S o F (Sophia)- Vincent
    Jen ny (Jenny)- Lilly
    Linjo985 (Linda)- Liv
    Camellis (Camilla)- Ellen
    Kickoman (Helena)- Jonathan
    Aesi (Anne)- Ida
    Prommis (Evelina)- Agaton
    Hehe (Helén)- Arvid
    sthlmfilur (Sara)- Emiliya och Imran
    tjohanna (Johanna)- Troy och sambo Orvar
    smultron smulan (Gittan)- Josefin
    första (Birgitta)- Elsa (*)
    Stiäärna (Stina)- Rebecka
    Ska bara (Susanne) - Oliver (*)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ankomst till Stockholm:
    Torsdag
    stiäärna och Rebecca anpassar sig efter oss andra på lördagen

Fredag
    Sofie, Björn, Noah och Julia 21.35
    Sophia och Vincent 21.35
    Maria, Milo och Moa 21.35
    Helena och Jonathan 21.35
    Evelina och Agaton 21.35

Lördag
    Camilla och Ellen 9:30
    Jenny och Lilly 9:30
    Johanna, Oskar och Troy 10.45
    Helén och Arvid 11.50

Avfärd:
    Söndag
    Evelina och Agaton 10.30
    Sofie, Björn, Noah och Julia 15.25
    Sophia och Vincent 15.25
    Maria, Milo och Moa 15.25
    Helena och Jonathan 15.25
    Jenny och Lilly 16:00
    Helén och Arvid 16.45
    Oskar, Johanna och Troy 21.45

Måndag
    stiäärna och Rebecca

Vi möter upp utanför vandrarhemmet vid 13-tiden på lördagen (om någon missat det).
    ♥ Älskade Skruttan ♥
  • Camellis
    Vildkorn skrev 2009-03-25 10:35:50 följande:
    Är nästan helt hundra på att du måste hämta ut biljetterna. Annars kan ju vem som helst säga att denne bokat fast det inte är gjort.
    Jo, jag skojade till det lite.
Svar på tråden Trådträff Mars 09