• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • hyperballad
    Svar på #1140
    bebek skrev 2009-02-17 19:58:04 följande:
    såndär mörk rand över magen då? många får under naveln, jag har fått en svag svag rand över hela magen, försvinner dem sen?
    vad jag har hört så ska den hormonsträngen som jag har hört att den kallas försvinna sen. men det är precis som med bristningar att får man det så får man det.
    en kompis til mig fick bristningar på magen, brösten, låren o rumpan.
    själv har jag fått snygga röda strimmor på låren, små men iaf... {#lang_emotions_surprised}
  • bebek
    hyperballad skrev 2009-02-17 19:59:37 följande:
    Svar på #1140 vad jag har hört så ska den hormonsträngen som jag har hört att den kallas försvinna sen. men det är precis som med bristningar att får man det så får man det.en kompis til mig fick bristningar på magen, brösten, låren o rumpan.själv har jag fått snygga röda strimmor på låren, små men iaf...
    äsch du är säkert superhet ändå med röda strimmor! :)
    har ni fått tjockare hår då? jag är lite faschinerad över det där, i  v 13 var jag hos frisören jag alltid haft och hon utbrast - Linda, visst är du gravid!
  • Tärning6
    bebek skrev 2009-02-17 20:19:32 följande:
    äsch du är säkert superhet ändå med röda strimmor! :)har ni fått tjockare hår då? jag är lite faschinerad över det där, i  v 13 var jag hos frisören jag alltid haft och hon utbrast - Linda, visst är du gravid!
    haha helt otroligt att hon kunde se de via ditt hår hehe
  • hyperballad
    Svar på #1142
    bebek skrev 2009-02-17 20:19:32 följande:
    äsch du är säkert superhet ändå med röda strimmor! :) har ni fått tjockare hår då? jag är lite faschinerad över det där, i  v 13 var jag hos frisören jag alltid haft och hon utbrast - Linda, visst är du gravid!
    tack det var snällt, men ja jag är inte riktigt van vid min nya kroppshydda måste jag säga. men det kanske kommer.
    tyvärr inte på håret alltså, det blev först superfett men nu är det som vanligt igen bara att det är glansigare! tjohoo!
  • bebek
    Tärning6 skrev 2009-02-17 20:23:59 följande:
    haha helt otroligt att hon kunde se de via ditt hår hehe

ja! o hon kunde omöjligt veta för ingen förutom jag o sambon visste:) Blev helt paff.

men hon sa att man kunde se en hormonpåverkan på håret, det var grövre och lite mörkare, man tappar mycket mindre hår också ( men det blir jämt upp efter förlossning, tappar man extra mycket) Man kan se om en människa är deprimerad eller sjuk på håret också. Hon har vart min frisör sen ettan på gymnasiet (gick på samma skola) så hon "kunde väl mitt hår utantill"

hyperballad skrev 2009-02-17 20:24:04 följande:
    Svar på #1142 tack det var snällt, men ja jag är inte riktigt van vid min nya kroppshydda måste jag säga. men det kanske kommer. tyvärr inte på håret alltså, det blev först superfett men nu är det som vanligt igen bara att det är glansigare! tjohoo!
    Nej jag förundras, varje vecka så kastas ett nytt plagg undan längst in i graderoben för att magen kikar fram under tröjan.. Men man får försöka piffa till det med små vardagslyx för att känna sig lite extra fin, lite nytt nagelack, oljebad med bodyscrub, en fin mysig pyjamas, skön ansiktscreme o några doftljus gör susen:) orkar själv inte lägga ner så mycket pengar på supersnygga mammakläder, 3 1/2 månad kvar nu så jag köpte mig en superskön fin mjukisdress/pyjamas så känner jag mig lite fin när man går hemma och skrotar iaf:)
  • Tärning6
    bebek skrev 2009-02-17 20:35:11 följande:
    Nej jag förundras, varje vecka så kastas ett nytt plagg undan längst in i graderoben för att magen kikar fram under tröjan.. Men man får försöka piffa till det med små vardagslyx för att känna sig lite extra fin, lite nytt nagelack, oljebad med bodyscrub, en fin mysig pyjamas, skön ansiktscreme o några doftljus gör susen:) orkar själv inte lägga ner så mycket pengar på supersnygga mammakläder, 3 1/2 månad kvar nu så jag köpte mig en superskön fin mjukisdress/pyjamas så känner jag mig lite fin när man går hemma och skrotar iaf:)
    jha tänka va lite hormonförendringar kan avslöja hehe
  • bäbis m

Att känna sig lite finare när man är hemma och slappar på kvällen är toppen. Jag köpte en knallgrön luvtröja på stan i lördags. Kan inte låta bli att le när jag ser mig själv i badrumsspegeln Man måste nog få unna sig lite mysiga och snygga kläder för annars blir det så surt att bli större..

Klippte mig även i lördags. En student som gick sista året på frisörgymnasiet. Usch och fy, det skulle jag aldrig ha gjort. Bad om en toppning alt max 1.5 cm för att fräscha upp frisyren lite men tjejen var totalt urkass på att klippa. Jag gick därifrån med 5 cm kortare hår, ojämna kanter, brännmärke i nacken, hårspray i ögonen och ändock fick proffsfrisören försöka snygga till efter detta värdelösa försök till klippning. Gissa om jag prutade på priset. Borde ha tagit betalt för att få bli misshandlad på det sättet

• bäbis m

skönt att höra i alla fall att det är flera som inte bara uppskattar risken för bristningar...

• LakeHill

Jag använde Weleda graviditetsolja förra grav, oljan är till för att motverka bristningar på magen. Då smörjade jag bara magen med den och fick inga bristningar på magen. Men jag fick på benen. Så denna gång smörjer jag in hela kroppen med samma olja. Få se om det blir resultat

• hyperballad
    Svar på #1145
    bebek skrev 2009-02-17 20:35:11 följande:
    jag har lyxat till det genom att shoppa mamma kläder på PoP. o så lite på H&M. Köpte även en mammajacka från VeroModa så nu behöver jag inte gå i en gammal jacka utan passform.
    Tänk vad lite som behövs för att man ska piggas upp!
    Vardagslyx som scrub o body butter från BodyShop o så är kanon, o imorgon ska jag boka tid hos frisören!
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!