Vi som väntar junibebisar del 2!
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09
Jag har haft problem med amningn båda gångerna oh kört dubbelt med ersättning oxå.
Det känns som ersättning är mer accepterat nu är för 8 år sen..
amma ja, hur mysigt som helst när det funkar. För oss tof det fyra månader innan det funkade fick pumpa halva målet för att hon skulle bli mätt då hon inte hade riktigt tag och inte kunde suga effektivt. Sen funkade det ett år till utan problem
Vi låg på bb i 6dagar och alla försökte hjälpa med goda råd och och dit men dottern ville helt enkelt inte suga rätt (hon sög på sin tunga eller för ineffektivt. På bvc däremot fick jag inget stöd allas. Jag rekomendera er att vända er till www.amningshjalpen.se eller förlossningen om ni får problem där fick jag de bästa råden och uppmuntran.
Jag kommer inte att kämpa så igen om nästa barn inte heller får bra grepp men det är som ni säger man känner sig så misslyckad om det inte funkar.
En bra sak att komma ihåg är att det kan ta upp till en månad innan barnet och brösten har anpassat sugteknik och mjölkmängd så innan dess kan det bli alla möjliga små problem.
Men återigen när det funkar är det jättemysigt och funkar det inte så finns det jättebra alternativ.
usch va slarvigt jag skrev, sorry
Ja, de två veckorna jag hade fungerande amning med Lillan var det fantastiskt smidigt och mysigt. En feelgood-känsla att se henne äta sig mätt och ha den tjocka goa strängen från mungipan
hahaha MEN, att ge flaska är lika gott det.
BTW, Ersättning finns i olika sorter, vanligast är NAN eller Semper. NAN1 sägs vara snällare mot magen och är den de använder på BB till barn som behöver (tex efter kämpig förlossning, Neo, osv.). Det finns att köpa på ICA etc, men även apotek.
Flaska är bäst att köpa en som liknar bröstvårta och där de får suga ordentligt så de inte blir serverade för enkelt, då kan de rata bröstet om man vill delamma. Jag har kört på Avent, men tänker testa Tommie tippiee eller vad de nu heter denna ggn.
Tekannan 80:
Jag trodde oxå att det var så, alltså två moderkakor, två ägsstvillingar, men tydligen behöver det inte vara så.
Det verkar ju samtidigt smidigt att vänja bebisen vid flaska ifall man skulle behöva vara borta en halv dag eller så.
och så kan ju pappan mata bebisen också vilket kan säkert kännas speciellt..
Åh vad jag är besviken just nu! Vår son har haft magsjuka i några dagar nu och mannen och jag har spritat händerna halva dagarna men nu verkar det som att maken har åkt på magsjuka iallafall! Han har redan sprungit på toa flera gånger så värre lär det ju bli..
Och vi som ska på UL i morgon! Bara att ställa in sig på att det inte blir av! 
Åh Nej.... ![]()