• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Tickollina
    tekannan skrev 2009-01-17 18:46:38 följande:
    tickollinaGrattis till tvillingarna!!
    Tack tack..
  • mysare

Hej alla. Ett tag sedan jag skrev. Haft mycket nu med son som varit sjuk, rejäl förskylning på gränsen till lunginflamation. Och så gick min mamma bort dagarna före jul så det har varit en del med att plocka ur hennes lägenhet och sånt. Hade begravning i torsdags så det känns skönt att ha det gjort. Sånt är ju jobbigt men en fin minnesstund blev det.
    Vi var på rUL för en vecka sedan. Allt såg jätte bra ut och vi har fått tid den 15 juni. Känns som en bra tid, vår son är ett vinterbarn (27 dec).

• MissMurrig

Tickolina: Vi har ju skojjat om att "tänk om det är 2", för alla säger att jag är stor för att vara i vecka 20, Men såg på din mag-bild att du var ju ganska stor i v 18! Anade du inget? Jättehäftigt iallafall! Nu har ni TVÅ namn att komma på!

• Daisyduck

mysare ---> känner för dig! Har precis gått igenom en familjemedlems begravning jag också. Kände du till att din mamma eventuellt skulle gå bort eller kom det som en total chock? Kramar till dig iaf.

Nu har jag legat o tyckt synd om mig själv så länge med hosta och feber så när sambon frågade om han kunde göra något förutom att servera mig drycker och mat så sa jag med ynklig stämma.... jooo lite fotmassage, klippa tånaglarna och måla dom skulle göra att jag älskade dig så oändigt mycket mer!!! Och det var riktigt skönt kan jag lova. Rekommenderas. Använd hundögon. Att hosta och kraxa hjälper också.

• hyperballad
    Svar på #133
    mysare skrev 2009-01-17 19:25:41 följande:
    Hej alla. Ett tag sedan jag skrev. Haft mycket nu med son som varit sjuk, rejäl förskylning på gränsen till lunginflamation. Och så gick min mamma bort dagarna före jul så det har varit en del med att plocka ur hennes lägenhet och sånt. Hade begravning i torsdags så det känns skönt att ha det gjort. Sånt är ju jobbigt men en fin minnesstund blev det. Vi var på rUL för en vecka sedan. Allt såg jätte bra ut och vi har fått tid den 15 juni. Känns som en bra tid, vår son är ett vinterbarn (27 dec).
    åh fy, min moster gick bort i julas efter flera års sjukdom. dock endast 43 år gammal o med två barn. så vi hade också begravning i torsdags. märklig att det var samma dag.

men jag kan inte ens tänka på hur det skulle varit om det var min egen mamma, jag tänker på dig!
    bra att UL såg bra ut!!!
  • mysare

Tack. Min mamma har varit sjuk länge, ca 10 år, ena felet efter det andra kan man säga. Nån slags reumatisk bla, dåliga lungor och sista året fick hon ett otäck sår på benet som inte ville läka trots flera hudoperationer. Till slut åkte hon på lunginflamation och det fixade inte hon, hon vägde ca 35 kg på slutet det var ingenting kvar av henne... Hon blev 60 år.
    Konstigt nog blir det ändå en slags lättnad efter hon gick bort men det var ju för att man har varit orolig så länge för henne, nu är det liksom över. Saknaden kommer väl att komma mer och mer.....

• hyperballad
    Svar på #137
    mysare skrev 2009-01-17 20:01:36 följande:
    Tack. Min mamma har varit sjuk länge, ca 10 år, ena felet efter det andra kan man säga. Nån slags reumatisk bla, dåliga lungor och sista året fick hon ett otäck sår på benet som inte ville läka trots flera hudoperationer. Till slut åkte hon på lunginflamation och det fixade inte hon, hon vägde ca 35 kg på slutet det var ingenting kvar av henne... Hon blev 60 år. Konstigt nog blir det ändå en slags lättnad efter hon gick bort men det var ju för att man har varit orolig så länge för henne, nu är det liksom över. Saknaden kommer väl att komma mer och mer.....
    jag förstår vad du menar, min moster hade bröstcancer för andra gången och den klarade hon i fem år trots metastaser i skelettet. fram tills i somras var hon som "vanligt" men sen fick hon mkt mediciner och dubblade då sin vikt, antar det var vatten..
    men nu var det en lättnad just för att hon inte blev liggandes utan det gick snabbt och vi har fått ha henne "frisk" om än annorlunda till utseendet och mkt tröttare länge.
    så jag förstår vad du menar med att man känner lättnad...
  • Tickollina
    MissMurrig skrev 2009-01-17 19:30:43 följande:
    Tickolina: Vi har ju skojjat om att "tänk om det är 2", för alla säger att jag är stor för att vara i vecka 20, Men såg på din mag-bild att du var ju ganska stor i v 18! Anade du inget? Jättehäftigt iallafall! Nu har ni TVÅ namn att komma på!
    Min syster har skojat och sagt att hon har trött att det är två, men det har vi bara slagit bort, med taanke på att jag knappt har känt några rörelser alls, men jag har en moderkaka i framvägg och en i bakvägg =)
  • Katta86
    Daisyduck skrev 2009-01-17 19:46:47 följande:
    Nu har jag legat o tyckt synd om mig själv så länge med hosta och feber så när sambon frågade om han kunde göra något förutom att servera mig drycker och mat så sa jag med ynklig stämma.... jooo lite fotmassage, klippa tånaglarna och måla dom skulle göra att jag älskade dig så oändigt mycket mer!!! Och det var riktigt skönt kan jag lova. Rekommenderas. Använd hundögon. Att hosta och kraxa hjälper också.
    Nej fy! Ingen får röra mina fötter!

Jisses vad mina bröst läcker nu! Och vårtorna ömmar som fan! Ser inte fram emot amningen för nu kommer minnena tillbaka! *ryser*

NU ÄR DET BARA TVÅ DAGAR KVAR TILL UL!!!
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!