• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • 3barnsmor35
    Katta86 skrev 2009-01-18 20:15:25 följande:
    Drygt!
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Tickollina
    3barnsmor35 skrev 2009-01-18 20:50:31 följande:
    Tips är att ha ett microfiberlinne under, blir inte så svettigt tycker jag och då slipper man urringningen. Speciellt nu när man har såna jättelökar!
    Jag tänkte oxå på det, men jag är så varm av mig så jag vill inte ha lager på lager =) *man måste ju få gnälla*
  • MissMurrig

bebek skrev 2009-01-18 19:20:19 följande:

Det verkar ju samtidigt smidigt att vänja bebisen vid flaska ifall man skulle behöva vara borta en halv dag eller så. och så kan ju pappan mata bebisen också vilket kan säkert kännas speciellt..
    Jasså? Kollade på ett programm om tvillingar på TV, där sa de att enäggs delar säck och modrkaka, och tväggs har varsin...
  • Tickollina

MissMurrig..jag blir bara glad om det är så =)

• MissMurrig

Du menar att du vill at de ska vara två-äggs? Tycker det är så häftigt med tvillingar... Känns som att många i hemlighet har drömt om att få det... Jag har gjort det, men har kännt att det blir nog jobbigt... men guuud va kul och gulligt!

• Katta86
    MissMurrig skrev 2009-01-18 21:07:50 följande:
    bebek skrev 2009-01-18 19:20:19 följande: Jasså? Kollade på ett programm om tvillingar på TV, där sa de att enäggs delar säck och modrkaka, och tväggs har varsin...
    Hm.. Konstigt.. Jag har hört att man måste göra testerr efter födseln för att se det!
    (¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Tickollina

Ja jag vill helst ha tvåäggstvillingar...vill att de ska få två identiteter och det får de lättare då tror jag

• bebek
    Katta86 skrev 2009-01-18 21:13:24 följande:
    Hm.. Konstigt.. Jag har hört att man måste göra testerr efter födseln för att se det!
    Ja jag har också hört det, men på dvd:n "kärlekens mirakel" så säger de som missmurrig säger att tvåäggstvllingar har varsin "säck" och enäggs delar...

Men kanske man inte kan veta om de delar förrän de kommit ut?
  • längtan09

bebek skrev 2009-01-18 21:26:37 följande:

Ja jag har också hört det, men på dvd:n "kärlekens mirakel" så säger de som missmurrig säger att tvåäggstvllingar har varsin "säck" och enäggs delar... Men kanske man inte kan veta om de delar förrän de kommit ut?
    jo man gör ett test efter födseln men ibland kan dem tydligen se det på UL, men då antar jag att det är vid ett tidigt VUL för då kanske man ser om dem sitter nära eller långt bort eller nått. Eller om det var att säckarna låg vägg i vägg. Men jag tror nog att hon som gjorde ultraljudet skulle ha berättat att det var tvåäggs om enäggs alltid har en moderkaka.
  • Tickollina

Jag fick till svar att det var för tidigt att se om det var två äggs eller enäggs.....jag sa just det ni säger att jag oxå trodde att två saäckar var tvåäggs, men så var inte alltid fallet

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!