• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • ModernaModern

Tillbaka från tandläkaren, blev ingen rotfyllning då han inte fick fram rätt röntgenplåtar. Eftersom jag är gravid ville han vara helt säker på vad han gjorde...så det blev två hål som lagades istället..

Men varför VARFÖR ska det vara så förbaskat dyrt????

• frukarlssonn
    Veronica83 skrev 2009-01-19 10:10:21 följande:
    Det sägs ju att bebisen blir som en kamin för mamman och att hon kommer att vara väldigt varm av sig under graviditeten, men jag fryser som vanligt. Hade varit skönt att få vara lite varm. Någon här inne som blivit varmare sedan graviditetens början?
    Här är en till som inte känt nåt av den där värmekaminen alla pratar om. Och fötterna är lika kalla som vanligt, även händerna emellanåt.
  • Tickollina
    kicki08 skrev 2009-01-19 09:33:07 följande:
    Tickollina: Ska du ha tvillingar!! Va skoj! Grattis. Fick du veta det på ul eller visste du det tidigare?
    Tackar. Jga fick reda på det vid UL i fredags =)
  • kicki08

Tickollina skrev 2009-01-19 12:37:58 följande:

Tackar. Jga fick reda på det vid UL i fredags =)
    Måste varit en smärre chock eller?
  • LakeHill

Veronica83 skrev 2009-01-19 10:10:21 följande:

Det sägs ju att bebisen blir som en kamin för mamman och att hon kommer att vara väldigt varm av sig under graviditeten, men jag fryser som vanligt. Hade varit skönt att få vara lite varm. Någon här inne som blivit varmare sedan graviditetens början?
    Förra graviditeten kom grav-svettningarna först på slutet, typ sista 1-2 månaderna. Frös fram tills dess. Gissar det blir likadant denna gång.
  • Smulan87

är det bara jag som fått ont i naveln? asså den blir ju mer och mer obefintlig, men de gör ont ibland i den, haha!

BF 11Juni 2009
  • Tickollina
    kicki08 skrev 2009-01-19 12:43:02 följande:
    Tickollina skrev 2009-01-19 12:37:58 följande: Måste varit en smärre chock eller?
    jo det var det med tanke på att ingen av oss har tvillingar i släkten.
  • dagdrömmare

att man blir varmare beror väl bland annat på att man får extra blodkärl överallt.

Imorgon ska jag på "möte mitt i graviditeten" hos BM. Kan inte fatta att tiden har gått så fort.

• bebek
    Smulan87 skrev 2009-01-19 13:57:04 följande:
    är det bara jag som fått ont i naveln? asså den blir ju mer och mer obefintlig, men de gör ont ibland i den, haha!
    ont i naveln? haha har jag aldrig  hört:P
    Börjat den sticka ut?
  • skrattmaja

spännande att läsa om hur ni upplever olika saker o ting!
    jag är mer frusen nu än tidigre men det kan ju vara en kombo av årstid och att jag har mkt stillasittaande arbete!

ang amning så fick jag toppen hjälp på BB, jag stälde frågor och de visade och svarade fick tom prova lite olika amningskuddar för jag kände att jag spände mig och det vill man ju undvika. bestälde en amningskudde som vi kom hem och den var guld värd, både under amning o senare när johanna ville sitta upp hade den som stöd och sedan som tipp skydd!
    jag kämpade ca två veckor med rätt grepp och vi fick till det ganska snabbt tycker jag, och efter en tid kunde johanna docks själv!
    tråkigt bemötande, som ngn skrev det ska ju inte vara för tungt man ska ju kunna njuta av denna tid också tycker jag dvs den första tiden med bebis!

idag har jag beällt lite tyg som jag ska sy lakan av till spjälsängen, tittat ut fem myror tyget men de lakan man kan köpa färdiga är ju så himla dyra, nu blir det lite vanligt vitt tyg samt detta så det kommer att bli finfint

skratt-maja numer mamma till johanna ♥
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!