• Katta86

Vi som väntar junibebisar del 2!

Här samlas vi som väntar och längtar eftera att våra underverk ska titta ut i juni -09

(¯`°?.¸ ღ Anton o7o8o2 ღ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!
  • Katta86

Vi kom iväg iallafall! Maken har inte haft några symptom i dag så vi chansade!
    Och det var en jättefin bebis med ett tickande hjärta och det var bara EN! Haha! Åh vilken lycka det är! Låg där och grät! Hade en jätte bra sköterska också! 4 fina bilder fick vi med oss hem!
    Bebis var inte still en sekund! Hoppade bokstavligen runt som en kanin där inne till och med sköterskan skrattade åt den! Precis som storebror med andra ord!
    Och min känsla av att det är en pojke blev ännu starkare när vi var där. Rätt som det var fick vi se den underifrån och jag ropade till att där är en snopp! Och maken såg det också! Men det kanske bara var navelsträngen..
    Men som jag känner nu så skulle jag bli riktigt snopen om det är en flicka! Är så säker på att det är en pojke!
    Lite trist att jag blev flyttad 10 dagar bara.. så 4 juli ä'r jag beräknad nu..
    Ååååh i dagär jag glad!!

• bebek

Oh vad skönt! :D tänkte på dig idag faktiskt och hoppades att ni skulle komma iväg!

Vad tror storebror att han får då?

Katta86 skrev 2009-01-19 16:57:52 följande:
    Vi kom iväg iallafall!
  • kicki08

Katta86: vad hade ni för datum innan UL? 10 dagar är väl ganska mycket att bli flyttad ?

• ploppen

Grattis Katta! Härligt med så mycket killar...

• ploppen

kicki08 skrev 2009-01-19 20:31:41 följande:

Katta86: vad hade ni för datum innan UL? 10 dagar är väl ganska mycket att bli flyttad ?
    Vid ultraljudet under min förra graviditet blev vi tillbakaflyttade nästan en månad. Jag tror att barnmorskan snurrade till det med snurran vid inskrivningen. Men det var ju tur att allt var bra med barnet, för hade det varit något allvarligt fel så att vi hade velat göra abort hade det ju varit försent då.
  • ploppen

Alltså, det där sista blev ju dumt... Det var ju tur öht att allt var bra med barnet.

• kicki08

Jag kommer oxå få en familj med tre killar i. MIn sambo, sonen på 6 år och så väntar vi ju en grabb till nu
    Härligt tycker jag

• Katta86
    bebek skrev 2009-01-19 18:09:40 följande:
    Oh vad skönt! :D tänkte på dig idag faktiskt och hoppades att ni skulle komma iväg!Vad tror storebror att han får då?
    Anton är ju så liten än at han inteens förstår att han ska bli storebror än tror jag.. Inte kan han uttrycka det iallafall.. Det enda han uppfattat är att man får dra upp tröjjan och klappa på mammas mage.. Inte alltid lika kul när det är folk i närheten! Haha
    kicki08 skrev 2009-01-19 20:31:41 följande:
    Enligt mensen skulle bebis komma 24/6. Men jag var beredd på att bli flyttad en vecka iallafall för jag använde ägglossningstest och det stämde inte alls ihop..
    När jag väntade sonen blev jag flyttad från 6/8 till 24/8...
  • kicki08

Ojdå. Så du blev alltså flyttad 20 dagar tillbaka. Det var rejält tidigare än du tänkt från början alltså Häftigt

• ModernaModern

skrattmaja skrev 2009-01-19 16:57:15 följande:

spännande att läsa om hur ni upplever olika saker o ting! jag är mer frusen nu än tidigre men det kan ju vara en kombo av årstid och att jag har mkt stillasittaande arbete!ang amning så fick jag toppen hjälp på BB, jag stälde frågor och de visade och svarade fick tom prova lite olika amningskuddar för jag kände att jag spände mig och det vill man ju undvika. bestälde en amningskudde som vi kom hem och den var guld värd, både under amning o senare när johanna ville sitta upp hade den som stöd och sedan som tipp skydd!jag kämpade ca två veckor med rätt grepp och vi fick till det ganska snabbt tycker jag, och efter en tid kunde johanna docks själv!tråkigt bemötande, som ngn skrev det ska ju inte vara för tungt man ska ju kunna njuta av denna tid också tycker jag dvs den första tiden med bebis!idag har jag beällt lite tyg som jag ska sy lakan av till spjälsängen, tittat ut fem myror tyget men de lakan man kan köpa färdiga är ju så himla dyra, nu blir det lite vanligt vitt tyg samt detta så det kommer att bli finfint
    Oh ser fram emot att få se resultatet! Själv har jag hittat ett helt underbart tyg i 70-tals stuck med blommor...jag gillar mycket...
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!